Gå til innhold

Å bli "advart" mot noen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan ville du ha reagert om du var i et ferskt forhold, og ble kontaktet av en eks som tydelig fremdeles var interessert i partneren din? Ignorert, eller svart?

Anonymkode: b323b...222

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Trådtittelen din og teksten din henger ikke helt sammen? 

Hvis jeg ble advart om en jeg datet fra en av hans ekser så hadde jeg tatt det alvorlig. Mange som har opplevd forhold med psykisk eller fysisk vold, utroskap osv får en søsterlig ansvarsfølelse for å advare så ikke flere må gå gjennom lidelsen med han. Å bli advart mot noen betyr ikke at den personen som advarer fremdeles er interessert i personen. 

Anonymkode: c6ed9...041

• Liker 16
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville hatt advarselen i bakhodet sånn at jeg lettere kunne se de eventuelle røde flaggene.

Anonymkode: 85954...c35

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Prøvde advare ny dame, jeg er helt ferdig med han og tenkte først at det var deilig han hadde en annen å fokusere på.. så fikk jeg dårlig samvittighet fordi jeg vet hun kommer oppleve psykisk vold og et mareritt… men det skulle jeg ikke gjort, nå tror hun jeg er gal og ute etter å ha han tilbake. Sannheten er at han har prøvd å få meg tilbake mens de har vært sammen, og hadde jeg villet hadde jeg fått han.. Hun kommer til å forstå en dag, inntil det hjelper det ikke at jeg advarte. Jeg hørte ikke på advarselen fra hans eks jeg heller, så vet hvordan det er. 

Anonymkode: da2a3...a71

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke sikkert hun er interessert i han. Det kan faktisk være at hun bare vil deg godt og at advarselen er reel.

Jeg valgte å ikke advare nye dama til eksen fordi jeg ikke ville fremstå som sjalu og at jeg fortsatt ville ha han. Hun fikk advarsler fra andre og tok kontakt med meg da det var slutt, da sammenlignet vi opplevelser.

Nå har han skrevet en helt utrolig dårlig bio på tinder så jeg tror ikke han får seg noe ny dame med det første, så nå klarer han å ta seg av advarslene selv.

Anonymkode: ce634...c66

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke tatt det veldig alvorlig fordi jeg vet at dersom det virkelig er noe å advare mot, så vil ikke kvinnen/exen tørre å ta kontakt med ny dame fordi hun vet det da vil bli et helvete. Han vil uansett få det til å virke som om exen er sjalu og gal. Jeg snakker av erfaring, jeg hadde aldri turt å fortelle ex sin nye dame om hvor gal han er. Jeg er glad for å blir kvitt ham og vil ikke risikere å bli blandet inn i hans liv igjen.

om han virkelig er så gal og noe å advare mot, så ville ikke exen turt å advare (og ja, min ex måtte sone en mange års dom for det han utsatte meg og våre barn for). Jeg vet at ingenting jeg sier kan få en kvinne til å endre mening fordi han er manipulativ, alt jeg sier vil evt bare gjøre det verre for henne. Jeg håper og tro at en kvinne forstår at en mann som er fradømt all kontakt og samvær med egne barn ikke er en god mann, men jeg vet dessverre at han fremstiller det som om det er jeg som er gal og holder barna tilbake. 

Anonymkode: 9f109...613

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo litt an på hva personen sier egentlig. Er det noen alvorlige advarsler så ville jeg hatt det i bakhodet. Om hun framstår som sjalu ville jeg avblåst det, men kanskje vært oppmerksom på om de fortsatt har kontakt eller ikke. 

Anonymkode: d8c60...cd9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Det kommer jo litt an på hva personen sier egentlig. Er det noen alvorlige advarsler så ville jeg hatt det i bakhodet. Om hun framstår som sjalu ville jeg avblåst det, men kanskje vært oppmerksom på om de fortsatt har kontakt eller ikke. 

Ikke noe alvorlig. Og har funnet ut at flere av tingene jeg ble advart mot kun var oppspinn. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke noe alvorlig. Og har funnet ut at flere av tingene jeg ble advart mot kun var oppspinn. 

Da er det kanskje bare sjalusi.. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Prøvde advare ny dame, jeg er helt ferdig med han og tenkte først at det var deilig han hadde en annen å fokusere på.. så fikk jeg dårlig samvittighet fordi jeg vet hun kommer oppleve psykisk vold og et mareritt… men det skulle jeg ikke gjort, nå tror hun jeg er gal og ute etter å ha han tilbake. Sannheten er at han har prøvd å få meg tilbake mens de har vært sammen, og hadde jeg villet hadde jeg fått han.. Hun kommer til å forstå en dag, inntil det hjelper det ikke at jeg advarte. Jeg hørte ikke på advarselen fra hans eks jeg heller, så vet hvordan det er. 

Anonymkode: da2a3...a71

Bra du advarte! Det er iblandt sånn at mannen allerede har manipulert sitt neste offer så godt at han vil ha mer makt over oppfattelsen hennes enn hva en fremmed dame som er eksen hans har for henne. Mishandlere dropper gjerne allerede på første date med ny løgner som at "eksen min var gæren, hun var lystløgner og det var jeg som dumpa henne"bare for å sørge for å ha sådd det frøet hvis eksen en dag plutselig forteller ny kjæreste sannheten...  

Men selvom hun ikke trodde deg så vil det uansett gjøre at hun ser de røde flaggene litt tydeligere enn om du ikke hadde advart. Når forelskelsen har gått over og hjernen hennes tenker mer rasjonelt vil hun begynne å se at det du advarte mot støttes opp av oppførselen hans som hun hittil har feid vekk fordi hun var forelsket. En dag vil hun også erfare og fatte det, og da istedet for å holde ut flere år til med mishandling fordi hun tror at det skal gå over, at han bare har en dårlig periode, at hvis hun bare blir snillere og blir enda mer dørmatte så må han behandle henne bedre, istedet for det så vil hun tenke på deg og det du sa og skjønne at det faktisk er sånn han er og at hun er enda et av ofrene hans. Da vil det kunne være avgjørende for at hun går at hun visste at han alltid har vært sånn mot kjærestene sine og den dagen vil din advarsel redde henne, og kanskje også forhindre at forholdet går så langt som at liv blir tapt ❤️

Anonymkode: c6ed9...041

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta advarselen på alvor, ha det i bakhodet. Ikke si noe til han. Man trenger ikke være gal om man advarer. Hvorfor tror du at hans x vil ha han tilbake? Hva har hun sagt om han? 

Anonymkode: f91fe...5ab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Ta advarselen på alvor, ha det i bakhodet. Ikke si noe til han. Man trenger ikke være gal om man advarer. Hvorfor tror du at hans x vil ha han tilbake? Hva har hun sagt om han? 

Hun skrev bl.a. at de hadde mye og fantastisk sex, at han er god i senga...At hun lett kunne hatt sex med han igjen. Synes det er upassende å skrive til meg som er kjæresten hans, virker som det var ment å sabotere.

Kom også frem at det tok slutt fordi hun sluttet å besøke han, og han tok ikke initiativ til å besøke henne. Så det døde ut. Men hun hadde "glemt" noe hos han, og hadde skrevet melding til han (som jeg har lest) om at han gjerne kunne komme innom med det istedet for å sende det i posten, så kunne han overnatte og ha sex.. Han svarte nei takk, og sendte tilbake det hun "glemte" i posten istedet. Noen måneder senere møtte han meg, og da fikk jeg meldinger fra henne...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Da er det kanskje bare sjalusi.. 

Ja, mest sannsynlig. Men likevel ekkelt. Hun påstod han var utro mot henne. Og han har fortalt til meg at ja, han datet og hadde sex med en annen kvinne i samme periode. Men hans forklaring er at han var singel, og ikke kan stå til ansvar for at denne dama mente at han var mannen i hennes liv. Var hun som tok intiativ til å møtes også, sa hun trengte å pules. Så da mener kjæresten min at det var på det nivået, at han ikke tenkte på henne som mer enn det.

Men han burde jo vært åpen om det, og fortalt at det var også en annen dame som ville pules, og at han gjorde det.

Så da blir jeg jo litt bekymret -hva om han møter en annen dame i tillegg til  meg?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun skrev bl.a. at de hadde mye og fantastisk sex, at han er god i senga...At hun lett kunne hatt sex med han igjen. Synes det er upassende å skrive til meg som er kjæresten hans, virker som det var ment å sabotere.

Kom også frem at det tok slutt fordi hun sluttet å besøke han, og han tok ikke initiativ til å besøke henne. Så det døde ut. Men hun hadde "glemt" noe hos han, og hadde skrevet melding til han (som jeg har lest) om at han gjerne kunne komme innom med det istedet for å sende det i posten, så kunne han overnatte og ha sex.. Han svarte nei takk, og sendte tilbake det hun "glemte" i posten istedet. Noen måneder senere møtte han meg, og da fikk jeg meldinger fra henne...

Jeg tenker hun her er bare sjalu, prøver å gjøre deg sjalu og usikker. Hun vil prøve å få han til sengs, for at det skal bli slutt mellom dere. Her er det viktig at du kan stole på han, dere må ha en åpen dialog på dette. Han må vise forståelse til deg. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke helt. Hvis det er slik at en gammel eks kan advare en ny dame eller ny potensell dame - hvordan i all verden vet hun om den nye damen? Er det ikke da et varselsignal om han f.eks ikke vil bli facebook official eller introdusere henne til vennene sine - for er vel da han heller risikerer å bli advart imot? Så lenge de bare er blitt venner på sosiale medier og aldri delt bilde sammen eller delt forholdsstatus, så er det jo umulig at noen andre damer vet om deg

Anonymkode: 0608a...429

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg forstår ikke helt. Hvis det er slik at en gammel eks kan advare en ny dame eller ny potensell dame - hvordan i all verden vet hun om den nye damen? Er det ikke da et varselsignal om han f.eks ikke vil bli facebook official eller introdusere henne til vennene sine - for er vel da han heller risikerer å bli advart imot? Så lenge de bare er blitt venner på sosiale medier og aldri delt bilde sammen eller delt forholdsstatus, så er det jo umulig at noen andre damer vet om deg

Ja herregud, det er jo ikke som om noen snakker med eller møter noen eller beveger seg utendørs eller noe sånt, det ville jo vært helt dust. Man lever jo gjennom Facebook. Det man ikke har delt bilde av eller har i statusen sin der, er det ingen som vet om. Det er nesten så det ikke har skjedd. 

Anonymkode: b79ed...939

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja herregud, det er jo ikke som om noen snakker med eller møter noen eller beveger seg utendørs eller noe sånt, det ville jo vært helt dust. Man lever jo gjennom Facebook. Det man ikke har delt bilde av eller har i statusen sin der, er det ingen som vet om. Det er nesten så det ikke har skjedd. 

Anonymkode: b79ed...939

Haha, du trenger ikke bli ironisk. Jeg mener bare at med mindre begge to bor på et mindre sted, og spaserer masse rundt hånd i hånd, så kan ikke folk vite annet enn gjennom sosiale medier ofte. Selvfølgelig kan rykter spres, men jeg mener fortsatt at det må være et mindre sted eller mindre by, og at de må synliggjøre til en viss grad at de er sammen. Det til tross - hvordan skal en evt eks eller en med negativ erfaring med en av dem vite navnet på personen han spankulerer rundt med hånd i hånd? Da er det nærliggende å tenke at personen om så leter etter spor via sosiale medier 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.4.2022 den 10.48):

Hva var advarselen egentlig?

I følge dette så sa hun at han er god i senga, gir masse sex. Og at når han anser noen som eks/fortid så sender han heller tingene enn å takke ja til sex. For meg høres det mer ut som hun roser han opp i skyene, og at du er utrolig heldig som har funnet en så bra fyr. I følge det du skriver her, så ser jeg på det som det stikk motsatte av advarsel.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tar ting til etteretning når jeg blir advart mot en fyr. Har alltids en plan hvis det som ble sagt viser seg å være sant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...