Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en jente på 8 måneder. Vi var på helsestasjonen på 8 måneders kontroll. 
Helsesykepleier reagerte forståelig nok på en del ting. Vi har virkelig bare vært uheldige! 

Jenta har noen svake blåmerker/røde flekker på magen.  Jeg forklarte at det skjedde da far skulle dusje henne, og glapp så han måtte huke tak i henne igjen hardt. I tillegg fikk hun dratt i halen på katten som fikk rispa henne på armen med klørne. To dager før kontrollen datt hun også ned fra senga vår og har et rødt merke I bakhode. Mye på en gang jeg vet. Føler meg som årets verste mor. Forklarte alt dette til helsesykepleier som virket litt skeptisk, men bekreftet at slik kan det være noen ganger. 
En ting til var at jeg lurte på om vi kunne ha henne på overnatting i tre dager siden vi er bedt på et 30 års lag i Danmark og ønsker å kose oss uten barn. Pluss at det har vært mye på mannens side av familien, blant annet innleggelse på grunn av rusproblematikk. Så vi er slitne og trenger å koble av litt. Baby måtte være med når ambulansen kom og det har vært litt mye styr rundt oss. Hs virket litt skeptisk og fikk snudd samtalen til å snakke om tilknytning, hvor viktig dette er for barnet. Syntes ikke vi skulle reise fra henne så lenge nå. Og sa at vi burde skjerme henne fra det som skjer og at til og med små barn forstår at noe ikke er som det skal/stressa foreldre og så videre. Jeg sa at jeg ønsker å reise likevel for å kunne komme tilbake sterkere og uthvilt. 

Jeg skulle innom resepsjonen for å få bekreftet noe med neste time. Mens jeg sto der overhørte jeg at helsesykepleier snakket med en annen om å melde en bekymring til  barnevernet. Jeg vet ikke om det handlet om meg eller om det var snakk om noen andre. Jeg er nå veldig bekymret for at vi nå blir meldt til barnevernet. Er det som har skjedd  grunnlag for noe slikt? Jeg trenger virkelig ikke barnevernet på døra akkurat nå. 

Beklager langt og rotete innlegg, men er så sliten og lei. 

Anonymkode: e4b9a...03c

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at her så er det helt naturlig for helsepersonell å reagere. Dere har ingenting å frykte fra barnevernet, de ønsker kun å hjelpe og støtte dere slik at barnet får en god oppvekst og riktig omsorg. 

Anonymkode: 47622...b0f

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Forstår ikke at dere en gang vurderer å reise fra barnet begge to i tre dager. Jeg har ikke barn en gang, men det høres uforsvarlig ut mtp tilknytning. Og når du får alle se andre tingene på toppen av det spørsmålet, så skjønner jeg at helsepersonell blir bekymret. 

Anonymkode: 89ff6...e6f

• Liker 23
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tenker at helsesykepleier har grunn til å reagere her. Hun har bare ditt ord for hvordan barnet fikk merkene. Å nesten miste barnet i dusjen og at barnet faller ned fra senga er uhell som ikke burde forekomme. 

Å dra fra en baby på 8 mnd i 3 døgn er heller ikke innafor. Babyen trenger foreldrene sine, og babyens beste må komme før deres behov for å slappe av uten barn. Helsesykepleier har rett mtp tilknytning. 

Hvem er det som har rusproblematikk? Er det far, siden babyen måtte være med i ambulansen? 

Anonymkode: e6c14...840

Nei, ikke far. Men i far sin nærmeste familie, vi bor ikke med dem. Hun var ikke med i ambulansen, men vi var ute der da ambulansen og politi kom og tok med familiemedlemmet,  ruset , sint og truet med å ta livet av seg. Dessverre. Dette er ikke noe vi tidligere har vært innblandet i og jeg burde virkelig ikke tatt henne med på dette. Følte oss tvunget da ingen andre ville stille opp for hundrede gang. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Helsesykepleier reagerte forståelig nok på en del ting. Vi har virkelig bare vært uheldige! 

Jenta har noen svake blåmerker/røde flekker på magen.  Jeg forklarte at det skjedde da far skulle dusje henne, og glapp så han måtte huke tak i henne igjen hardt. I tillegg fikk hun dratt i halen på katten som fikk rispa henne på armen med klørne. To dager før kontrollen datt hun også ned fra senga vår og har et rødt merke I bakhode. Mye på en gang jeg vet. Føler meg som årets verste mor. Forklarte alt dette til helsesykepleier som virket litt skeptisk, men bekreftet at slik kan det være noen ganger. 
En ting til var at jeg lurte på om vi kunne ha henne på overnatting i tre dager siden vi er bedt på et 30 års lag i Danmark og ønsker å kose oss uten barn. Pluss at det har vært mye på mannens side av familien, blant annet innleggelse på grunn av rusproblematikk. Så vi er slitne og trenger å koble av litt. Baby måtte være med når ambulansen kom og det har vært litt mye styr rundt oss. Hs virket litt skeptisk og fikk snudd samtalen til å snakke om tilknytning, hvor viktig dette er for barnet. Syntes ikke vi skulle reise fra henne så lenge nå. Og sa at vi burde skjerme henne fra det som skjer og at til og med små barn forstår at noe ikke er som det skal/stressa foreldre og så videre. Jeg sa at jeg ønsker å reise likevel for å kunne komme tilbake sterkere og uthvilt. 

Jeg skulle innom resepsjonen for å få bekreftet noe med neste time. Mens jeg sto der overhørte jeg at helsesykepleier snakket med en annen om å melde en bekymring til  barnevernet. Jeg vet ikke om det handlet om meg eller om det var snakk om noen andre. Jeg er nå veldig bekymret for at vi nå blir meldt til barnevernet. Er det som har skjedd  grunnlag for noe slikt? Jeg trenger virkelig ikke barnevernet på døra akkurat nå. 

Dere er ho møkka dumme da som ikke utsatte timen å sa baby var forkjølet og man lufter ikke livet sitt eller ber om råd på ting man bør vite selv hos hs trenger info dem om alt. Ja det her blir nok meldt Bv ja! 

• Liker 13
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Barnet skal overnatte hos en besteforelder som hun er veldig trygg på. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Huff. Håper virkelig hun melder dere!

Anonymkode: 7f10a...a28

• Liker 7
  • Nyttig 4
Gjest Chicchi
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Synes det høres ut som uflaks.

Og dere andre høres strenge ut. En overnatting er greit. Men kanskje ikke tre?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, ikke far. Men i far sin nærmeste familie, vi bor ikke med dem. Hun var ikke med i ambulansen, men vi var ute der da ambulansen og politi kom og tok med familiemedlemmet,  ruset , sint og truet med å ta livet av seg. Dessverre. Dette er ikke noe vi tidligere har vært innblandet i og jeg burde virkelig ikke tatt henne med på dette. Følte oss tvunget da ingen andre ville stille opp for hundrede gang. 

Ok. 
Men som sagt, helsesykepleier har grunn til å reagere her. 
Barnevernet er ikke ute etter å ta noen, de er til for å hjelpe barn og familier. De kan for eksempel gi dere foreldreveiledning  eller avlasting en helg i måneden. 
Det beste dere kan gjøre er å samarbeide og ta imot hjelpen dere til tilbydd. Hvis det viser seg at dere ikke har behov for noe hjelp så avslutter de saken. 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Av alt du ramset opp er det at du ønsker ferie fra en baby det mest urovekkende. Det er ikke normalt å ta så lett på 3 dagers fravær at alls. Tror jeg var borte 2 døgn første gang da ungen var 2 år.

Anonymkode: 32de2...c2c

• Liker 41
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det tenker jeg er greit for e natt, altså under 1 døgn. Ikke 3 døgn der foreldre drar til utlandet. 

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Bestemor er ikke baby sin primære omsorgsperson.  

Anonymkode: 43ef0...4c3

• Liker 18
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Av alt du ramset opp er det at du ønsker ferie fra en baby det mest urovekkende. Det er ikke normalt å ta så lett på 3 dagers fravær at alls. Tror jeg var borte 2 døgn første gang da ungen var 2 år.

Anonymkode: 32de2...c2c

Så fint for deg at du ikke følte behov for det. Jeg føler det annerledes og kunne trengt en helg å bare være oss, sove ut litt og være kjærester. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Det er jo summen av det hele som kan fremstå bekymringsverdig.

Jeg ville, helt ærlig, forventet at hs hadde meldt bv ved så mange uromomenter.

Du sier jo selv at dere har vært uheldige og at det har vært mye på en gang. Det må du ikke glemme at babyen også merker!

• Liker 32
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fatter ikke hvorfor du sier til helsesøster at du skal reise bort eller forteller om familiemedlemmer som blir hentet av ambulanse.

Skjønner godt hun reagerer og melder dere til bv! 

Anonymkode: e9ed5...ced

• Liker 33
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bestemor er ikke baby sin primære omsorgsperson.  

Anonymkode: 43ef0...4c3

Jeg vet ikke hva det har med saken å gjøre. Besteforelderen har nesten daglig kontakt/ukentlig med henne og har passet henne flere ganger før. Bare ikke så lenge. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, du kan bli meldt.

Noen ting trenger man ikke å spørre eller si til helsesøster. De er der for barnet og ikke deg. Summen av alle hendelsene betyr at det er bekymring fordi du trenger veiledning.

Anonymkode: b0dc6...d7c

• Liker 9
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...