Gå til innhold

føler jeg ikke greier å ha en fulltidsjobb!!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Denne uka har riktignok vært et mareritt med omgangssyke, men.. Jeg har to timer reisevei til jobb. Hver vei. Det vil si at jeg reiser i nesten 4 timer i trafikken hver dag. Jeg tenkte det skulle gå greit, men jeg blir så utrolig stresset av det. Trafikken går i tillegg så utrolig tregt, og når jeg kjører kan jeg ikke slappe av. Det er stopp,kjør,stopp,kjør. Og så har jeg et barn som blir så kvalm og dårlig og sol i fjeset. Og så maser kollegaer om at jeg må møte opp, og kollegaer som ikke forstår hvorfor jeg ikke er der. Denne uka var det et møte med bup, og et møte med skolen. venter på tlf fra bup som ikke kommer, da poden skal på ny medisin.

Og midt i rushen. må så jobbe inn timene på kvelden, og samtidig presse barnet til å gjøre leser..mens han sutrer og er lei. vi har også begge add! hjemmet er kaos og jeg har omtrent ikke rukket å vaske ned etter all spyinga i starten av uka. 

Pappaen er på ferie og chillern. ( vi er skilt ) jeg har passet barnet i overkant mye for han i det siste slik at han kan slappe av og reise.

Andre som sliter i hverdagen? Prøver å tenke ut lure måter å komme seg rundt på. Elbil er en løsning... skal ha ferie i påska med barnet. 

Anonymkode: 166df...b74

Gjest frøkenert
Skrevet

Du kan ikke si at du ikke klarer en fulltidsjobb når du bruker 4 timer om dagen på reising. Det er jo ikke normalen i det hele tatt. Dette ville vært mye enklere for deg med kortere reisevei, det er ikke jobben men reiseveien som er problemet. 

AnonymBruker
Skrevet
frøkenert skrev (5 minutter siden):

Du kan ikke si at du ikke klarer en fulltidsjobb når du bruker 4 timer om dagen på reising. Det er jo ikke normalen i det hele tatt. Dette ville vært mye enklere for deg med kortere reisevei, det er ikke jobben men reiseveien som er problemet. 

Jeg har skaffet meg ny jobb som jeg begynner i 1 juni. med en elbil vil jeg få en reisevei på ca 20 min. heldigvis. må bare holde ut til da..

• Liker 3
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Reisevei 2 timer hver vei høres jo helt hinsides ut både med og uten barn, men spesielt med barn. Ser du skriver at du skal starte i ny jobb 1.juni med kortere reisevei, det vil jo bedre hverdagen betraktelig, så du får holde ut de siste 2 mnd. 

Anonymkode: a734e...586

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har skaffet meg ny jobb som jeg begynner i 1 juni. med en elbil vil jeg få en reisevei på ca 20 min. heldigvis. må bare holde ut til da..

Alt vil bli mye lettere når du begynner i ny jobb. Da slipper reisen å bli en del av hverdagen din❤️ tenk hvor deilig det er å komme hjem kl 16 istedet for 1730. Så mye ekstra tid hjemme 😊

Anonymkode: 65c1c...c4e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja og jeg var så lettet når jeg fikk ok fra sjefen med mer hjemmekontor, men flere kollegaer maser om at jeg må reise inn. Jeg prøvde det i starten og fikk da 11 timers dager, og var så gåen at jeg satt å grein i bilen hjem. Jeg var ikke en god mamma og boligen så jo ikke ut. Synes det er vanskelig å si til kollegaene som synes det er så fælt at jeg jobber hjemme, spesielt nå når jeg er så stressa..

AnonymBruker
Skrevet

Her er det jo åpenbart ikkje jobben som er problemet, det er reiseveien! Hold ut til 1. juni eller spør om hjemmekontor :) 

Anonymkode: 9a517...5cf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja og jeg var så lettet når jeg fikk ok fra sjefen med mer hjemmekontor, men flere kollegaer maser om at jeg må reise inn. Jeg prøvde det i starten og fikk da 11 timers dager, og var så gåen at jeg satt å grein i bilen hjem. Jeg var ikke en god mamma og boligen så jo ikke ut. Synes det er vanskelig å si til kollegaene som synes det er så fælt at jeg jobber hjemme, spesielt nå når jeg er så stressa..

Men trenger du å ta hensyn til kollegaer du bare skal jobbe sammen med i to måneder? Er det ikke bedre å ta hensyn til seg selv og barna? Gå for hjemmekontor, du. 

Anonymkode: b6aa3...aba

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

4 timer reisevei hver dag er jo helt sykt! Bra du skal i ny jobb snart! Det er jo dette som knekker deg. 

Anonymkode: a51e0...2f8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Men drit nå i de - midlertidige! - kollegaene.

Eneste du trenger å holde deg på litt godfot med er sjefen, så du får beholde hjemmekontoret de to månedene frem til du begynner i ny jobb.

Ditt barn sin hverdag og få ha en opplagt mamma er viktigere enn hva noen kollegaer surmuler om i krokene.

Anonymkode: 866ee...5fc

• Liker 3
Gjest WhisperingWind
Skrevet (endret)

Flytt nærmere jobben eller bytt jobb. 4 timer reisevei alene med ansvar for barn er jo helt insane. 

Endret av WhisperingWind
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal inn i ny jobb i juni, @whisperingwind.

Jeg greier ikke det her. I dag har jeg kjørt poden til skole ( i rushen, stod å stampet i 30 min )  kjørt hjem, jobbet, så i møte der de maser om at jeg ikke er på jobb, så i kjøre tilbake til skolen til foreldremøte, så hjem i rushen ( 40 min )  

føler jeg har bare rukket over tre timer med arbeid i dag, så nå må jeg da jobbe inn disse timene jeg har mistet. skulle ønske kollegaer møtte meg med litt forståelse i stedet for å være sure og klage og baksnakke.  på mandag må jeg da reise inn på jobb for å blidgjøre en kollega som gjør at jeg da mister et viktig møte, og så må jeg hjemigjen tidlig for å rekke å hente poden siden eksen er på ferie. kommer til å bli gal!

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som svært usympatiske kolleger du har. To timer reisevei høres grusomt ut og må være en veldig veldig god grunn for hjemmekontor når du har en type arbeid som tillater det, så må du ikke ha dårlig samvittighet for det!

Anonymkode: 41cf7...54e

AnonymBruker
Skrevet

Kan jo til en viss grad forstå at kollegaene dine er misfornøyd om du ikke får gjort jobben din pga reisevei og de kanskje får ekstra jobb. Det er ikke deres feil at du til nå har valgt en jobb med så sinnssyk reisevei. 

Anonymkode: 370b7...88a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Kan jo til en viss grad forstå at kollegaene dine er misfornøyd om du ikke får gjort jobben din pga reisevei og de kanskje får ekstra jobb. Det er ikke deres feil at du til nå har valgt en jobb med så sinnssyk reisevei. 

Anonymkode: 370b7...88a

Jeg får gjort alt, men jeg må jo jobbe inn timene på kvelden. Blir 3-4 timer på meg på kvelden, som jeg brukte på pendling. 

Det er heller jeg som gjør jobben til kollegaene, ofte.

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg får gjort alt, men jeg må jo jobbe inn timene på kvelden. Blir 3-4 timer på meg på kvelden, som jeg brukte på pendling. 

Det er heller jeg som gjør jobben til kollegaene, ofte.

Men altså, hvis du må jobbe inn fire timer hver kveld, så er du mindre på jobb enn du arbeider hjemme, i hvert fall om vi antar 7,5t arbeidsdag.

Jeg må jo innrømme at jeg forstår frustrasjonen hos dine kollegaer, men det spørs jo helt på hva du jobber med. For min del er det på grensen til tragisk hver gang noen ikke møter når de skal, om vi ikke får forvarsel. Det innebærer i beste fall at jeg ikke får gjort/svart opp det jeg må, og i verste fall må jeg ta både mine oppgaver, samt oppgavene til den som ikke møter.

Anonymkode: fa962...cab

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Og nå har du fått deg en annen jobb, en annen fulltidsjobb?

Jeg skjønner ikke helt denne tråden. Du sier du ikke orker å ha en fulltidsjobb, men du har skaffet deg en ny? I tillegg virker det jo ikke som om problemet er at du jobber 100% - derimot er problemet at du har en tullete lang reisevei i den situasjonen du er i ellers, mtp. familie og andre forpliktelser.

Selv jobbet jeg tidligere et sted med to timers reisevei, men jeg kunne heldigvis benytte kollektivtrafikk, og fikk arbeidet på veien.

Har man ikke en slik løsning, i tillegg til familie og annet som krever tiden din, så sier det seg selv at å bruke 12 timer om dagen på jobb blir i overkant mye.

Anonymkode: fa962...cab

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Høres ut som svært usympatiske kolleger du har. To timer reisevei høres grusomt ut og må være en veldig veldig god grunn for hjemmekontor når du har en type arbeid som tillater det, så må du ikke ha dårlig samvittighet for det!

Anonymkode: 41cf7...54e

Hvis ts ikke møter på jobb må jo de jobbe dobbelt opp for å gjøre opp for hennes jobb. Så nei, de er ikke usympatiske

Anonymkode: b4903...fc6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For meg ser det ut som at det å ha barn er uforenlig med å ha en fulltidsstilling. Jeg har ikke barn selv, men jobber i barnehage hvor det til stadighet er syke barn med feber mm.

Moren min jobba jo fulltid, fra jeg (yngste) var 6 år, men hun var vel ganske utslitt og hadde ganske kort lunte. 

Kudus til de som får det til da. 

Anonymkode: 1461d...894

AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan kolleger er det du har da? Si at alternativene er hjemmekontor eller sykemelding og spør hva de foretrekker..

Anonymkode: b12ee...945

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...