AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #1 Skrevet 31. mars 2022 Jeg og mannen startet å prøve på nummer to i januar. Ble gravid med en gang og mistet når jeg var 4+0, ble gravid igjen 2 uker etter det og mistet igjen når jeg var 3+9. Nå ble jeg gravid igjen for 2 uker siden, er 4+2 i dag, men plutselig ble digital testen «ikke gravid» og jeg har begynt å blø. Så da mister jeg vel nå og. Er veldig lei meg og litt umotivert for å prøve videre. Er dette vanlig? Vet at mange opplever tidlig SA, men tre ganger på rad? Er det noe poeng å prøve igjen i april? 😔 Anonymkode: dd928...d79
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #2 Skrevet 31. mars 2022 Unormalt å bli gravid så ofte, er du sikker på at du har vært gravid nå? At det ikke bare hang igjen hcg fra forrige graviditet, nemlig uvanlig at det står ikke gravid med en gang du evt har en abort også, kanskje du fikk mensen nå? Anonymkode: 7ea63...c93 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #3 Skrevet 31. mars 2022 Det er helt vanlig, er derfor det ikke anbefales å teste før - etter- uteblitt mens. Det skjer med de aller, aller fleste, men det blir ikke oppdaget fordi det er normalt å vente til mens er noen dager forsinket med å teste. Anonymkode: 361c5...71c 4 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #4 Skrevet 31. mars 2022 Les om habituell abort. Men så er det visstnok slik at 50% av alle påbegynte graviditeter ender før de i det hele tatt har begynt- altså som en normal/litt sen mens. Anonymkode: a539d...316
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #5 Skrevet 31. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg og mannen startet å prøve på nummer to i januar. Ble gravid med en gang og mistet når jeg var 4+0, ble gravid igjen 2 uker etter det og mistet igjen når jeg var 3+9. Nå ble jeg gravid igjen for 2 uker siden, er 4+2 i dag, men plutselig ble digital testen «ikke gravid» og jeg har begynt å blø. Så da mister jeg vel nå og. Er veldig lei meg og litt umotivert for å prøve videre. Er dette vanlig? Vet at mange opplever tidlig SA, men tre ganger på rad? Er det noe poeng å prøve igjen i april? 😔 Anonymkode: dd928...d79 Det heter HABITUELL abort. Du skal ha oppfølging nå. Gå til legen. Anonymkode: d2c73...6e9
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #6 Skrevet 31. mars 2022 Er det egentlig abort når mensen kommer tilnærmet til vanlig tid? Jeg har hatt det selv, men kun visst om det pga testing ifbm ivf. Anonymkode: 6d2aa...b1a
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #7 Skrevet 31. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det egentlig abort når mensen kommer tilnærmet til vanlig tid? Jeg har hatt det selv, men kun visst om det pga testing ifbm ivf. Anonymkode: 6d2aa...b1a Kjemisk graviditet Anonymkode: d2c73...6e9
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #8 Skrevet 31. mars 2022 Det kalles kjemiske graviditeter, og det er veldig vanlig. Jeg hadde også tre runder med det i denne prøveperioden på vår nr. to, men nå er jeg gravid i uke 13, så det er bare å fortsette å prøve 😊 Sannsynligvis skjer det fordi embryoet ikke utvikler seg riktig og ikke er levedyktig, så da stopper prosessen opp og det støtes ut. Det kan være alt fra et dårlig egg/sperm, feil under den tidlige celledeling eller problemer med miljøet i livmoren eller hormonnivå e.l. Noen ganger får kvinner som opplever dette mye ekstra hormoner etter eggløsning. Så det kan skyldes veldig mye som like gjerne kan gå helt fint neste gang, så bare kjør på med prøvingen😊 Etter tre ganger er det også innafor å kontakte lege. Hos oss satt det da på fjerde forsøk😊 Anonymkode: d02c9...184
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #9 Skrevet 31. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kjemisk graviditet Anonymkode: d2c73...6e9 Ja, jeg vet det. Men her omtales det som å miste. Det var jeg som omsatte «miste» til abort. Anonymkode: 6d2aa...b1a
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #10 Skrevet 31. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Unormalt å bli gravid så ofte, er du sikker på at du har vært gravid nå? At det ikke bare hang igjen hcg fra forrige graviditet, nemlig uvanlig at det står ikke gravid med en gang du evt har en abort også, kanskje du fikk mensen nå? Anonymkode: 7ea63...c93 Så unormalt er det ikke, jeg også ble gravid hver måned vi prøvde frem til spiren satt. På første barn ble jeg også gravid på første forsøk. Og det var definitivt ikke hcg som hang igjen. Jeg testet hcg hver dag, og så streken bli svakere for hver dag, og til slutt helt borte. Da kom blødningen et par dager senere, så jeg så alltid hvilken vei det bar. Når graviditeten holdt seg var for det første streken sterkere i utgangspunktet, og hold seg like sterk/ble sterkere de påfølgende dagene. Anonymkode: d02c9...184
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #11 Skrevet 31. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, jeg vet det. Men her omtales det som å miste. Det var jeg som omsatte «miste» til abort. Anonymkode: 6d2aa...b1a Alle navnene er uansett korrekte, det er både å miste, abort, spontanabort, habituell abort (etter 3 ganger) og kjemisk graviditet. Grunnen til at en del her inne sier kjemisk graviditet er for å skille det fra spontanabort senere i svangerskapet. Det heter vel kjemisk fordi graviditet så tidlig kun kan påvises kjemisk, via test, ikke ses fysisk på ultralyd. Anonymkode: d02c9...184
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #12 Skrevet 31. mars 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Alle navnene er uansett korrekte, det er både å miste, abort, spontanabort, habituell abort (etter 3 ganger) og kjemisk graviditet. Grunnen til at en del her inne sier kjemisk graviditet er for å skille det fra spontanabort senere i svangerskapet. Det heter vel kjemisk fordi graviditet så tidlig kun kan påvises kjemisk, via test, ikke ses fysisk på ultralyd. Anonymkode: d02c9...184 Jeg skjønner dette. Men jeg lurer fortsatt på om det regnes som å miste hvis man bare reelt sette er forsinket med mensen en dag eller tre. Anonymkode: 6d2aa...b1a 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #13 Skrevet 31. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg skjønner dette. Men jeg lurer fortsatt på om det regnes som å miste hvis man bare reelt sette er forsinket med mensen en dag eller tre. Anonymkode: 6d2aa...b1a Vel, man har vært gravid, kroppen har begynt å produsere hcg. Om det telles med på antall avbrutte svangerskap i svangerskapssammenheng er jeg usikker på. Jeg har nevnt det når helsepersonell spør om tidligere aborter, men jeg tror ikke de regner det som en risikofaktor videre hvis man først har en etablert graviditet etterpå. Anonymkode: d02c9...184
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #14 Skrevet 31. mars 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Vel, man har vært gravid, kroppen har begynt å produsere hcg. Om det telles med på antall avbrutte svangerskap i svangerskapssammenheng er jeg usikker på. Jeg har nevnt det når helsepersonell spør om tidligere aborter, men jeg tror ikke de regner det som en risikofaktor videre hvis man først har en etablert graviditet etterpå. Anonymkode: d02c9...184 Legen min regnet den eneste kjemiske aborten jeg hadde som avbrutt svangerskap, så jeg ville tatt kontakt med fastlegen for henvisning til gynekolog for sikkerhets skyld. Gynekologen jeg gikk til skilte heller ikke mellom kjemisk graviditet og spontanabort Anonymkode: b780f...5e4
Maleficenta Skrevet 31. mars 2022 #15 Skrevet 31. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg og mannen startet å prøve på nummer to i januar. Ble gravid med en gang og mistet når jeg var 4+0, ble gravid igjen 2 uker etter det og mistet igjen når jeg var 3+9. Nå ble jeg gravid igjen for 2 uker siden, er 4+2 i dag, men plutselig ble digital testen «ikke gravid» og jeg har begynt å blø. Så da mister jeg vel nå og. Er veldig lei meg og litt umotivert for å prøve videre. Er dette vanlig? Vet at mange opplever tidlig SA, men tre ganger på rad? Er det noe poeng å prøve igjen i april? 😔 Anonymkode: dd928...d79 hmm høres litt ut som habituell abort. Ville kontaktet lege her altså
Maleficenta Skrevet 31. mars 2022 #16 Skrevet 31. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Unormalt å bli gravid så ofte, er du sikker på at du har vært gravid nå? At det ikke bare hang igjen hcg fra forrige graviditet, nemlig uvanlig at det står ikke gravid med en gang du evt har en abort også, kanskje du fikk mensen nå? Anonymkode: 7ea63...c93 ja det tenkte jeg litt og
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #17 Skrevet 31. mars 2022 Maleficenta skrev (6 minutter siden): ja det tenkte jeg litt og Det er nok nye graviditeter, jeg hadde akkurat samme: AnonymBruker skrev (3 timer siden): Så unormalt er det ikke, jeg også ble gravid hver måned vi prøvde frem til spiren satt. På første barn ble jeg også gravid på første forsøk. Og det var definitivt ikke hcg som hang igjen. Jeg testet hcg hver dag, og så streken bli svakere for hver dag, og til slutt helt borte. Da kom blødningen et par dager senere, så jeg så alltid hvilken vei det bar. Når graviditeten holdt seg var for det første streken sterkere i utgangspunktet, og hold seg like sterk/ble sterkere de påfølgende dagene. Anonymkode: d02c9...184 Anonymkode: d02c9...184
Maleficenta Skrevet 31. mars 2022 #18 Skrevet 31. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er nok nye graviditeter, jeg hadde akkurat samme: Anonymkode: d02c9...184 ok men da tenker jeg ts burde snakke med lege før de fortsetter å prøve
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #19 Skrevet 31. mars 2022 Mener at sjansen for å miste i de første 4 ukene er 25%. Altså 1/4 opplever spontanabort så tidlig i graviditeten. Du har vært uheldig, men også strengt tatt heldig i at du har blitt gravid igjen såpass for, for på den andre siden har man bare rundt 25% sjanse hver mnd på å bli gravid. Anonymkode: 06213...e62
Sommerfuul Skrevet 31. mars 2022 #20 Skrevet 31. mars 2022 Her hadde jeg også 3 kjemiske aborter før den satt fjerde gangen. (Har 3 barn fra før, og aldri mistet tidligere). Var hos gyn, som mente at det var normalt, spesielt jo eldre man ble (jeg er 32 år), og at det ikke ville være noen grunn til at jeg ikke ble gravid igjen. Og det stemte, 2 mnd etter gyn timen ble jeg gravid, og er nå snart 24 uker på vei. Det er nok derfor det oppleves ofte siden man tester så tidlig. Hadde man ventet til etter ikm hadde det "bare" vært en vanlig mensen. Lykke til videre, plutselig sitter den! 🤞
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå