AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #1 Skrevet 31. mars 2022 Jeg har noen frukttrær i hagen (vi kjøpte huset i høst så vi har ikke rukket å plukke av de). Jeg vet det ene er et kirsebærtre (det kan jo ikke beskjæres nå). Jeg tror vi har et plommetre, og vi har to epletrær. Det er et par frukttrær til, men jeg ANER ikke hva slags det er! Hvordan skal jeg finne ut av det? 🥵 Det er rett før knoppene kommer, så jeg har litt dårlig tid på å beskjære de nå 😬 Anonymkode: addf5...eb4
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #2 Skrevet 31. mars 2022 Ta bilde av de å legg det ut her? Sammenlign med de trærne du tror det er, med bilder fra google? Anonymkode: 045b0...e12
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #3 Skrevet 31. mars 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ta bilde av de å legg det ut her? Sammenlign med de trærne du tror det er, med bilder fra google? Anonymkode: 045b0...e12 Smart, takk! Dette vet jeg ikke hva er… omtrent ingen knopper. Anonymkode: addf5...eb4
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #4 Skrevet 31. mars 2022 Vent til høsten når de bærer frukter. Da vet du det👍 Anonymkode: 0a989...b7f 4 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #5 Skrevet 31. mars 2022 prøver å legge ut bilder, men de er for store for KG 😂 Anonymkode: addf5...eb4
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #6 Skrevet 31. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vent til høsten når de bærer frukter. Da vet du det👍 Anonymkode: 0a989...b7f Ja, kanskje jeg bare skal det… Men det er helt kaos, de trenger litt hjelp 😂 Anonymkode: addf5...eb4
enkefru Skrevet 31. mars 2022 #7 Skrevet 31. mars 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Vent til høsten når de bærer frukter. Da vet du det👍 Anonymkode: 0a989...b7f Ikke særlig annet å gjøre... mulig du kan bli klokere når de blomstrer (om de blomstrer)
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #8 Skrevet 31. mars 2022 Du kan beskjære de på høsten, og da vet du hva det er. Anonymkode: c4425...379
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #9 Skrevet 31. mars 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Smart, takk! Dette vet jeg ikke hva er… omtrent ingen knopper. Anonymkode: addf5...eb4 Et litt mer detaljert bilde som er tatt litt nærmere det du lurer på hva er hadde hjulpet. Ingen ser hva du har tatt bilde av her 😛 Anonymkode: 8a3ee...46a 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #10 Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Et litt mer detaljert bilde som er tatt litt nærmere det du lurer på hva er hadde hjulpet. Ingen ser hva du har tatt bilde av her 😛 Anonymkode: 8a3ee...46a Nei, jeg vet. Men bildene har for høy oppløsning til at jeg kan få lagt ut bildene 😂 Anonymkode: addf5...eb4
Rumle Skrevet 1. april 2022 #11 Skrevet 1. april 2022 Du trenger vel ikke beskjære enda? Jeg ville ventet til i høst, det samme er lurt å gjøre med resten av hagen, se hva som kommer opp før du gjør store forandringer, det kan ligge skjulte skatter i jorden. I tillegg er det veldig greit å bli ordentlig kjent med sol og lysforhold og hvor fukt samler seg i bakken naturlig osv. Du trenger litt tid på å finne ut av det. 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #12 Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (På 31.3.2022 den 12.00): Jeg har noen frukttrær i hagen (vi kjøpte huset i høst så vi har ikke rukket å plukke av de). Jeg vet det ene er et kirsebærtre (det kan jo ikke beskjæres nå). Jeg tror vi har et plommetre, og vi har to epletrær. Det er et par frukttrær til, men jeg ANER ikke hva slags det er! Hvordan skal jeg finne ut av det? 🥵 Det er rett før knoppene kommer, så jeg har litt dårlig tid på å beskjære de nå 😬 Anonymkode: addf5...eb4 Du trenger ikke beskjære nå, vent til juni eller til høsten. Da ser du bedre hva som trengs å ta og treet tåler bedre å bli beskjært. Anonymkode: c79d6...a41
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #13 Skrevet 1. april 2022 Rumle skrev (7 timer siden): Du trenger vel ikke beskjære enda? Jeg ville ventet til i høst, det samme er lurt å gjøre med resten av hagen, se hva som kommer opp før du gjør store forandringer, det kan ligge skjulte skatter i jorden. I tillegg er det veldig greit å bli ordentlig kjent med sol og lysforhold og hvor fukt samler seg i bakken naturlig osv. Du trenger litt tid på å finne ut av det. Enig med @Rumle Det er veldig lite som virkelig må gjøres første året. Vent med store forandringer til dere har gått gjennom en sesong og sett hva som er der, hva dere liker, hva dere vil forandre, hva som trives og så videre. Husk å notere ideer og gjerne ta bilder. Fort gjort å glemme hvor de fine blomsterløkene ligger skjult. Gratulerer med ny hage Anonymkode: 76fda...b1f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå