Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min bommer på doen når han tisser. Det er jeg som stortsett vasker hjemme. Fordi han jobber mer enn meg og dermed er det mest naturlig for oss. Det er ikke noe kjekt å vaske opp ett belegg av urin på gulvet omtrent hver uke.

Jeg kan da vel forvente at han treffer toalettet når han tisser? Er så oppgitt. 
Kommer ikke til å be han om å sitte når han tisser, fordi jeg vet at han aldri kommer til å lære seg en ny vane. Han er litt tafatt sånn sett. 

Er dette normalt ?? 

Anonymkode: d8468...3b3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

gi han ris på rumpa

Anonymkode: 811cb...7d4

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Æsj. Ikke normalt her i gården i alle fall, og dersom det har skjedd, så har tydeligvis samboeren min vasket det opp før han er ferdig på badet. 

Be han sitte ned når han tisser, å si klart i fra at tiss på utsiden av doen får han tørke FØR han går ut av badet. Ærlig talt, skal da ikke vært nødvendig å lære voksne menn slikt. 

Anonymkode: 91b59...aa4

• Liker 17
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mann og to sønner. Kan ikke huske å ha vasket urin fra gulvet siden ungene var små. Kan aldri tro at det er normalt at en voksen mann ikke klarer å treffe skåla.

Ville absolutt prøvd å finne ut hvorfor han bommer. Gidder han ikke holde/sikte? Er han ufokusert? Står han for langt unna? 
Hva sier han selv? Vet han ikke at han bommer? Tisser han med lukkede øyne? Ser han ikke når han tisser? Hva i all verden er grunnen til at han ikke vasker det hvis han tisser på gulvet???

Anonymkode: 7eccd...beb

• Liker 20
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvor gammel er han egentlig? Å tisse på do er noe de fleste lærer iløpet av årene i barnehagen!

Hva sier han selv da? Hvorfor klarer han ikke noe så grunnleggende som å tisse i do liksom?

• Liker 8
Skrevet

Slutt å vask opp etter han. 

Det er kun da du lærer vedkommende at dette ikke er greit. Om du gang på gang har sagt i fra, så gjør du handlinger neste gang. Og det er å ikke vaske opp etter han. Selv om det kan være vanskelig for deg å gå på do når det er "skittent" rundt på gulvet, prøv så godt du kan. Ikke vask opp, så kan du se at det blir en endring fra hans side. 

Når du gang på gang skal vaske opp etter han, så er det ikke rart at han aldri vasker det opp selv. Han tenker jo "jaja, hun tar det uansett hun". Sett deg selv i samme situasjon: hvor mange ganger har du ikke tenkt "jaja, mamma tar det" på oppvask, rydding hjemme før i tiden? Det blir en vanesak. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Samboeren min bommer på doen når han tisser. Det er jeg som stortsett vasker hjemme. Fordi han jobber mer enn meg og dermed er det mest naturlig for oss. Det er ikke noe kjekt å vaske opp ett belegg av urin på gulvet omtrent hver uke.

Kommer ikke til å be han om å sitte når han tisser, fordi jeg vet at han aldri kommer til å lære seg en ny vane. Han er litt tafatt sånn sett. 

Er dette normalt ?? 

Dette er ikke normalt. Her hjemme er det innført sitteplikt uansett på do. Bruker argument til barna når de var mindre at det er bedre resonans når du sitter og slipper en fjert noe de var helt enige i og så ble det mindre vask og triviligere for alle å gå på do. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Klart du skal be ham om å sitte. Det er god skikk og bruk og burde være like naturlig som å vaske hendene etter toalettbesøket.

Anonymkode: e9cb9...ba7

• Liker 6
Skrevet

Æsj, ikke normalt. Har du sagt ifra? Blir han ikke flau?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei det er ikke normalt. Skulle tro han var 5 år! Hadde aldri giddet å bo med en sånn mannebaby!!!!!!! 

Anonymkode: c5164...915

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Han får vaske opp sitt eget gris. Si klart i fra at han får selv vaske pisset sitt. Vær streng. Og flytt gjerne ut om han nekter.

Husk kondom!

Anonymkode: 485af...f20

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han får vaske opp sitt eget gris. Si klart i fra at han får selv vaske pisset sitt. Vær streng. Og flytt gjerne ut om han nekter.

Husk kondom!

Anonymkode: 485af...f20

Enig, det får holde med en unge.

Anonymkode: 5522b...106

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Har opplevd dette med min samboer flere ganger jeg også... både at det har kommet urin på gulv ved toalett og helt bakerst på do setet (veldig deilig å sette seg på et dosete som er vått av urindråper). 

Har tatt det opp med han flere ganger, men det å sitte er tydeligvis helt latterlig og uakseptabelt. Har også sagt at da må han da holde tissen da om den er så på villsporI. Er jo ikke rart han bommer der han står med hendene til siden, men tydligvis så er det ekkelt eller noe slik. 

Minner meg om en 6 åring som nettopp har lært seg å tisse uten å holde tissen. Trassig og håpløst. Så itritabelt. 

Anonymkode: 8447e...a27

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Trodde de måtte holde tissen, jeg! Klarer de å tisse uten å holde i den? 

(Jeg er lesbisk og har ingen barn, så har ikke sett så mange peniser, akkurat! :P )

Anonymkode: 71ce9...a59

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Er dette normalt ?? 

Nei. (eller - i enkelte kretser er dette normalt. Men når jeg sier "enkelte kretser" så mener jeg slike ingen som ønsker seg ok livskvalitet ønsker å befinne seg i)

Det dere får gjøre er å snakke om saken. Han må enten lære seg å sikte, eller - gitt at han ikke er i stand til å lære seg å sikte så må han ringe legen, få en time for å sjekke at han ikke har en diagnose som gjør han så skjelven eller annet (synet bør også sjekkes). Hos voksne er mangel på sikting enten ren latskap eller det har en fysisk eller psykisk faktisk årsak (en diagnose). Har han en diagnose og denne ikke kan medisineres eller behandles er det nok best han lærer seg å sitte først som sist. Om han tisser utenfor doen hos venner, familie eller på jobb vil han jo bli mobbet og folk vil begynne å unngå han.

Sånn i mellomtiden må du forklare han at han må vaske gulvet med såpe og vann HVER gang han tisser på det. Umiddelbart etter at han har tisset på det. Etter 3-4 måneder vil gulvet ellers permanent lukte tiss, og dere vil få problem med å selge huset igjen, eller en kraftig regning fra utleier på å rive opp igjen badegulvet og legge nytt. Tiss setter seg i både flis og gulvbelegg veldig raskt, så å vaske gulvet en gang i uka eller en gang per dag er langt fra nok til å unngå å ødelegge gulvet.

Anonymkode: e7567...002

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

æsj... ikke engang sønnen min på 5 år tisser utfor doen😆 å mannen min på 40 tisser iallefall ikke utfor...

jeg hadde blitt skikkelig sint🙈

Anonymkode: f7992...685

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Her fikk min samboer grei beskjed om å enten sitte eller tørke opp etter seg etter hvert dobesøk. Særlig etter at vi fikk barn og de begynte å krype rundt overalt, doen er jo særlig spennende en periode. Men også fordi jeg syns det er grisete at tiss blir tråkket rundt i huset, oppi sengene og møblene osv.

Så her sitter mannen og de to guttene våre når de er på do. De gjør heller det enn å vaske etter seg. Men ser når ungene har besøk at det ikke er alle som er vant til det, for da er det skvettet rundt. Æsj.

Anonymkode: 6c6c6...872

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ville gjort som med ungene, hentet ham tilbake til do og bedt ham vaske hver gang jeg så det....

Og jo, selvfølgelig kan du be ham sette seg ned!

Anonymkode: 9acc6...198

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Tenk om han tråkker på litt av det og drar det utover resten av huset med sokkene 🤢 Sett krav om at enten så sitter han eller så må han vaske etter seg. Klart han kan endre en vane, han er ikke en gammel hund. 

Anonymkode: 5773e...795

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Æsj fy faen så ekkelt! Jeg gir beskjed til alle menn som skal overnatte her om at her i huset sitter vi, og at de skal lukke lokket før de trekker ned. Jeg har ekstremt god luktesans, og brekker meg av den urinlukten, så det skjer ikke at jeg gidder å gå gjennom det i mitt eget hjem. 🤮🤮

Aldri opplevd problemer med det, men jeg omgås tydeligvis oppegående menn med god hygiene og sosiale antenner. 

Hadde klikka på ham for lenge siden, og gått etter ham inn på do for å sjekke hver gang. Og var det dråper noe sted ville han måttet vaske hele gulvet og doen. Hver gang! 🤮🤮

Anonymkode: 383a7...276

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...