Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og hva vil DU bli fornøyd med?

2%, 3% eller blir det opp mot 4%? Har akkurat byttet job selv, så det et mulig jeg ikke får så mye fordi jeg er ny, men mine utgifter har jo også steget masse det sidte halve året, så jeg håper jeg er med i justeringen. 

Anonymkode: 9e703...853

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

3,4%. 

Det ropes om moderasjon og solidaritet rundt lønn/trygd, men ikke når det kommer til priser. Rart det der. 

Anonymkode: f902d...d23

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Blir dritfornøyd med mer enn 1 % som jeg har endt opp med i det siste 🙈

Anonymkode: f2fc0...7de

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi ligger vel på rundt 3% i år også. På min avdeling gikk vi i gjennomsnitt opp 7%. I år blir jeg fornøyd om jeg får det samme som snittet i fjor. 

Anonymkode: 90e24...ac3

AnonymBruker
Skrevet

Sikkert -3% for lærere og sykepleiere i hvert fall. 

Anonymkode: a9a97...a73

• Liker 4
Skrevet

Byttet nylig jobb med oppstart senere i år og tydeliggjorde i forhandlingene at jeg ville gå glipp av årets lønnsforhandling og at jeg derfor la på fem prosent på den lønnsforventningen jeg egentlig hadde. 

Så jeg fikk fem prosent! 

AnonymBruker
Skrevet

Gikk ikke opp ei krone i 2019 eller 2020. Gikk opp fantastiske 1,25% i 2021. Etter en real oppvask på jobben nylig gikk jeg opp 11% fra 1/2. Nå har vi akkurat fått nye eiere, så håper vi får et normalt lønnsoppgjør. Vi har slåss for å få tariffavtale i et par-tre år nå, kanskje det endelig skjer noe? Nå ligger jeg et stykke over tariff, men det er jo uansett en del fordeler... 

Anonymkode: 0d389...981

Skrevet

I 2019 og 2020 gikk jeg ikke opp en krone i lønn. I fjor fikk vi 1 krone. EN KRONE MER I TIMEN. Kanskje tørre å håpe på 2 kr i år da.

AnonymBruker
Skrevet

1-2% generelt. Tiden for økende kjøpekraft er over, de fleste skal ned. 

Anonymkode: e2164...197

AnonymBruker
Skrevet

Alt annet går jo opp. Hvordan skal man klare seg? 

Er på AAP, og jeg har siden oppstart på AAP nedjustert matbudsjettet inn til margen, så der er det ikke mer jeg kan gjøre når prisene likevel øker. Jeg handler typ First Price varer, varer som har gått ut på dato, eller går ut samme dag, kaster aldri rester, men bruker de til å lage sop i hop middager. Pølser er dessverre noe av den billigste middagen, men ikke veldig sunt. 

Jeg er syk, derfor jeg er på AAP, og må ha medisiner, men egenandelen har jo økt, å da tar det lenger tid før man er på frikort. Behandlinger må jeg også ha, men har snart ikke råd til det lenger, og da oppfyller jeg ikke aktivitetskravene for AAP, og mister vel den. Det er Norge det, et av verdens beste land og bo i. Å takken etter å ha jobbet i 30 år. 

Sko og klær husker jeg ikke sist jeg kjøpte, men det er noen år siden. 

Gruer meg til å se om det blir noe øking for oss som er syke eller eldre og går på div trygder/ stønader.

Anonymkode: c5e2c...107

AnonymBruker
Skrevet

Fikk 2,7% i år. 

Anonymkode: 31145...a70

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på Cirkle K, ingen er fagorganiserte og ulovligheter foregår i stor stil, sjefen sa i fjor at lønnsøkning blir på 0% de neste 2-3 årene. Blir nok 30.000 brutto/mnd for 48 timer i uka (får ikke overtidsbetalt) for nestlederstillingen min dette året også.

Anonymkode: 6589f...ef5

AnonymBruker
Skrevet

Vi uføre trenger en faens kraftig økning!

Anonymkode: 7393d...e5b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi er utsolgt, det skrikende mangel på folk og vi har den høyeste høyeste inflasjonen på flere tiår. Forventer et sted mellom 8 og 10 prosent i år. 

Anonymkode: 2ad93...f57

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...