AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #1 Skrevet 31. mars 2022 Jeg skal til tannlegen noen dager før lønn. Så jeg må låne penger for å klare å betale den. Bør vel egentlig bare flytte timen noen dager. Men får bare ta å låne summen på forhold av et kredittkort. Bør jeg ha minst 4000 kr med på en tannlegekontroll? Eller mer? Er redd for at han borer et eller annet hull i farten og da blir jo beløpet plutselig dyrt. Anonymkode: b7b19...bfc
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #2 Skrevet 31. mars 2022 På forhånd ikke forhold haha Anonymkode: b7b19...bfc
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #3 Skrevet 31. mars 2022 Betal med kredittkort. Anonymkode: eebc1...a95
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #4 Skrevet 31. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Betal med kredittkort. Anonymkode: eebc1...a95 Veldig mange tannleger aksepterer ikke kredittkort, så dette er et skikkelig dårlig råd. TS: ring og be om forventet pris. Det er det eneste som kan gi deg et riktig svar. Anonymkode: 6249a...a14 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #5 Skrevet 31. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Veldig mange tannleger aksepterer ikke kredittkort, så dette er et skikkelig dårlig råd. TS: ring og be om forventet pris. Det er det eneste som kan gi deg et riktig svar. Anonymkode: 6249a...a14 Ts skal på kontroll, da er jo litt av poenget at man fortsatt ikke aner hva det koster… Når jeg er på kontroll hos tannlegen bruker han å spørre om jeg vil ta evt. hull med det samme, eller om jeg heller vil ha ny time senere. Kan ikke din tannlege evt. gjøre noe lignende, ts? Anonymkode: 6b6a3...58b 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #6 Skrevet 31. mars 2022 Kontroll i fjor, måtte borre et lite hull, droppet bedøvelse , kostet 1400 kr 😅 Kontroll i år, en fylling var slitt , måtte legge ny, og legge fluor på alle tennene pga syreskader 🥶 2400 kr Anonymkode: 56f17...ff6
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #7 Skrevet 31. mars 2022 Jeg betalte 1690,- sist uke. Det var kun sjekk i munnen og to forskjellige røntgen. Bite wings og opg røntgen. Ble ikke tatt tannstein som de ofte gjør. Anonymkode: 57477...c55 2
Hurrahei Skrevet 31. mars 2022 #8 Skrevet 31. mars 2022 Jeg betalte 1670 v siste kontroll. Kun bilder og pussing. Bare si til tannlegen at du har med deg eks 2000, så dersom han finner noe, kan dere sette opp ny time. Gi beskjed til selve tannlegen, ikke de som sitter ute i resepsjonen… 1
Eloise12345 Skrevet 31. mars 2022 #9 Skrevet 31. mars 2022 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker said: Ts skal på kontroll, da er jo litt av poenget at man fortsatt ikke aner hva det koster… Når jeg er på kontroll hos tannlegen bruker han å spørre om jeg vil ta evt. hull med det samme, eller om jeg heller vil ha ny time senere. Kan ikke din tannlege evt. gjøre noe lignende, ts? Anonymkode: 6b6a3...58b Må være mulig å få regning dersom man ikke har nok? Foreks: ha med 4000 kr. Dersom det ikke er nok, så må det være mulig med å få det resterende på regning? Endret 31. mars 2022 av Eloise12345 1
Marvelous Skrevet 31. mars 2022 #10 Skrevet 31. mars 2022 Ta med deg kredittkort og hør om du kan bruke det, hvis ikke så får du fortelle hn at du har x kroner på kontoen og noe behandling utover det du har råd til kan du ta på en annen time.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #11 Skrevet 31. mars 2022 De har kanskje prisene på hjemmesiden? Og så tar du med deg det du kan betale nå og hvis det må fikses mer så booker du ny time. Jeg hadde tatt med for å dekke sjekk og to hull. Anonymkode: 100ca...392
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #12 Skrevet 31. mars 2022 prisliste hos en av tannlegekjedene https://orisdental.no/prisliste/ For en sjekk uten at du har tannpine er det vanlig med røntgen, en sjekk etter hull og fjerning av tannstein. Anonymkode: 0fd85...bf0
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #13 Skrevet 31. mars 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Betal med kredittkort. Anonymkode: eebc1...a95 Dette var noe jeg surmulet litt over nylig. Jeg bruker kredittkortet til all handel for å tjene opp bonus, og betaler ned hver måned. Min faste tannlege tar kredittkort, men så ble jeg henvist til spesialist for utredning for noe og skal tilbake for en dyr behandling. De tok ikke kredittkort. All den bonusen jeg kunne fått der.... 😔 TS: Enig med Hurrahei over her. Og når tannlegen har fått et overblikk og ser hva du evt må komme tilbake og fikse kan du få et mer presist prisanslag til neste runde. Anonymkode: e42df...00e
Huldra-78 Skrevet 31. mars 2022 #14 Skrevet 31. mars 2022 Jeg kan alltid velge mellom å betale, eller få med faktura. Har også fått lov til å dele opp regninger hos tannlegen, men da har jeg også vært ærlig om at jeg ikke akkurat svømmer i penger.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #15 Skrevet 31. mars 2022 6 hours ago, AnonymBruker said: Jeg skal til tannlegen noen dager før lønn. Så jeg må låne penger for å klare å betale den. Bør vel egentlig bare flytte timen noen dager. Men får bare ta å låne summen på forhold av et kredittkort. Bør jeg ha minst 4000 kr med på en tannlegekontroll? Eller mer? Er redd for at han borer et eller annet hull i farten og da blir jo beløpet plutselig dyrt. Anonymkode: b7b19...bfc På kontroll holder det med 1000-1500 alt etter hva en kontroll koster hos din tannlege. De gjør aldri noe annet på en kontroll enn å ta kontroll, skal du gjøre noe mer blir det satt opp en ny time for dette og da får du også pris hva dette vil koste Anonymkode: 7cee8...624
Gjest ti10 Skrevet 31. mars 2022 #16 Skrevet 31. mars 2022 Det er mange tannleger som har prisliste på hjemmesiden, ellers kan du jo ringe på forhånd og spørre. Med mindre du har en tannlege du absolutt vil bruke, er det også lurt å sjekke litt rundt, for prisene kan jo variere ganske mye. Men jeg tviler uansett på at du trenger å ta med deg så mye mer enn 3000, jeg har inntrykk av at det er sjelden tannlegene har tid til veldig omfattende (og kostbare) inngrep på en kontroll.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #17 Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (På 31.3.2022 den 9.31): Jeg skal til tannlegen noen dager før lønn. Så jeg må låne penger for å klare å betale den. Bør vel egentlig bare flytte timen noen dager. Men får bare ta å låne summen på forhold av et kredittkort. Bør jeg ha minst 4000 kr med på en tannlegekontroll? Eller mer? Er redd for at han borer et eller annet hull i farten og da blir jo beløpet plutselig dyrt. Anonymkode: b7b19...bfc Bufferkonto er en fin ting. Er det virkelig så lite på kontoen de siste dagene før lønn at en tannlegesjekk ikke går an uten å låne penger? Da bør du strax skru ned forbruket til et minimum for å spare opp en buffer. Når denne når et akseptabelt nivå (5-6 netto lønninger) kan du starte med å leve fra måned til måned igjen. Uten å bruke av bufferen. Anonymkode: 35b95...a58
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #18 Skrevet 1. april 2022 Min tannlege gjør ikke noe annet enn selve kontrollen der og da. Hvis ting skal fikses, får jeg time til det senere. Så jeg ville tatt ut 2000kr kanskje, det holder i massevis hos min tannlege. Men du kan jo også ringe og spørre. Det enkleste er jo hvis de godtar kredittkort, jeg ville spurt om det først. Anonymkode: e6a02...c7d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå