Gå til innhold

Hadde visning før annonse på finn i går. Lavt bud.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Megler var her og ba meg være ute under visningen fordi folk flest er sjenerte når eier er tilstede. Er de virkelig det? 

Personen som var her la inn bud, 50 tusen under e-takst, men megler sa at da slipper jeg takstmann, rundvask og at personen kjøper boligen som den er. Nyoppusset bolig i Oslo på 32 kvm med innglasset veranda på 8 kvm. i et stille og rolig strøk. 

Tror takstmann koster cirka 10tusen, og vet ikke hva rundvask koster (firma)? 

Er klar over at påska kommer snart, og høynes ikke budet eller jeg ikke godtar det blir visning først etter påsken. En annen ting er om man virkelig kan selge boligen som den er? 

Anonymkode: a8c6d...10d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville ventet. Hadde nok betalt uavhengig taktsmann før megler.

Anonymkode: 28845...c3e

• Liker 10
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville også ventet. Det er jo en grunn til at kjøper prøver å kuppe, og det er at hen tror boligen vil gå høyere i budrunde. 

Anonymkode: 2adcc...913

• Liker 15
  • Nyttig 4
Skrevet

Den størrelsen når det kommer til leiligheter pleier det å bli budrunde om i Oslo. Jeg ville ventet. Du skriver at leiligheten også er nyoppusset, og da burde den appellere til mange som er på boligleting alene for første gang.

Jeg ville i hvert fall ikke solgt til noen som bød UNDER prisantydning før visning!

Jeg vet ikke hva en helvask av leiligheten før visning koster når det gjøres av rengjøringsbyrå. Men jeg betalte ca 4000 for en flyttevask av en 86 kv leilighet for noen år siden. Det var skikkelig vask da det var flyttevask/utvask.

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Etter januar i år kan man nok ikke selge boligen slik den er nei.

Anonymkode: 4abb2...696

• Liker 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Ha is i magen og vent.

Anonymkode: 1acb5...465

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så megleren din råder deg til å selge til noen som prøver å kuppe boligen din før visning, med et bud som er under takst? I Oslo?

Dette høres ikke ut som en megler som er på jobb for deg.

Anonymkode: e0c39...799

Enig - jeg hadde sterkt vurdert å finne en ny megler

Anonymkode: a686f...50a

• Liker 12
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Etter januar i år kan man nok ikke selge boligen slik den er nei.

Anonymkode: 4abb2...696

hvorfor ikke?

Anonymkode: 28845...c3e

Skrevet (endret)

Det er jo genialt for megler da. Slipper alt arbeidet og får full betaling. Digg med 30-40'000 i provisjon for ikke å løfte særlig mange fingre

Man kan vel selge bolig som den er om man selger utenfor markedet, det ikke engasjeres takstmann og det ikke er megler/budrunde eller visninger som avholdes? 

Da faller jo veldig mye på kjøper vil jeg tro

Endret av newman01
  • Liker 8
Skrevet

Ville ikke solgt her, det høres ut som et utrolig dårlig råd! Meglere tjener på å selle hus fort, for dem lønner det seg ikke å bruke en måned eller to på og få prisen opp noen hundre tusen. Jeg synes også det høres rart ut at han ikke ville ha deg tilstede under visning, jeg ville følt det var en fordel å snake med noen som faktisk hadde bod i leiligheten om jeg skulle kjøpe. 

Ingen kan spå hva som skjer i fremtiden, men jeg synes ikke det høres ut som du får gode råd her. 

• Liker 3
Skrevet

Dersom boligen ikke er annonsert - hvor kom budgiver fra?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Enig - jeg hadde sterkt vurdert å finne en ny megler

Anonymkode: a686f...50a

Ny megler vil koste, hvor mye tror du? 

newman01 skrev (11 minutter siden):

Det er jo genialt for megler da. Slipper alt arbeidet og får full betaling. Digg med 30-40'000 i provisjon for ikke å løfte særlig mange fingre

Man kan vel selge bolig som den er om man selger utenfor markedet, det ikke engasjeres takstmann og det ikke er megler/budrunde eller visninger som avholdes? 

Da faller jo veldig mye på kjøper vil jeg tro

Hva vil falle på meg? Jeg beklager, men forsto ikke hva du mente. 

nomore82 skrev (6 minutter siden):

Dersom boligen ikke er annonsert - hvor kom budgiver fra?

Mange melder sin interesse til meglere for å få kjøpt i enkelte områder, og står da på en liste over interesserte. 

Megler vet at jeg allerede har kjøpt ny og litt billigere bolig utenfor Oslo, og jeg vet det var dumt å si det til hen, og å bytte megler nå vil vel koste dyrt? 

ts

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Megler vet at jeg allerede har kjøpt ny og litt billigere bolig utenfor Oslo, og jeg vet det var dumt å si det til hen, og å bytte megler nå vil vel koste dyrt? 

ts

Du trenger ikke bytte megler, bare hold deg til vanlig salgsplan. Du bestemmer, megler må gjøre som du sier. Ha visning og få inn flest mulig til å se på den, så det kan bli budrunde som driver prisen opp. I alle fall over det budet du nå har fått, som er elendig og under prisantydningen. 

Det kan jeg egentlig ikke fatte at en interessent kan gjøre? By UNDER prisantydning FØR visning? Hva i all verden er det som gjør at vedkommende innbiller seg at han/hun ville fått ja på et så dårlig bud, før alle andre?

Endret av Million
  • Liker 24
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

og å bytte megler nå vil vel koste dyrt? 

Det står vel i kontrakten du har signert. Bruddgebyr. Men du kan jo alltids klage til sjefen til megleren, og si at du ikke ønsker å benytte en megler som anbefaler å gå utenfor hva Norges Eiendomsmeglerforbund og Forbrukerrådet anbefaler. Begge parter anbefaler å selge i markedet etter vanlig prinsipp. 

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva vil falle på meg? Jeg beklager, men forsto ikke hva du mente. 

13 minutter siden, nomore82 said:

Du er selger. Kjøper er person som har vært på visning. Om noen er så interessert at de kjøper en bolig uten takstrapport, tilstandsrapport og utenfor megler må da være kjøpers problem. Skulle man tro. Det er avtalefrihet i Norge. Og så lenge et meglerforetak ikke er involvert gjelder vel ikke avhendingsloven fullt ut. Jeg er på tynn is juridisk og kan ta veldig feil, men det høres rart ut om jeg kan gå til naboen og tilby 10 millioner for boligen, og klage på at gulvet ikke er rett etterpå... 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Giddalaus megler? Eller kjenner han kjøper og vil gjøre han en tjeneste..

Anonymkode: 8cb6e...d95

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker said:

Megler var her og ba meg være ute under visningen fordi folk flest er sjenerte når eier er tilstede. Er de virkelig det? 

Personen som var her la inn bud, 50 tusen under e-takst, men megler sa at da slipper jeg takstmann, rundvask og at personen kjøper boligen som den er. Nyoppusset bolig i Oslo på 32 kvm med innglasset veranda på 8 kvm. i et stille og rolig strøk. 

Tror takstmann koster cirka 10tusen, og vet ikke hva rundvask koster (firma)? 

Er klar over at påska kommer snart, og høynes ikke budet eller jeg ikke godtar det blir visning først etter påsken. En annen ting er om man virkelig kan selge boligen som den er? 

Hvor mye er det snakk om her? Er det innafor Ring 3 bør nok denne gå for 3,5-4,0 millioner, og jeg er uansett enig i at budet fra kjøper er altfor lavt.

Anonymkode: a80a0...4d4

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som en elendig megler. 

Meglere har ikke samme interesse som deg, de har et øknomisk incentiv for å bli kvitt boliger fortest mulig sånn at de kan selge flest mulig. Megler tjener bedre på å selge denne før visning og ta nytt oppdrag, enn å jobbe hardt for å presse prisen opp det som er et betydelig beløp for deg, men som megler bare får et par prosent av.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Du behøver jo ikke bytte megler, men nå har du brukt penger på megler så hvorfor ikke fullføre det du har begynt på? Takstmann og nedvask koster ikke mye i det store bildet, hvis leiligheten er nyoppusset så vil det nok bli budrunde. 

Anonymkode: db628...4b2

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...