Gå til innhold

Har dere lest?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

hehe, så d va lagt inn et innlegg til, så jeg prøver å få slettet dette ;)

Men det får jeg visst ikke til nei... Jaja, får ta det som det kommer

Endret av vimselims
Skrevet

Vel, har ikke kjøpt Iams til katten min hittil, og kommer neppe til å gjøre det heretter heller.

Gjest Varg-Menja
Skrevet

At man bør boikotte Iams og Eukanuba er vel ikke akkurat en nyhet...

Hunden min blir dårlig av foret deres, så her i huset er de uansett ikke aktuelle.

Skrevet
At man bør boikotte Iams og Eukanuba er vel ikke akkurat en nyhet...

Det har jeg ikke hørt for utenom i forbindelse med dagens artikkel. Folk flest lovpriser jo Iams iallefall.

Skrevet

Denne diskusjonen har vært oppe mange ganger før, i hvert fall i andre forumer (dyrenett, blant annet). Saken er at Peta så vidt meg bekjent ikke har konkrete beviser for påstandene sine. Forøvrig har jeg selv jobbet et sted hvor man gjorde foringsforsøk på dyr - dette er helt vanlig for å måle næringsopptak/tilvekst/ytelse osv både når det gjelder produksjon av mat til kjæledyr og til produksjonsdyr. Der hvor jeg jobbet levde dyra vel så normalt som andre dyr - det er faktisk en forutsetning for at man skal kunne bruke målingene at dyra er friske og ikke påvirkes av stress, smerter eller sykdom. Operasjon av stemmebåndene til hund er muligens lovlig i enkelte land,og i USA kan man blant annet amputere klørne/ytterste tåledd hos katter...; usmakelige tradisjoner etter min mening, men jeg vet jo ikke om iams faktisk gjorde dette på sine hunder, all den tid Peta bruker andre usannheter for å fremme synet sitt.

Uansett; jeg tror denne saken har flere sider enn det Frk Smith og Peta presenterer, men sikkert også andre enn Iams selv hevder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...