AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #1 Skrevet 30. mars 2022 Og bæresele, babygym, diverse utstyr til amming, ekstrautstyr til vogn, bilstol osv. Fortell gjerne hvorfor du anbefaler produktet også Anonymkode: 54818...a77
girlie93993 Skrevet 31. mars 2022 #2 Skrevet 31. mars 2022 Jeg har ikke kjøpt inn så mye enda fordi jeg venter mitt første barn og er ikke heeelt sikker på hva jeg burde kjøpe inn, så har ikke fått prøvd så masse. Jeg har kjøpt sånn Stokke trip trap set babystol, og en slags "pakke" med vogn, bilsete og en annen vogndel man kan feste andre vei. Vi er begge unge studenter så har ikke all verdens med råd, så har ikke brukt så mye på vogn o.l . Jeg synes det virker ganske genialt å kunne gå rundt å trille på en "mindre" vogn at man bare kan ta bilsete rett oppi så de slipper å måtte bli flytta over fra bilsete til selve vognen, risikerer å våkne opp osv. I tillegg er det jo mye mindre så tar jo ikke så mye plass og blir mer kompakt, enkel å legge sammen , slik som denne https://www.jollyroom.no/barnevogner/barnevognpakker/kinderkraft-multipurpose-3-i-1-moov-travelsystem-grey?gclid=Cj0KCQjw_4-SBhCgARIsAAlegrWAZzGxncK8-TkJjKMwL-gRvnYSRaU3J1yvc0LibHWPmjmeSuWrCk8aAk5lEALw_wcB Babygym fra barnas hus på tilbud: https://www.barnashus.no/bright-starts/more-in-one-ball-pit-fun-babygym-multiple?gclid=Cj0KCQjw_4-SBhCgARIsAAlegrWAxfDkt4x8IwJlKQJgrrhvEzrPaamBd2UyYnluHFsGKjh2S4-htesaAgssEALw_wcB Jeg vet ikke om vi skal skaffe bæresele enda da vi helst ikke vil bruke penger på ting med mindre det er nødvendig, tenker kanskje å skaffe bæresjal da dette tydeligvis kan være bedre og mer komfortabelt for både baby og mamma, og gi nærkontakt, pluss at det er billigere. Jeg har skaffet et babynest, ikke til å sove i krybben i, men til å f.eks ligge i sofa osv slik at det er noe mykt å ligge på. Jeg ville egentlig ha det i krybben først, men jeg gjorde litt research og fant ut at man helst ikke burde ha noe i krybben pga krybbedød . Jeg har handlet en del på Jollyroom, der har de mye fint og ofte tilbud. Synes stellebord er litt dyrt da vi ikke har allverdens med penger, så i første omgang tror jeg at vi skal bruke en ikea kommode (tror den heter alex) hvor vi legger alt nødvendig som bleier , våtservietter, kremer og diverse i skuffene også stellematte på toppen. Går nok til innkjøp av et stellebord senere, vil helst ha noe med kanter på, men synes kommode virker greit til nå. Bleiebøtte kommer jeg til å få med i babybox fra apoteket. Jeg vet ikke om hun kommer til å ta smokk men jeg har kjøpt smokkesnor, og har også kjøpt noen flasker. Har kjøpt sånne suttekluter / gulpekluter, og en vippestol da jeg kommer til å være alene da faren kommer til å være på jobb. Om jeg vil ta en dusj eller lignende kan hun ligge i vippestolen, er sånn som kan gynge . Har kjøpt badebalje og en slags klut vi kan legge over henne når hun bader. Har ikke kjøpt så mye mer enn dette da jeg kjøper ting som er på tilbud fremfor å vente en stund lenger og heller kjøpe de på fullpris. Kommer nok til å få noe av salver o.l i babybokser, ellers kommer jeg jo til å måtte kjøpe en krybbe og tepper, kluter og resterende ting som dette. Er litt usikker på krybbe enda, vet jo ikke om ikea er så bra kvalitet men må brått oppi mange tusen for alt det her.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #3 Skrevet 31. mars 2022 Vogn: god, gammel Simo, hvis du får tak i en som er pent brukt. De er av god kvalitet, og baggen er stor nok til mine små kjemper. Ellers er barnevogntråden fin om du vil ha andre erfaringer. Stellebord: se på Finn. Jeg anbefaler et med skuffer, og ellers må du tenke over hva du har plass til, helst innen rekkevidde til vasken. Seng: Finn. Helst med flere høyder på bunnen og side som kan tas av. Vår er opprinnelig fra IKEA. Elastisk sjal er veldig fint den første tiden. Kan gjerne kjøpes brukt. Senere bæresele eller sjal, men da må du vurdere egne behov og egen kropp. Babygym: en med farger, og som man kan bytte ut lekene på. Babyer har ulike behov ettersom de vokser, og trenger derfor at lekene endrer seg over tid. Min ene baby kunne i en periode bare ha en leke i gymmen om gangen, for å ikke bli overstimulert. Vippestol: vurder behovet. Mine barn var enten fornøyd med gulvet, eller krevde å være i bæresjal. Stol: Tripp Trapp. Ved første barn bare aktuelt fra han begynte å spise selv. Ved andre barn var det derimot fint å inkludere babyen i måltidene fra starten, og vi slapp at en sjalu storebror også skulle sitte på fanget. Klær kan gjerne kjøpes brukt, enten på Finn eller Facebook. Hvis du kjøper en stor pakke har du et utgangspunkt, og så kan du heller supplere med det du synes mangler. Babyklær blir lite slitt. Vaskemiddel: blenda sensitive eller natural, jeg foretrekker blenda. Dette gjelder også voksnes klær og sengetøy, siden baby tilbringer mye tid på dere. Du vet ikke hvor kraftig omo lukter før du bytter vaskemiddel. Anonymkode: 1d822...4bf 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #4 Skrevet 31. mars 2022 Hvis dere ikke har noen store problemer med knær eller rygg så er stelleplass på gulvet helt genialt! Vi har prøvd stellebord med baby nr en og stelle på gulvet nå med nr to pga flytting. Det å kunne la baby ligge for seg selv på stellematta er virkelig kjempedeilig. Lett å hente nye klær, pusse tenner, gå på do eller ta en dusj mens baby ligger på favorittplassen sin! Anonymkode: 31f80...55f 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #5 Skrevet 31. mars 2022 Jeg er over termin nå og kan føde hvert øyeblikk så vi har ikke fått testa noe i bruk skikkelig ennå, MEN en babygym med masse farger er visst tingen! Fikk det av noen venninner som hadde gått i den fella at de kjøpte "trendy" babygym med skikkelig duse farger, og ingen av babyene deres var interessert i de lekene i det hele tatt. Andre leker med farger har derimot vært en hit, så en knæsj babygym har jeg troen på 😊 Har prøvekjørt vogna vår noen ganger også og er foreløpig veldig fornøyd. Vi kjøpte en Britax Smile 3-pakke. Vogna er relativt liten, lett og praktisk og ekstremt god å manøvrere, med mange smarte funksjoner og god demping. Det er plass til den i bagasjerommet på min lille Golf og den er lett å legge sammen. Den skal også være god på sti/ujevnt terreng, men det har vi ikke testet ennå. Den kan være noe å ta en titt på om kriteriene deres ligner på våre ☺️ Anonymkode: 18323...30d 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #6 Skrevet 31. mars 2022 Bilstol: vær klar over at bilstol skal få riktig helning i akkurat din bil, så dette bør testen før kjøp. Grunnen til dette er for å optimalisere trafikksikkerhet, samtidig som det tas hensyn til at babyen ikke skal bli sittende med haka på brystet om den sovner, og dermed ikke få frie luftveier. Bilstol er altså vanskelig å gi tips om uten å vite hvilken bil du har. Trenger du råd, kan jeg anbefale å spørre i bilstolgruppa på Facebook. Da baby enda brukte babystol hadde vi BeSafe. Denne ble raskt trang i bredden (hadde tatt ut nyfødtinnlegg), enda baby ikke var voldsomt stor. Kan være greit å ha adapter som gjør at bilstolen kan festes på understellet på barnevogna. Vær imidlertid oppmerksom på at barnet helst ikke bør sitte mange timer av gangen i bilstolen titt og ofte. Solskjerm til vinduet i bilen, setebeskyttelse fra BeSafe eller andre merker anbefales. Bredt speil for å kunne se babyen kom godt med her. Bæresele: kjøpte Caboo close da baby var kanskje en måned. Angrer på at jeg ikke hadde kjøpt tidligere. Veldig fin så lenge baby er liten, men allerede ved seks kilo ble bærekomfort redusert. Obs: kjøper du elastisk sjal brukt kan elastisiteten være redusert. Hør gjerne hvor mye det er brukt. Vogn: personlig foretrekker jeg hjul med luft i barnevogna. Kompakte punkteringsfrie dekk kan gi en mindre dempet følelse under trilling. Av tilbehør liker jeg å ha kroker på styret, så stelleveske kan henge. Se etter stelleveske med ganske mange rom, men også et stort åpent rom. Jeg kjøpte brukt og vet ikke hvilket merke. Regntrekk med skjerm er godt, og kan anbefales hvis du må kjøpe regntrekk separat. Hindrer mye nedbør å komme inn i vognen, kontra andre trekk (for eksempel Tinkafu). Tinkafu har også matte vognen kan stå på inne, det er vi fornøyd med. Skåner gulvet for fukt. Synes også at en løs solskjerm til vogna gjør det lettere å trille uten å tenke hvor sola er plassert. Hvis plass og økonomi er en faktor har easygrow noen greie poser som kan brukes som både vinter høst og vårpose hvis du kjøper et ekstra innlegg. Du får også kjøpt babygym beregnet for å feste i samme vognposen, så hvis du åpner posen helt kan du legge den som en lekematte på gulvet. Da dekker en pose mange behov. Uansett har easygrow gode og smarte poser. Skal du fryse melk har medela noen greie fryseposer. Disse blir raskt dyre, og små lynlåsposer kan funke like fint. Se til at de er beregnet for mat, og tåler frysing. Staples med fler har dette. Kjekt med små poser og små porsjoner. Fryser raskt, tiner raskt, og lettere å ta opp mer hvis du får behov, og unngår derfor svinn. Jeg er godt fornøyd med tripp trapp stol med først nyfødtsete, senere baby set. Leker som har tynne deler som er lette å holde er de beste her. Til stelleplassen er jeg så glad vi har stellebord i høyden. Skal ikke mange bleieskift på gulv eller i sofa før det kjennes i ryggen, enda jeg egentlig er sprek i ryggen. Ta var på kroppen din, legg til rette for ergonomi der du kan. Stellematte som har hard bunn kan eventuelt være nyttig for å lett bruke som underlag på gulvet når du dusjer, men ingen must. Like greit å ha en ren håndduk eller et teppe babyen kan ligge på på gulvet. Små tynne bomullkluter er kjekt for å få vasket godt mellom fingre og tær, da er vanlige vaskekluter raskt litt store. Babynest kan være kjekt, men er de for store blir det vanskelig å få brukt. Mål gjerne dybden på sofasetet ditt, bredden på nestet bør være noen cm smalere om du ønsker å bruke det i sofaen. Ammeinnleggene fra Imse (kjøpt i Ammebutikken på nett) er veldig behagelige! Naturebond pumpe er en enkel pumpe variant Som kan brukes under amming på brystet du ikke ammer fra. Veldig kjekt hvis du lekker mye og ikke vil la det gå til spille. Anonymkode: e32d4...c3f
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #7 Skrevet 31. mars 2022 girlie93993 skrev (16 timer siden): Jeg har ikke kjøpt inn så mye enda fordi jeg venter mitt første barn og er ikke heeelt sikker på hva jeg burde kjøpe inn, så har ikke fått prøvd så masse. Jeg har kjøpt sånn Stokke trip trap set babystol, og en slags "pakke" med vogn, bilsete og en annen vogndel man kan feste andre vei. Vi er begge unge studenter så har ikke all verdens med råd, så har ikke brukt så mye på vogn o.l . Jeg synes det virker ganske genialt å kunne gå rundt å trille på en "mindre" vogn at man bare kan ta bilsete rett oppi så de slipper å måtte bli flytta over fra bilsete til selve vognen, risikerer å våkne opp osv. I tillegg er det jo mye mindre så tar jo ikke så mye plass og blir mer kompakt, enkel å legge sammen , slik som denne https://www.jollyroom.no/barnevogner/barnevognpakker/kinderkraft-multipurpose-3-i-1-moov-travelsystem-grey?gclid=Cj0KCQjw_4-SBhCgARIsAAlegrWAZzGxncK8-TkJjKMwL-gRvnYSRaU3J1yvc0LibHWPmjmeSuWrCk8aAk5lEALw_wcB Babygym fra barnas hus på tilbud: https://www.barnashus.no/bright-starts/more-in-one-ball-pit-fun-babygym-multiple?gclid=Cj0KCQjw_4-SBhCgARIsAAlegrWAxfDkt4x8IwJlKQJgrrhvEzrPaamBd2UyYnluHFsGKjh2S4-htesaAgssEALw_wcB Jeg vet ikke om vi skal skaffe bæresele enda da vi helst ikke vil bruke penger på ting med mindre det er nødvendig, tenker kanskje å skaffe bæresjal da dette tydeligvis kan være bedre og mer komfortabelt for både baby og mamma, og gi nærkontakt, pluss at det er billigere. Jeg har skaffet et babynest, ikke til å sove i krybben i, men til å f.eks ligge i sofa osv slik at det er noe mykt å ligge på. Jeg ville egentlig ha det i krybben først, men jeg gjorde litt research og fant ut at man helst ikke burde ha noe i krybben pga krybbedød . Jeg har handlet en del på Jollyroom, der har de mye fint og ofte tilbud. Synes stellebord er litt dyrt da vi ikke har allverdens med penger, så i første omgang tror jeg at vi skal bruke en ikea kommode (tror den heter alex) hvor vi legger alt nødvendig som bleier , våtservietter, kremer og diverse i skuffene også stellematte på toppen. Går nok til innkjøp av et stellebord senere, vil helst ha noe med kanter på, men synes kommode virker greit til nå. Bleiebøtte kommer jeg til å få med i babybox fra apoteket. Jeg vet ikke om hun kommer til å ta smokk men jeg har kjøpt smokkesnor, og har også kjøpt noen flasker. Har kjøpt sånne suttekluter / gulpekluter, og en vippestol da jeg kommer til å være alene da faren kommer til å være på jobb. Om jeg vil ta en dusj eller lignende kan hun ligge i vippestolen, er sånn som kan gynge . Har kjøpt badebalje og en slags klut vi kan legge over henne når hun bader. Har ikke kjøpt så mye mer enn dette da jeg kjøper ting som er på tilbud fremfor å vente en stund lenger og heller kjøpe de på fullpris. Kommer nok til å få noe av salver o.l i babybokser, ellers kommer jeg jo til å måtte kjøpe en krybbe og tepper, kluter og resterende ting som dette. Er litt usikker på krybbe enda, vet jo ikke om ikea er så bra kvalitet men må brått oppi mange tusen for alt det her. Du må for all del ikke bruke den bilstolen. Vær så snill å lese deg opp på riktig sikring av barn i bil, det er så utrolig viktig! Anonymkode: 97ddd...5f3 1
girlie93993 Skrevet 31. mars 2022 #8 Skrevet 31. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du må for all del ikke bruke den bilstolen. Vær så snill å lese deg opp på riktig sikring av barn i bil, det er så utrolig viktig! Anonymkode: 97ddd...5f3 Oi, det visste jeg ikke. Jeg har veldig lite peiling når det kommer til sånt da jeg så vidt har vært borti babyer i mitt liv. Tror du at jeg kan bruke denne som "vogn" og kun til dette, eller har du tips til noen andre bilstoler?
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #9 Skrevet 31. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du må for all del ikke bruke den bilstolen. Vær så snill å lese deg opp på riktig sikring av barn i bil, det er så utrolig viktig! Anonymkode: 97ddd...5f3 Kan du opplyse om hvorfor også? ikke bare slenge ut påstander. Anonymkode: 13a7d...82e 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #10 Skrevet 31. mars 2022 girlie93993 skrev (14 minutter siden): Oi, det visste jeg ikke. Jeg har veldig lite peiling når det kommer til sånt da jeg så vidt har vært borti babyer i mitt liv. Tror du at jeg kan bruke denne som "vogn" og kun til dette, eller har du tips til noen andre bilstoler? Ikke meg du siterer, jeg har ikke så god greie på det selv, men det jeg vet er at baby ikke skal være så lenge i bilstolen av gangen. Ville derfor bare brukt den som vogn på kjappe handleturer, for eksempel. Anonymkode: 18323...30d
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #11 Skrevet 31. mars 2022 Vogn: vi har emmaljunga edge duo combi. Bagdelen er ekstremt romslig og vi kunne bruke den frem til 7 mnd alder med tykk vinterpose. Barnet lå også lunt og godt inni der, da jeg ikke opplever vognen så åpen. Sittedelen har full liggestilling og vi brukte den som sovevogn helt til eldste sluttet å sove på dagtid gjennom hele vognperioden. Vognen har 4 faste lufthjul, noe vi har elsket! Vi kommer oss frem overalt, i all slags terreng og vær. Aldri vært i nærheten av å tippe vognen heller, den står fjellstøtt. Men! Her er det utrolig viktig å se etter eget behov. Hvordan bor du? Trenger du en vogn som skal mye inn og ut av bil? Bor du i by eller på landet? Vandrer du på kjøpesenter eller i skogen? Og hvilket bruk skal du ha den til. Det er stor forskjell på vogner, hvilket bruk de passer til, hvor stor plass og vekt. Sett deg inn i det 😊 Bilstol: undersøk hvilken stol som har riktig helning til deres bil. Adapter til understell: for oss var det genialt å ha adapter på vognen, slik at vi kunne sette bilstolen på vogna. Det ble hyppig brukt hvis baby sov og jeg skulle innom butikken for et ærend eller to. (lot aldri barnet sitte alt for lenge i bilstol mtp ryggen, så ble i hovedsak til små og korte turer). Stellekommode: for oss har det vært gull. Da hadde vi alle klærne tilgjengelig på badet og badebalje i stellekommoden som var i perfekt høyde da de var nyfødte. Ser mange steller barna på gulvet, på rommet eller har andre løsninger. Jeg personlig synes det var best å stelle og vaske barnet med rent vann- og IKKE våtservietter!! Opplever at barna blir ekstremt såre i stumpen hvis vi en sjelden gang må ty til våtservietter. Så hadde vært kronglete for oss å ha en annen stelle plass. Babycall: barna har sovet ute i vognen omtrent siden dag 1. Så da har vi alltid brukt babycall i vogna for å høre når de våkner, da vi ikke har vindu direkte ut til der barna sover. Har også brukt det på natten etter de flyttet på eget rom, da både vi og barna sover med dørene lukket. Bæresele: første baby var skikkeli klistremerke-baby. Jeg fikk ikke gjort noe uten henne på brystet, så hadde sårt behov for sele for å frigi armene til å kunne gjøre småting hjemme. Ble hyppig brukt til andremann også, særlig når hen ble litt større og ville opp av vognen for å kikke da vi var ute på tur. Ting jeg fint kunne klart meg uten: bedside crib, vugge i stua (sov bare i vognen på dagtid), babynest, vippestol, brystpumpe, bilstolpose (barn født hhv april og mai- brukte pledd over de på kalde dager og hadde alltid varm bil hvis vi skulle ut). Det vi trengte mye av var: gulpekluter, bodyer og pledd 😅 Min erfaring nå er at babyer i utgangspunktet ikke trenger så mye. Sålenge man har litt klær, pledd, bleier og mat kommer man langt. Jeg brukte å rulle pledd som ei pølse å legge rundt, fremfor babynest og andre ting. La et pledd på gulvet fremfor lekematte. Lå barna i sofaen brukte jeg også her et pledd for p beskytte at de ikke skulle rulle utfor. Man MÅ ikke ruinere seg, og man hsr somregel mye i hus som kan brukes til alternativ og vel så gode løsninger 😊 mitt tips er egentlig å avvente å se, og heller kjøpe ting etterhvert som behovet oppstår! Barn er så forskjellige og har ulike behov. Det samme er vi voksne. Vi har ulike preferanser på hva som er viktig og ikke. Jeg er nok litt "gammeldags" av meg på noen vis 😂 Anonymkode: f1993...be5 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #12 Skrevet 1. april 2022 girlie93993 skrev (9 timer siden): Oi, det visste jeg ikke. Jeg har veldig lite peiling når det kommer til sånt da jeg så vidt har vært borti babyer i mitt liv. Tror du at jeg kan bruke denne som "vogn" og kun til dette, eller har du tips til noen andre bilstoler? Alle bilstoler kan festes direkte på vogn, du trenger bare riktig adapter. Ser at den du har kjøpt følger med adapter til Maxi Cosi. Sjekk om Maxi-Cosi Pebble kan passe i deres bil. Det er viktig at du kjøper stol fra et anerkjent merke, slik at du kan finne pålitelige kilder på god kræsjtest. Det er også viktig at stolen får 45 grader i bilen deres, derfor må stolen prøves i bil før kjøp. Anonymkode: 97ddd...5f3 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #13 Skrevet 1. april 2022 Bilstol: kjøpes helt ny fra godkjent forhandler Vogn: Emmaljunga med bagdel og sportsdel. Gjerne brukt på finn.no Dagseng/ vugge: finnes masse fint på finn, men kjøp ny madrass. Sprinkelseng: kjøp en seng som kan justeres ned etter hvert som barnet vokser. Du får de nesten gratis på finn. Men kjøp ny madrass. Stellebord: kjøpte brukt kommode på hjul, la stellematte fra Ikea på toppen. Jeg mener det bør stå på badet for enkelt tilgang til vann. Det beste for baby er å vaskes med kun lunket vann, det er mest skånsomt for den sarte huden. Babycall: for meg som er litt hysterisk er det best med kamerafunksjon. Stol: Stokke newborn set som festes på tripp trapp stol. Kan også kjøpes brukt. Ellers anbefaler jeg et babynest for å ha i sofaen og et godt bæresjal. Anonymkode: e6144...6d7 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #14 Skrevet 2. april 2022 Jeg bare deler mine erfaringer med det vi har. Vogn: Prøv å finn en vogn som passer til flere formål. Babyjogger city elite 2 kan du feks både bruke hjemme når de er små med bagdelen, som reisevogn, som sportsvogn og den er veldig populær i barnehagen. Bilstol: Ville tenkt på sikkerhet, om den er ergonomisk og solskjerming. Vi bruker cybex sin. Den han fine funksjoner som ganske flat liggestilling du kan dra ut for å gjøre det ekstra ergonomisk når de sover i den, en tapp du kan dra ut mot bildøren som skal redusere sammenstøtet med 25% ved kollisjon samt en solskjerming som mørklegger godt og kan dras veldig langt ned, dersom barnet ditt sovner best når det er mørkt. Liker at vi kan bruke samme base til neste stol. Biladapter: Kjøp gjerne biladapter slik at bilstolen kan festes på vognen. Brukt ekstremt mye. Bilstolpose: Vi har easy grow nord hvor du kan bytte innmaten til sommer/vinter dun slik at den kan brukes til alle årstider. Syntes personlig at vinterdunet er litt for varm, barnet kan nesten ikke ha klær på seg i den og likevel svetter de. Seng: Vi kjøpte først stokkesengen med utstyr på Finn men når det ble tid for å oppgradere utstyret så syntes jeg det var så ekstremt dyrt at jeg solgte det for samme pris. Kjøpte heller Sundvik sprinkelseng og Jatterotmadrass fra IKEA. Sengen kan også brukes fra nyfødt, til de begynner å reise seg og senere kan man ta den fronten slik at den også kan brukes til småbarn. Syntes den er like fin og praktisk som Stokke etter å ha fått den inn på barnerommet. IKEA har også fine madrassbeskytter/tisselaken og vanlig laken. Spisestol: Her brukte vi stokke newbornset og oppgraderte når hun ble 6 mnd med tilleggsutstyr. Syntes newbornsetet ga mye avlastning når hun var liten mens vi spiste eller liknende og har brukt den hver dag. Spisebrettet er også kjekt. Viktigste med spisestol er egentlig å kjøpe en stol hvor de har en plate under for bena sine. Vippestol: Her arvet vi bare en gammel vippestol. Vi hadde den egentlig mest stående på badet og lot henne bruke den når hun hadde vondt i magen eller måtte bæsje. Gjorde underverker. Babygym: Spots and stripes safari leketeppe og -babygym, multiple fra barnas hus syntes jeg er skikkelig funksjonell og har mye fine leker. Det er så ekstremt mye tid som blir brukt her for å utvikle motorikk osv. Mye mer enn jeg trodde før barnet kom. Lekematte: Jeg hadde de typiske puslespillmattene du Kjøper overalt. Ikke verdt det. Ville heller kjøpt abilica gymmatte ellernoe sånt i dag. For øvrig er det lurt å gjøre magetrening på mange ulike underlag som lekematte, sengen, stellebordet, gulvteppe, soffaen osv. Anonymkode: 142aa...8d0
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #15 Skrevet 2. april 2022 Bilstol: Cybex Cloud Z Seng: akkurat den dere syns er fin, kjøp gjerne en god madrass til den. Bedside Crib: Moweo bed side crib Bæresele: Be Safe Anonymkode: 30163...aea
AnonymBruker Skrevet 2. april 2022 #16 Skrevet 2. april 2022 God bruk for og fornøyd med: Vippestol, stokkestol med nyfødtinnlegg, babynest, emmaljunga-vogn, babygym, puslematte. Brukt lite/ingenting: Bæresele, bilstoladapter til vogn. Anonymkode: 42c41...7f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå