Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Naboen min er en 89 år gammel mann. Bodd her så lenge jeg kan huske. Uansett, han har null barn og null familie. Han skal snart flytte til et sykehjem. Vil det være frekt å spørre om jeg kan kjøpe huset hans for en billig penge? 🤐

Anonymkode: 8e053...5a0

AnonymBruker
Skrevet

Neida kjør på, bare spør på en grei måte.

Anonymkode: 5a66e...aeb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Spør om du kan arve det, så slipper du å betale for det

Anonymkode: ee08e...50b

AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Neida kjør på, bare spør på en grei måte.

Anonymkode: 5a66e...aeb

Ja, hadde tenkt til å spørre pent. Jeg skal si jeg skal ta godt vare på huset i framtiden :) 

AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Spør om du kan arve det, så slipper du å betale for det

Anonymkode: ee08e...50b

Tror det er noe han må komme fram til selv, kanskje. Jeg tørr ikke å spørre direkte om å arve det 😅 Jeg kan fint betale en symbolsk sum for huset. Da vet han hvertfall hvem som overtar etter han selger. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Naboen min er en 89 år gammel mann. Bodd her så lenge jeg kan huske. Uansett, han har null barn og null familie. Han skal snart flytte til et sykehjem. Vil det være frekt å spørre om jeg kan kjøpe huset hans for en billig penge? 🤐

Utrolig frekt!

Å melde interesse er ok, men å spørre om du kan få kjøpe det billig...

Det er rett og slett så frekt at jeg sliter med å tro på at noen må spørre om det er greit.

Anonymkode: 810b5...2cb

• Liker 15
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Spør om du kan få kjøpe det for samme sum som han betalte for det i sin tid 😂 Forklar han at han sånn sett "går i null".

Anonymkode: 16537...a39

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Spør om du kan få kjøpe det for samme sum som han betalte for det i sin tid 😂 Forklar han at han sånn sett "går i null".

Anonymkode: 16537...a39

Denne var ikke dum 😁

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det kommer helt an på relasjonen deres. Men det er lov å spørre. Bare gjør det på en taktfull måte.

Anonymkode: 7a72b...b89

• Liker 1
Skrevet

Spørre om å kjøpe er helt greit. Spørre om å kjøpe for en billig penge, han kan bli fornærmet. 

• Liker 6
Skrevet (endret)

Spør om du kan kjøpe det til litt over takst 🙂 Så kan du komme med forslag at han kan testamentere bort formuen sin til en god ting, som f.eks at kreftsyke barn eller lignende kan få noen fler lyspunkter her i livet.

Endret av Sluttca
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Tror det er noe han må komme fram til selv, kanskje. Jeg tørr ikke å spørre direkte om å arve det 😅 Jeg kan fint betale en symbolsk sum for huset. Da vet han hvertfall hvem som overtar etter han selger. 

40 minutter siden, Sluttca said:

Spør om du kan kjøpe det til litt over takst 🙂 Så kan du komme med forslag at han kan testamentere bort formuen sin til en god ting, som f.eks at kreftsyke barn eller lignende kan få noen fler lyspunkter her i livet.

Denne mannen skal vel få lov til å bestemme hva han vil ha for huset og hva han bruker pengene på. 

Anonymkode: 06bb7...79d

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i alle dager skal du kjøpe det billig?? Dette gir jo ingen mening. Hvorfor skal han ville gi deg størstedelen av sin formue? Du sier at du gjerne kan betale en symbolsk sum for huset - hører du ikke selv hvor vanvittig frekt og ekkelt dette høres ut utenfra? 

Anonymkode: 5dab0...2ab

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Denne mannen skal vel få lov til å bestemme hva han vil ha for huset og hva han bruker pengene på. 

Anonymkode: 06bb7...79d

Ja. Men har en virkelig lyst på huset så kan hele muligheten glippe hvis en spør om å få kjøpe det for en 50-lapp. Selv om en da skulle komme senere med høyere bud så er det lett for at det er for sent.

Virker også ut som TS er opptatt av at en skal donere og å være grei, så tenkte dette kunne være ett gulltips.

Så må bare beklage her, trodde det hele nesten dreide seg om donasjon. Skjønner ikke hvor jeg tok det fra.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Vil det være frekt å spørre om jeg kan kjøpe huset hans for en billig penge?

Ja. Du kan spørre om å kjøpe, men dropp «billig». 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Så staten skal betale huset for deg? Hvis han skal på sykehjem må han betale for det.  Du for billig hus, staten får dårlig betalt for oppholdet. Joa....

Anonymkode: e26e0...327

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så staten skal betale huset for deg? Hvis han skal på sykehjem må han betale for det.  Du for billig hus, staten får dårlig betalt for oppholdet. Joa....

Anonymkode: e26e0...327

Man betaler ikke for sykehjem med formue, det går på inntekt (pensjon) 

Anonymkode: f6ed8...016

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig frekt, ja.

Uansett har han sikkert noe slekt som du ikke vet om som sikkert arver det om han ikke testamenterer det til en eller annen  organisasjon e.l. da

Anonymkode: 8ff29...216

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har gått inn og ut der som en god nabo i alle år er det en ting.

Hvis du popper opp n0 som trollbi eske fordi han skal flytte bør du heller vente til det ligger ute for salg og gi et bud. 

Anonymkode: c45ac...607

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.3.2022 den 1.01):

det aller "verste" som kan skje er vel at mannen sier nei, og heller ønsker å selge hele sulamitten på det åpne markedet.

i så fall kan vel tråd-starter forsøke å være med på den bud-runden, og håpe på det beste. 

Anonymkode: 5cc4e...1ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...