AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #1 Skrevet 30. mars 2022 Håper noen gidder å lese dette lange innlegget, for jeg står litt fast 😐 Jeg er utdannet markedsfører, men har stort sett jobbet med B2B salg i 14 år. Hadde ekstremt krevende jobber med mye reising og alltid press om nå budsjettet. Med ansvar for å oppdra barn midt oppi alt, samt en mann som var borte over halve året, endte jeg opp med å møte veggen og ble langtidssykemeldt (og mannen gikk fra meg). Jeg sa opp jobben, og gikk over på AAP etter sykemeldingen, og har ikke jobbet på 2,5 år.... Jeg gjør alt jeg kan for å komme meg tilbake til livet, og gir ikke opp håpet om å bli frisk nok til å jobbe igjen (har diagnosene kronisk utmattelse, insomni, depresjon og angst) . Det jeg sliter med er å finne ut hvilken retning jeg ønsker å gå i arbeidslivet, og ønsker gode forslag og innspill på dette. Jeg har også jobbet som prosjektsekretær, og trivdes greit med dette - men også her var det mye hektiske arbeidsdager, og jeg kom stort sett hjem til ungene utslitt, og hadde ingenting igjen til de stakkar 😞 Jeg er 40 år, introvert (fant ut dette etterhvert som jeg merket at salgsjobbene og ekstroverte kollegaer stjal all energien min), glad i å lese, elsker bøker og film, svært god i engelsk, liker planlegging og organisering, samt å hjelpe andre med å løse problemer. Jeg er ikke praktisk anlagt, har lite kunnskap om økonomi og regnskap, så arbeid med tall er uaktuelt. Liker heller ikke mye bråk, så jobb i barnehage eller skole er også utelukket. Jeg orker ikke å starte ny utdanning på høyskole eller universitet, men kunne kanskje greid et par år med nettstudier. En jobb hvor jeg kan ha endel hjemmekontor (dersom kontorjobb), og samtidig vite at når arbeidsdagen er over så er den helt over (altså ikke en jobb jeg ligger våken og planlegger og stresser over, eller får mailer om døgnet rundt), og gjerne også fleksibel arbeidstid, det er mine 3 viktigste ønsker. Så....Hva i alle dager skal jeg bli når jeg blir stor?? Anonymkode: afe97...399
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #2 Skrevet 31. mars 2022 Jeg tenker at du kan heller jobbe med digital markedsføring, mange som bare har hjemmekontor og har ikke kontakt med folk. Dette er bare noe jeg har lest på KG da. Jeg selv har master i markedsføring, fikk ikke jobb så tok jeg ny utdannelse. Nå jobber jeg som arealplanlegger, har delvis hjemmekontor. Trives og passer til folk som liker samfunnsutvikling. Anonymkode: cdb61...24c 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #3 Skrevet 31. mars 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg gjør alt jeg kan for å komme meg tilbake til livet, og gir ikke opp håpet om å bli frisk nok til å jobbe igjen (har diagnosene kronisk utmattelse, insomni, depresjon og angst) . For å begynne i en litt annen ende; er det noe du merker at forverrer plagene dine? Tenker på f.eks. om du fungerer bedre hvis du kan stå opp sent eller kan jobbe på ettermiddag/kveld, eller om du har mer energi om morgen og starten av dagen? Anonymkode: c7005...632 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #4 Skrevet 31. mars 2022 jeg tenkte litt I retning av å jobbe på bibliotek eller i noe magasin/avis etc, vet ikke hvordan utdanning du kan ha men.. Det er sannsynlig mer oppmøte jobber. Tror det er vanskelig å finne yrkesrettet samtidig som du skal ha hjemmekontor. da må du gjerne ha høyere utdanning. Kanskje du bør sjekke ut ulike linjer på salg og service? kunne eks det å jobbe innen turisme vært noe, redigert og jobbet med artikler og markedsføring ifht turisme (siden du er flink på engelsk) Anonymkode: bddae...b7d
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #5 Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (På 31.3.2022 den 13.48): For å begynne i en litt annen ende; er det noe du merker at forverrer plagene dine? Tenker på f.eks. om du fungerer bedre hvis du kan stå opp sent eller kan jobbe på ettermiddag/kveld, eller om du har mer energi om morgen og starten av dagen? Anonymkode: c7005...632 Jeg fungerer alltid bedre sent på dag og på kvelden. Morgener er helt grusom... Men som alenemor med 3 barn er det ikke mange jobber jeg kan ha hvor jeg er borte lenge utenom skoletid 🤷♀️ TS Anonymkode: afe97...399
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå