AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #1 Skrevet 30. mars 2022 Barnet har grått av og på hele kvelden. Veldig vanskelig å roe, fikk roet han så han sovnet men så våknet han etter 30-40min og fyrte seg opp igjen. Begynte i barnehagen forrige uke, kan det være en reaksjon på det? 1 år gammel. Vanskelig å lese om han har vondt noe sted, har ikke feber. Anonymkode: 4032a...48a
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #2 Skrevet 30. mars 2022 Hvis du ammer enda ville jeg prøvd å la ham ligge til brystet. Det kan nullstille hvis de er overaktivert. Eventuelt noe tilsvarende som han forbinder med trygghet. Varm melk på flaske og ligge inntil, e.l. Anonymkode: 93ad4...457 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #3 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis du ammer enda ville jeg prøvd å la ham ligge til brystet. Det kan nullstille hvis de er overaktivert. Eventuelt noe tilsvarende som han forbinder med trygghet. Varm melk på flaske og ligge inntil, e.l. Anonymkode: 93ad4...457 Har sluttet å amme 😕 Vil ikke ha MME lenger heller. Anonymkode: 4032a...48a
SnartMammaLykke Skrevet 30. mars 2022 #4 Skrevet 30. mars 2022 Stakkars liten❤️ Får litt vondt av han🥲 Kanskje han har vondt i tenner som vokser ut? Eventuelt kan han reagere på melk å være laktoseintolerant og ha vondt i magen? Mitt barn skrek slik som din og jeg ga 250 mg parader stikkpille og da ble smerter mye mindre. I tillegg lar jeg barnet ligge inntil meg sluk at han får mye trygghet og nærhet. Passer også på at jeg gir en del vann på flaske da vann ofte er godt å få i seg uansett👍 Eventuelt hadde jeg tatt kontakt med legevakt å høre med de på telefonen. Jeg mener at man ikke skal nøle med å ta kontakt om man er usikker. Lykke til❤️
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #5 Skrevet 30. mars 2022 Norovirus? Mine hadde det og avføringen var gul.. De hadde mye ubehag og smerte knyttet til dette. Her hjalp det med mye vann på flaske og Paracet stikkpille. Anonymkode: 4febd...0db
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #6 Skrevet 30. mars 2022 Hvordan har almenntilstanden vært tidligere i dag? Kan hende han har mareritt Jeg holder min på fanger, stryker, ssshhh-er, puster rolig selv og sier noen trøstende ord. Prøver å si at hn skal puste dypt inn og ut og viser. Men det er jo ikke så lett å forstå for en liten. Ville samsovet i natt Anonymkode: 7302e...df8 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #7 Skrevet 30. mars 2022 SnartMammaLykke skrev (14 minutter siden): Stakkars liten❤️ Får litt vondt av han🥲 Kanskje han har vondt i tenner som vokser ut? Eventuelt kan han reagere på melk å være laktoseintolerant og ha vondt i magen? Mitt barn skrek slik som din og jeg ga 250 mg parader stikkpille og da ble smerter mye mindre. I tillegg lar jeg barnet ligge inntil meg sluk at han får mye trygghet og nærhet. Passer også på at jeg gir en del vann på flaske da vann ofte er godt å få i seg uansett👍 Eventuelt hadde jeg tatt kontakt med legevakt å høre med de på telefonen. Jeg mener at man ikke skal nøle med å ta kontakt om man er usikker. Lykke til❤️ Rart å plutselig reagere på melk? 🤔 Kan vel være tenner men litt rart, ble ikke så oppkavet da de første kom i alle fall. Sovnet nå, tenker hvis det vedvarer og det er det samme neste gang han våkner så ringer jeg og hører. AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Norovirus? Mine hadde det og avføringen var gul.. De hadde mye ubehag og smerte knyttet til dette. Her hjalp det med mye vann på flaske og Paracet stikkpille. Anonymkode: 4febd...0db Trodde det var oppkast og sånt? Får se om det kan funke med en stikkpille. Takk for tips Anonymkode: 4032a...48a
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #8 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan har almenntilstanden vært tidligere i dag? Kan hende han har mareritt Jeg holder min på fanger, stryker, ssshhh-er, puster rolig selv og sier noen trøstende ord. Prøver å si at hn skal puste dypt inn og ut og viser. Men det er jo ikke så lett å forstå for en liten. Ville samsovet i natt Anonymkode: 7302e...df8 Har vært grei i form egentlig, litt sutrete men tenkte sliten etter barnehagen. Kanskje det er mareritt ja men merkelig at det gjentar seg. Huff, det er så fælt når de ikke kan fortelle hva som er galt Han samsover med faren, jeg skal egentlig på jobb i morgen. Anonymkode: 4032a...48a
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #9 Skrevet 30. mars 2022 Har dere sjekket ørene om barnet har ørebetennelse ? Dra forsiktig i hvert øre og se om barnet begynner å skrike samtidig. Det høres litt fælt ut, men det er fryktelig vondt med øreverk, og en bør sjekke sånt Anonymkode: bb028...d82
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #10 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har dere sjekket ørene om barnet har ørebetennelse ? Dra forsiktig i hvert øre og se om barnet begynner å skrike samtidig. Det høres litt fælt ut, men det er fryktelig vondt med øreverk, og en bør sjekke sånt Anonymkode: bb028...d82 Nei, ikke testet det. Vil det uansett reagere ved betennelse? Og er det legevakt-mat eller vil de bare be oss vente til i morgen når legekontoret åpner? Anonymkode: 4032a...48a
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #11 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har vært grei i form egentlig, litt sutrete men tenkte sliten etter barnehagen. Kanskje det er mareritt ja men merkelig at det gjentar seg. Huff, det er så fælt når de ikke kan fortelle hva som er galt Han samsover med faren, jeg skal egentlig på jobb i morgen. Anonymkode: 4032a...48a Min har mareritt netter. Hvis det først starter varer det hele natta. Anonymkode: 7302e...df8
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #12 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Min har mareritt netter. Hvis det først starter varer det hele natta. Anonymkode: 7302e...df8 Huff, sitter det så godt i? Stakkars Anonymkode: 4032a...48a
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #13 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Nei, ikke testet det. Vil det uansett reagere ved betennelse? Og er det legevakt-mat eller vil de bare be oss vente til i morgen når legekontoret åpner? Anonymkode: 4032a...48a Hvis barnet har vondt i ørene vil det reagere øyeblikkelig på smerte når en drar ørene litt ut og til siden eller bare trykke litt på utsiden av øret. Jeg hadde «ørebarn» og var sjøl plaget med ørebetennelse mår jeg var lita. Hvis barnet sover, så venter du til i morgen med å sjekke. Jeg synes du uansett burde ta en tur til legen og sjekke almenntilstanden i og med barnet skriker pga et eller annet Anonymkode: bb028...d82
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #14 Skrevet 31. mars 2022 Normalt at barnet er "litt ute av seg" et par uker etter barnehagestart. Men hysterisk gråt har jeg ikke opplevd. Anonymkode: 3cc6c...a20
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #15 Skrevet 31. mars 2022 Viste seg å være forkjølelse eller noe, hatt feber og masse snørr i dag. Nurofdn hjalp veldig Anonymkode: 4032a...48a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå