Ågen Skrevet 30. mars 2022 #1 Skrevet 30. mars 2022 Jeg er ikke bortskjemt eller spesielt kravstor, men de senere årene så har jeg begynt å føle meg dårligere og dårligere på grunn av folk, er en pine mentalt ofte når man er rundt de og jeg er ofte ganske trist på grunn av de selv om jeg ikke har gjort noe galt, er det mulig å forsvinen bare i samfunnet så ingen får tak i deg og du kan bli kvitt data og sånt i samme slengen,i utlandet har de kanskje hippiehoteller og sånt med små rom til leie, men vet ikke om noe her..
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #2 Skrevet 30. mars 2022 Er det noe vits i å svare på denne tråden?, du sletter jo overskriften og teksten i alle trådene du oppretter på alle kontoene du har hatt. Anonymkode: 4b238...b18 1
Ågen Skrevet 30. mars 2022 Forfatter #3 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det noe vits i å svare på denne tråden?, du sletter jo overskriften og teksten i alle trådene du oppretter på alle kontoene du har hatt. Anonymkode: 4b238...b18 Ja, det er jo ikke noe liv i dere 😛
Katten.2.0 Skrevet 30. mars 2022 #4 Skrevet 30. mars 2022 Klart det er mulig, men det krever en del bevisste valg og harde prioriteringer.
Katten.2.0 Skrevet 30. mars 2022 #5 Skrevet 30. mars 2022 Just now, Katten.2.0 said: Klart det er mulig, men det krever en del bevisste valg og harde prioriteringer. La meg tilføye: Om man må spørre på KG tviler jeg på at en vil få det til. 2 4
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #6 Skrevet 31. mars 2022 Ågen skrev (12 timer siden): Jeg er ikke bortskjemt eller spesielt kravstor, men de senere årene så har jeg begynt å føle meg dårligere og dårligere på grunn av folk, er en pine mentalt ofte når man er rundt de og jeg er ofte ganske trist på grunn av de selv om jeg ikke har gjort noe galt, er det mulig å forsvinen bare i samfunnet så ingen får tak i deg og du kan bli kvitt data og sånt i samme slengen,i utlandet har de kanskje hippiehoteller og sånt med små rom til leie, men vet ikke om noe her.. En tidligere bekjent kom i klammeri med loven (vinningskriminalitet). Han lever nå et behagelig og anonymt liv i fjellene i Bolivia. Anonymkode: cb91c...6a9
Mt3 Skrevet 31. mars 2022 #7 Skrevet 31. mars 2022 Data/info om deg blir ikke borte, har du noengang vært hos lege og tatt blodprøve, søkt om pass.. så har de blodtype og fingeravtrykk, DNA kan de få utav hårstrå, negler.. de finner der du har bodd. Du må avslutte alle kontoer, kun bruke kontanter. Å fordufte sporløst er ikke så veldig enkelt.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #8 Skrevet 31. mars 2022 Ågen skrev (13 timer siden): Jeg er ikke bortskjemt eller spesielt kravstor, men de senere årene så har jeg begynt å føle meg dårligere og dårligere på grunn av folk, er en pine mentalt ofte når man er rundt de og jeg er ofte ganske trist på grunn av de selv om jeg ikke har gjort noe galt, er det mulig å forsvinen bare i samfunnet så ingen får tak i deg og du kan bli kvitt data og sånt i samme slengen,i utlandet har de kanskje hippiehoteller og sånt med små rom til leie, men vet ikke om noe her.. Du kan spare opp penger til materialer og treverk, og så bygge deg en hytte langt pokker i vold inne i skogen. Kanskje i nærheten av et tjern eller en elv, så du kan hente deg vann. Så kan du bo som en eremitt inne i skogen helt for deg selv, alene, uten strøm og forbindelse til omverdenen. Sånn som han Una Bomberen gjorde. Ingen visste hvor han holdt til, han var totalt off-grid i mange, mange år. Bodde i en selvbygd hytte med bare ett rom og vedfyring. Slutt å sitte og syte om å forsvinne fra samfunnet, men samtidig prate om hotell! Da prater du jo bare piss! Skal det være, så skal det være - pell deg ut i skogen og vær SERIØS når du snakker om å "bli borte fra samfunnet"! Du kan ikke bo på hotell da, da er du jo ikke borte fra samfunnet, men i høy grad en del av det og benytter deg av godene det har! Anonymkode: cbe0d...5ca 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #9 Skrevet 31. mars 2022 Får legge til at er du seriøs om å bli borte fra samfunnet, må du ta med deg alle pengene du har i kontanter når du flytter inn i skogen. Og si opp alle bankkontoer du har er jo en måte å bli borte fra samfunnet på, som du spør etter i overskriften. Men hvor skal staten sende trygda di da? Det får du spekulere på. Men jeg tipper du kommer frem til at du må ha en viss forbindelse til samfunnet uansett. En bankkonto du kan tømme i blant, sånn at du kan dra til bygdas ene butikk en gang i halvåret eller så og hamstre inn matvarer som er langtidsholdbare. Hermetikk og tørrvarer og sånn. Lykke til med hyttebyggingen! Anonymkode: cbe0d...5ca
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #10 Skrevet 31. mars 2022 Jeg prøvde det, men til slutt sprakk jeg og måtte tilbake til samfunnet og da skjønte jeg at det å bli borte fra samfunnet ikke løser ens problmer. Det er bare en måte å undertrykke problemene. Anonymkode: 7d0b9...71b
Gjest theTitanic Skrevet 31. mars 2022 #11 Skrevet 31. mars 2022 Ågen skrev (18 timer siden): Jeg er ikke bortskjemt eller spesielt kravstor, men de senere årene så har jeg begynt å føle meg dårligere og dårligere på grunn av folk, er en pine mentalt ofte når man er rundt de og jeg er ofte ganske trist på grunn av de selv om jeg ikke har gjort noe galt, er det mulig å forsvinen bare i samfunnet så ingen får tak i deg og du kan bli kvitt data og sånt i samme slengen,i utlandet har de kanskje hippiehoteller og sånt med små rom til leie, men vet ikke om noe her.. Du skal leve av noe du får kontanter for så du betaler mat og bo med det? Hva om du trenger tannlege og helsehjelp?
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #12 Skrevet 31. mars 2022 Jeg regner med at du ikke er kriminell, så alt pratet om fingeravtrykk, kredittkortbruk osv er jo overdrevent. Du er lei av folk. Er det ikke bare å leie et lite hus langt utenfor allfarvei, slette sosiale medier og si opp telefonabonnementet? Så får du være i fred. Anonymkode: 5efa1...5a9 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #13 Skrevet 31. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du kan spare opp penger til materialer og treverk, og så bygge deg en hytte langt pokker i vold inne i skogen. Kanskje i nærheten av et tjern eller en elv, så du kan hente deg vann. Så kan du bo som en eremitt inne i skogen helt for deg selv, alene, uten strøm og forbindelse til omverdenen. Sånn som han Una Bomberen gjorde. Ingen visste hvor han holdt til, han var totalt off-grid i mange, mange år. Bodde i en selvbygd hytte med bare ett rom og vedfyring. Slutt å sitte og syte om å forsvinne fra samfunnet, men samtidig prate om hotell! Da prater du jo bare piss! Skal det være, så skal det være - pell deg ut i skogen og vær SERIØS når du snakker om å "bli borte fra samfunnet"! Du kan ikke bo på hotell da, da er du jo ikke borte fra samfunnet, men i høy grad en del av det og benytter deg av godene det har! Anonymkode: cbe0d...5ca Du må ha byggetillatelse selv om det er en hytte. Anonymkode: 7686c...134
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #14 Skrevet 31. mars 2022 Jeg vet godt at dette eksisterer i Europa, møtt flere. Ikke alle som lever slik er kriminelle, noen har flyktet fra relasjonstraumer og andre traumer. Det går greit så lenge kroppen er frisk og rask, men hva med når man trenger systemet for helsemessige utfordringer? En av de jeg vet lever sånn begynner nå å bli eldre, han kommer fra et annet (vestlig) land enn det landet han oppholder seg i. Han fikk tannbehandling fordi de har et tilbud for fattige, men han gruer seg til fremtiden nå som han begynner å fatte at han ikke har noen rettigheter og kan bli straffet for å ha levd i et land ulovlig over så lang tid. Hva vil han få hjelp til den dagen han ikke lengre kan bo der han bor, og ikke lengre kan arbeide? Hva skjer om man opplever en ulykke/skade eller blir ordentlig sjuk? Jeg vet også om en tidligere bankmann som prøver å leve "sporfritt" når det gjelder økonomi, men han er registrert der han oppholder seg. Så lenge han er forholdsvis ung går det jo bra, men han må nok spare ganske mye under madrassen om han skal sørge for seg selv den dagen pensjonstilværelsen kommer å banker på døra hans og..! De aller fleste som lever slik over mange år er registrerte et sted de ikke bor, men da må man altså kjenne noen som synes det er greit å ha flere "spøkelsesnavn" på postkassa. Jeg ville ikke tatt det steget, selv om det kan høres fristende ut. Har selv vært i den situasjonen at jeg vet hvor vanskelig det er å få hjelp om man har havnet på "utsiden" (i mitt tilfelle ufrivillig!) -det er bedre å ha det grunnleggende på stell synes jeg. Anonymkode: 2ad54...4a9
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #15 Skrevet 31. mars 2022 Ågen skrev (21 timer siden): Jeg er ikke bortskjemt eller spesielt kravstor, men de senere årene så har jeg begynt å føle meg dårligere og dårligere på grunn av folk, er en pine mentalt ofte når man er rundt de og jeg er ofte ganske trist på grunn av de selv om jeg ikke har gjort noe galt, er det mulig å forsvinen bare i samfunnet så ingen får tak i deg og du kan bli kvitt data og sånt i samme slengen,i utlandet har de kanskje hippiehoteller og sånt med små rom til leie, men vet ikke om noe her.. Et forslag til deg er jo å bo på landet. Her i Norge dukker det også opp stadig flere Økologiske byer og økosamfunn -se litt på det? https://okosamfunn.no/ http://www.natursamfunn.no/andre-okosamfunn/norske-okosamfunn/ Anonymkode: 2ad54...4a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå