Gå til innhold

Mulberry eller Louis Vuitton?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva hadde du gått for og hvorfor? Om det blir Louis Vuitton ble det i canvas monogram. Mulberry blir svart skinn.

Anonymkode: 251fd...b4d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde heller brukt pengene på noe fornuftig :)

Anonymkode: 4e2fc...4c0

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Det du synes er finest vell! Personlig foretrekker jeg LV.

Anonymkode: 517e0...b71

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ingen av dem, men hvis jeg ble tvunget til å velge; Mulberry, minst harry

Anonymkode: a5c96...452

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Liker og har begge, bruker den jeg føler mest for den dagen

Anonymkode: 1e7e8...067

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ingen av dem, men hvis jeg ble tvunget til å velge; Mulberry, minst harry

Anonymkode: a5c96...452

Hvordan veske hadde du gått for da?:) Jeg er veldig i tenkeboksen nemlig.

Skrevet

jeg hadde valgt en lv-veske uten synlig logo. rett og slett fordi jeg liker godt elegante klær, sko, vesker, og lv har uten tvil mange elegante vesker. men enig i at monogram og store logoer som alle andre har og som har blitt superharry bør styres langt unna. monogram veskene var jo mest mainstream for snart 20 år siden. de er helt ute nå. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ville valg Mulberry. LV er like harry som Gucci. 

Anonymkode: 81fbe...e94

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Livets dilemmaer.

Anonymkode: f4214...b8b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken modell?

Min LV neverfull GM er en av veskene jeg oftest velger. Den har plass til alt, og tåler alt. Er like fin 10 år etter at den ble kjøpt. 

Personlig har jeg aldri likt Mulberry noe særlig, mulig fordi jeg var lei av å se Lily på annenhver skulder. 

Har du sett på for eksempel Celine bolso babas eller belt? Eller Givenchy antigona? Solide og fine hverdagsvesker som også er hyppig i bruk her. 

Anonymkode: 28c9e...588

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvilke modeller er det snakk om? Det er litt relevant synes jeg :) Jeg har både LV og Mulberry. Jeg er ikke så redd for LV ettersom det er canvas og den tåler det meste, mens min Mulberry "dessverre" er i semsket blått skinn, og holder seg derfor mer inne i regnvær og snø 😄

Anonymkode: 92fe9...642

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil man bruke så mye penger på noe? Er det pga merket? Altså, jeg spør ikke for å være frekk eller noe, jeg bare lurer oppriktig på hvorfor folk vil kjøpe vesker som er så dyre. Er det veldig bra kvalitet, er det det at den da varer i genreasjoner, eller er det fordi dere syns merket er kult? Jeg kan ikke noe om det, men har alltid lurt!

Lurer bare av nysgjerrighet, det er ikke farlig for meg at eller om noen bruker så mye penger på vesker, altså. Så det er ikke ment som kritikk, bare oppriktig spørsmål.

Jeg kjøper vesker til 200-400 kroner og er fornøyd bare det er plass til det jeg vil ha oppi, og unngår skinn, så er jo i helt andre enden av skalaen. Mange syns sikkert det er skikkelig harry. Lurer bare på hva som gjør akkurat de veskene så veldig bra?

Skjønner dette er litt avsporing, men det kan jo åpne for å snakke om hva som gjør at man da velger Mulberry over LV eller motsatt - hva skiller den ene dyre fra den andre dyre?

Anonymkode: 5a5b2...10a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor vil man bruke så mye penger på noe? Er det pga merket? Altså, jeg spør ikke for å være frekk eller noe, jeg bare lurer oppriktig på hvorfor folk vil kjøpe vesker som er så dyre. Er det veldig bra kvalitet, er det det at den da varer i genreasjoner, eller er det fordi dere syns merket er kult? Jeg kan ikke noe om det, men har alltid lurt!

Lurer bare av nysgjerrighet, det er ikke farlig for meg at eller om noen bruker så mye penger på vesker, altså. Så det er ikke ment som kritikk, bare oppriktig spørsmål.

Jeg kjøper vesker til 200-400 kroner og er fornøyd bare det er plass til det jeg vil ha oppi, og unngår skinn, så er jo i helt andre enden av skalaen. Mange syns sikkert det er skikkelig harry. Lurer bare på hva som gjør akkurat de veskene så veldig bra?

Skjønner dette er litt avsporing, men det kan jo åpne for å snakke om hva som gjør at man da velger Mulberry over LV eller motsatt - hva skiller den ene dyre fra den andre dyre?

For min del heller jeg mest mot LV i monogram (canvas) da dette er høy kvalitet og holder lenge. Jeg vil ha en veske jeg kan ha i mange mange år og som kan gå i arv til min datter etterhvert. Jeg syns LV monogram er tidløst, og det vil nok aldri gå av moten. Det ble produsert første gang på 1800-tallet og har vært populært siden. Jeg syns de er kjempefine, og blir bare finere med årene. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hvilke modeller er det snakk om? Det er litt relevant synes jeg :) Jeg har både LV og Mulberry. Jeg er ikke så redd for LV ettersom det er canvas og den tåler det meste, mens min Mulberry "dessverre" er i semsket blått skinn, og holder seg derfor mer inne i regnvær og snø 😄

Jeg liker LV Alma PM, Rivoli, Boetie og Grand Palais. Fra Mulberry vurderer jeg Belted Bayswater (stor str). Har inntrykk av at LV har bedre kvalitet. Hva syns du som har begge?

AnonymBruker
Skrevet

Mulberry. 

Anonymkode: 18cd1...0e2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva bruker du pengene dine på? 

Hver gang jeg stiller det spørsmålet i vesketråder får jeg ett av følgende fire svar;

1) har egentlig ikke penger

2) nye biler, skiutstyr...... og annet jeg ikke bryr meg om

3) sparer til bolig (.... det prioriterte jeg også foran bolig, for 15 år siden, men nå er den nesten nedbetalt)

3) planlegger å gå i graven med likskjorten stinn i penger

Anonymkode: 28c9e...588

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg liker LV Alma PM, Rivoli, Boetie og Grand Palais. Fra Mulberry vurderer jeg Belted Bayswater (stor str). Har inntrykk av at LV har bedre kvalitet. Hva syns du som har begge?

Definitivt best kvalitet på LV synes jeg. Har tre veldig gamle LV-vesker som holder seg godt, og en nyere. De blir nesten bare finere med tida, mens Mulberryen ser mye mer slitt ut. Men nå har jeg bare én Mulberry og flere LV, så det avhenger sikkert litt av modellen og. Men synes Mulberry Belted Bayswater er finest av de du tenker på 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.3.2022 den 11.00):

For egen del så er vesker, kunst og middag på restauranter min «guilty pleasure». De to første er i tillegg en god investering. Når andre ser mine dyre vesker og tenker «bortkastede penger», så er sannheten at de egentlig ser på noe som har økt verdien med 3 000 - 20 000kr siden innkjøp. Så ja, merket har noe å si, men ikke fordi jeg synes det er kult. Jeg kjøper kun vesker som jeg liker og vil bruke. Blir jeg derimot lei av de, så selger jeg de med fortjeneste. At de kan gå i arv uten å miste verdien er en ekstra bonus. 

Det er litt det samme som med klokker eller biler. Kjøper man de som er svært spesielle og ettertraktet, så vil man oppleve at objektet stiger i verdi. Kjøper du derimot en helt ordinær, men dyr gjenstand, så er pengene tapt og verdien borte om noen år. 

Du ser på vesker som en rimelig forbruksvare som med tiden vil bli slitt og ubrukelig. Helt greit for meg. Vi er forskjellige. 

LV-vesker stiger mer i verdi enn en Mulberry-veske, det er i alle fall min erfaring.

Anonymkode: 77264...308

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...