Gå til innhold

Hvordan oppbevarer dere lange gardiner mellom sessongene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 3 sett med lange gardiner som jeg bytter på i løpet av året. 
220-240cm lange lengder.
Hvordan oppbevarer du dine mellom sessongene? 
Vasker du de etter du har tatt de ned, eller før du henger de opp igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Henger de opp på kleshenger eller bretter de sammen og legger de i et skap. Vasker sjeldent gardinene til stua. Lufter og rister de litt. Gardinene på kjøkkenet vasker jeg når de tas ned.

Skrevet

Bretter dem fint sammen og legger dem i boden min.

AnonymBruker
Skrevet

Brettet sammen og puttet i en hylle..? Lurer på om det er noen som gjør noe annet enn dette.

Anonymkode: 73703...4d7

• Liker 3
Skrevet

Bretter og legger i skuffer på vaskerommet. Vasker nesten aldri gardiner. De er jo ikke skitne, så det holder å lufte dem. 

Skrevet

Vasker og bretter dem, og legger i en  plastboks i boden. Stryker de når jeg skal henge dem opp igjen.

Skrevet

Henger på kleshengere i et klesskap.  Jeg lufter ofte bare stuegardinene ingen røyker inne hos oss. Bytter mellom tre gardinsett på stua. På kjøkkenet har jeg bare gardinkappe. Den vaskes ved sesongbytte.

Hvis jeg skal vaske stuegardinene, gjør jeg det når de hentes ut fra skapet og skal opp igjen. På den måten kan jeg ta dem rett fra vaskemaskinen og henge opp mens de er litt fuktige. (Disse trenger da ikke strykes hvis jeg lar dem tørke hengende)

• Liker 1
Skrevet

Skyller de opp og legger de i et skap

AnonymBruker
Skrevet
-Turtle skrev (På 31.3.2022 den 19.43):

Bretter og legger i skuffer på vaskerommet. Vasker nesten aldri gardiner. De er jo ikke skitne, så det holder å lufte dem. 

De er fulle av støv, pollen, dyrehår  og forurensing utenfra. Så jeg vasker de før de blir lagt vekk for sesongen. 

Anonymkode: 7aa3c...1e1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...