Teardrop Skrevet 30. mars 2022 #1 Skrevet 30. mars 2022 Har 3 sett med lange gardiner som jeg bytter på i løpet av året. 220-240cm lange lengder. Hvordan oppbevarer du dine mellom sessongene? Vasker du de etter du har tatt de ned, eller før du henger de opp igjen?
Blåjojo Skrevet 31. mars 2022 #2 Skrevet 31. mars 2022 Henger de opp på kleshenger eller bretter de sammen og legger de i et skap. Vasker sjeldent gardinene til stua. Lufter og rister de litt. Gardinene på kjøkkenet vasker jeg når de tas ned.
Ellinl Skrevet 31. mars 2022 #3 Skrevet 31. mars 2022 Bretter dem fint sammen og legger dem i boden min.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #4 Skrevet 31. mars 2022 Brettet sammen og puttet i en hylle..? Lurer på om det er noen som gjør noe annet enn dette. Anonymkode: 73703...4d7 3
-Turtle Skrevet 31. mars 2022 #5 Skrevet 31. mars 2022 Bretter og legger i skuffer på vaskerommet. Vasker nesten aldri gardiner. De er jo ikke skitne, så det holder å lufte dem.
Gjest Skrevet 31. mars 2022 #6 Skrevet 31. mars 2022 Vasker og bretter dem, og legger i en plastboks i boden. Stryker de når jeg skal henge dem opp igjen.
Eneri Skrevet 31. mars 2022 #7 Skrevet 31. mars 2022 Henger på kleshengere i et klesskap. Jeg lufter ofte bare stuegardinene ingen røyker inne hos oss. Bytter mellom tre gardinsett på stua. På kjøkkenet har jeg bare gardinkappe. Den vaskes ved sesongbytte. Hvis jeg skal vaske stuegardinene, gjør jeg det når de hentes ut fra skapet og skal opp igjen. På den måten kan jeg ta dem rett fra vaskemaskinen og henge opp mens de er litt fuktige. (Disse trenger da ikke strykes hvis jeg lar dem tørke hengende) 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #9 Skrevet 1. april 2022 -Turtle skrev (På 31.3.2022 den 19.43): Bretter og legger i skuffer på vaskerommet. Vasker nesten aldri gardiner. De er jo ikke skitne, så det holder å lufte dem. De er fulle av støv, pollen, dyrehår og forurensing utenfra. Så jeg vasker de før de blir lagt vekk for sesongen. Anonymkode: 7aa3c...1e1 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #10 Skrevet 1. april 2022 Jeg ruller gardinene for å slippe brettekant, og oppbevarer dem på gjesterommet. (Her er for øvrig litt nyttig lesestoff for flere i denne tråden.😉https://www.sprakradet.no/sprakhjelp/Praktisk-grammatikk/De_dem/) Anonymkode: 66c73...0c3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå