AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #21 Skrevet 30. mars 2022 Just now, Filmentusiasten said: Der tar du feil. Politiet fant 14 timer med opptak fra forskjellige strender og damer jeg har fulgt. Disse filmene fikk jeg tilbake fordi de er lovlige. Toalettkameraer er ikke uvanlig og det selges mange. Det betyr at det ikke er unormalt, men jeg ville aldri ha gjort det allikevel. Er ikke helt creep. https://www.banggood.com/buy/hidden-toilet-camera.html Poenget flere av oss har forsøkt å formidle er at det kommer an på hva som er i videoene, og at det er særlige hensyn når det kommer til publisering. At du siterer noen som forteller om strenge regler rundt publisering, og sier det er feil fordi politiet har funnet opptak hos deg, er helt på jordet. Da gikk du lett glipp av "publisering", samt opptakene må ha vært av en karakter som er innenfor loven. Det er ikke en selvfølge, på noe vis. Anonymkode: 13be2...e14 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #22 Skrevet 30. mars 2022 Og å linke til at man får kjøpt dasskamera på banggood - hva i alle dager skal det være godt for? Siden man kan kjøpe det i Kina, så er det lov? .. Det er en meget forenklet tankegang, i så fall... Anonymkode: 13be2...e14
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #23 Skrevet 30. mars 2022 Det er ikke lov til å filme andre uten samtykke. Det du driver med er ulovlig og jeg har tipset politiet om tråden her så de kan finne ip adressen din. Gris!!! Anonymkode: 1809e...fe0 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #24 Skrevet 30. mars 2022 Rapporter tråden til mods! Forherligelse av brudd på norsk lov og form for seksuelt overgrep Anonymkode: 1809e...fe0
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #25 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke lov til å filme andre uten samtykke. Det du driver med er ulovlig og jeg har tipset politiet om tråden her så de kan finne ip adressen din. Gris!!! Anonymkode: 1809e...fe0 Det er tull. Du står på et offentlig sted og filmer noen prydbusker og så kommer det tilfeldigvis en lettkledd dame forbi i bakgrunnen og du løper bort til henne etterpå og spør om tillatelse? 🤣 Anonymkode: a5482...6a7 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #26 Skrevet 30. mars 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ikke lov til å filme andre uten samtykke. Det du driver med er ulovlig og jeg har tipset politiet om tråden her så de kan finne ip adressen din. Gris!!! Anonymkode: 1809e...fe0 Jøsses. Her er du på ville veier, uheldigvis vil nok mange si. Det er ikke slik at ingen kan filmes uten samtykke. Så enkelt er det dessverre ikke. Vært i Oslo noen gang? Sett skiltene med "hei, politiet ser deg"? Sett alle kameraene rundt om på kjøpesenter, Oslo S og andre steder? De filmer.. Uten ditt samtykke. I din verden må det være ufattelig mange lovbrudd. Det må være frustrerende. Anonymkode: 13be2...e14 1 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #27 Skrevet 31. mars 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jøsses. Her er du på ville veier, uheldigvis vil nok mange si. Det er ikke slik at ingen kan filmes uten samtykke. Så enkelt er det dessverre ikke. Vært i Oslo noen gang? Sett skiltene med "hei, politiet ser deg"? Sett alle kameraene rundt om på kjøpesenter, Oslo S og andre steder? De filmer.. Uten ditt samtykke. I din verden må det være ufattelig mange lovbrudd. Det må være frustrerende. Anonymkode: 13be2...e14 Det samme gjelder på stranda. Et offentlig sted alle har lov å filme. Ingen kan hindre deg i å filme en sjelden hettemåke som ligger og plasker i vannkanten. Om det tilfeldigvis ligger en kvinne i minimalt badetøy i synsfeltet mellom deg og hettemåken så er det ikke ditt problem. Anonymkode: a5482...6a7
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #28 Skrevet 31. mars 2022 Nesten litt sprøtt hvor mange som tror det er ulovlig å filme eller ta bilder på offentlige sted. Tenk litt på det: Tror dere virkelig at alle overvåkningskameraer og omtrent all bruk av Snapchat og Instagram er ulovlig? Anonymkode: 74d27...a0d
Gjest Chicchi Skrevet 31. mars 2022 #29 Skrevet 31. mars 2022 (endret) Filmentusiasten skrev (13 timer siden): Jeg har filmkameraer som er skjult i en bag og liker å filme mennesker når de ikke er klar over det. Dette er et slags kunstprosjekt. Til sommeren har jeg tenkt til å filme på stranden, men får høre at det ikke er lov. Hva er reglene når det gjelder å filme på stranden? Wow, du høres creepy ut. Det nytter ikke å spille uskyldig og late som at du er overrasket over at det finnes regler mot å filme andre. Ulovlig eller ei, det er noe som heter sosiale spilleregler. Å filme lettkledde, intetanende folk går under kategorien avvikende atferd. Om det er lettkledde barn involvert og du skulle få nytelse av disse opptakene, er du ute på tynn is. Nå regner jeg med at du opprettet tråden for å provosere, så gidder ikke legge mer tid på dette. Men håper du finner deg en annen hobby og utløp for "kunsten" din. Endret 31. mars 2022 av Chicchi
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #30 Skrevet 31. mars 2022 Filmentusiasten skrev (13 timer siden): Der tar du feil. Politiet fant 14 timer med opptak fra forskjellige strender og damer jeg har fulgt. Disse filmene fikk jeg tilbake fordi de er lovlige. Toalettkameraer er ikke uvanlig og det selges mange. Det betyr at det ikke er unormalt, men jeg ville aldri ha gjort det allikevel. Er ikke helt creep. https://www.banggood.com/buy/hidden-toilet-camera.html Det var ikke det du skrev i det toalettkamerainnlegget ditt om at du angivelig skal ha filmet ræva til din kones venninne. Du linker ikke til noe kamera som kan gjemmes i en toalettskål heller. Alle de som er på linken din vil synes godt for alle og enhver som kikker ned i toalettet før de setter seg. Og det gjør de fleste. Anonymkode: 9464f...b26
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #31 Skrevet 31. mars 2022 https://www.ung.no/oss/lovogrett/419118.html Anonymkode: 7544b...2ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå