Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg med samfunsfagoppgabe vgs?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal snakke i ca 10 min om arbeid og næringsliv ulikheter og utenforstående. Jeg må lage problemstilling også. 

Anonymkode: 05e51...5cb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

"næringsliv ulikheter og utenforstående"

Hæ?

Mener du "næringsliv, ulikheter og utenforstående" eller "næringslivsulikheter og utenforstående"?

Og hva mener du med utenforstående?

Anonymkode: 66ced...b76

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan noen kanskje faller utenfor eller blir behandlet annerledes, f.eks når det kommer til funksjonshemninger eller sykdom, Nav osv

Anonymkode: 387d0...6bd

AnonymBruker
Skrevet

Tenk gjennom hvilke ulike typer funksjonshemminger som finnes. Tenk på andre typer enn kun bevegelseshemmede. Prøv å trnk gjennom hvilke utfordringer de ulike funksjonshemmingene kan gi.

Anonymkode: e87d7...1bf

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Skal snakke i ca 10 min om arbeid og næringsliv ulikheter og utenforstående. Jeg må lage problemstilling også. 

Anonymkode: 05e51...5cb

Utenforskap er et stort, og voksende, problem. Mange blir stående utenfor arbeidslivet av ulike grunner. Hvorfor er det slik?

Er det sånn at bare eliten får muligheter? Er det sånn at bare de som gidder å jobbe for slavelønn får jobb?

Er det sånn at så fort man har en skavank (er syk på et vis, f.eks.), så havner man utenfor? Er arbeidslivet inkluderende?

Har alle med lik utdanning, lik lønn? Har alle som gjør samme arbeidet lik lønn, uavhengig av etnisitet og kjønn?

Dette er et tema hvor du har et hav av problemstillinger, og jeg tror at hvis du bare kommer på riktig spor, så ser du det også selv. Jeg håper disse problemstillingene (løst tatt ut av lufta) kan gi deg en pekepinn.

Hvis ikke anbefaler jeg å google/sette deg litt inn i ting som utenforskap, inkluderende arbeidsliv (IA), kjønnsforskjeller og annet. Eksempelvis kan du undersøke litt hvorfor en med dr.grad fra Midtøsten kjører taxi i Oslo. Bare for å begynne et sted.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...