Silva Pluvialis Skrevet 31. mars 2022 Forfatter #41 Skrevet 31. mars 2022 (endret) . Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel 6
Purple_Pixiedust Skrevet 31. mars 2022 #42 Skrevet 31. mars 2022 Tvillingsjel skrev (8 minutter siden): Hei. Ville bare gi en oppdatering. Jeg er innlagt. I samtalen med behandleren og juristen ble de svært bekymret, så vi ringte sammen til legevakten. Sykepleieren tok det veldig på alvor, og ba meg komme til legevakten. Juristen kjørte meg opp og var der sammen med meg i flere timer. Vi ble tatt inn for å snakke med lege, og lege mente at jeg ikke kunne ta vare på meg selv i denne tilstanden. Hun ville ha meg inn på akuttpsykiatrisk, og henviste meg til ambulant akutteam. Det ble etter mye venting samtaler og bestemt at jeg skulle til DPS døgn. Så ble jeg fraktet dit i taxi. Så bra du får hjelp. Og SÅ bra du ble tatt på alvor. ❤ 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #43 Skrevet 31. mars 2022 Ja jeg ville ringt og syns det er viktig at du også ringer. Du kan også ringe ditt lokale DPS for alle dps har et akuttmottak man kan komme til uten henvisning. Håper du får det bedre snart. Ta symptomene på alvor før du kommer i full psykose! Du er på god vei allerede Anonymkode: b06fd...730
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #44 Skrevet 31. mars 2022 Leste oppdateringen nå så da kan du se bort fra forrige kommentar! Godt at du fikk hjelp og at du blir ivaretatt på døgnbehandlingen nå ❤️ Bruk nettet minst mulig for å skjerme hjernen fra for mye stimuli Anonymkode: b06fd...730
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #45 Skrevet 31. mars 2022 Tvillingsjel skrev (1 time siden): Hei. Ville bare gi en oppdatering. Jeg er innlagt. I samtalen med behandleren og juristen ble de svært bekymret, så vi ringte sammen til legevakten. Sykepleieren tok det veldig på alvor, og ba meg komme til legevakten. Juristen kjørte meg opp og var der sammen med meg i flere timer. Vi ble tatt inn for å snakke med lege, og lege mente at jeg ikke kunne ta vare på meg selv i denne tilstanden. Hun ville ha meg inn på akuttpsykiatrisk, og henviste meg til ambulant akutteam. Det ble etter mye venting samtaler og bestemt at jeg skulle til DPS døgn. Så ble jeg fraktet dit i taxi. God bedring❤ Anonymkode: 8a6ba...01a
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #46 Skrevet 1. april 2022 Jeg får til stadighet beskjed om at jeg enten må ringe fastlegen i kontortiden, eller legevakten utenom dersom det skulle forverres for meg. Jeg vet jo ikke hva legevakten kan hjelpe med, men jeg antar jo at det kan være at de hjelper med å sortere tankene, slik at man kanskje f.eks unngår selvskading eller noe annet. Så for min del tenker jeg at det ikke er skadelig å ringe legevakten for å høre, dersom de mener det er unødvendig så er jo de profesjonelle og klarer å avslutte den samtalen på en ok måte Anonymkode: a5a14...e0b
Purple_Pixiedust Skrevet 1. april 2022 #47 Skrevet 1. april 2022 Legevakten hadde fint kunne vurdert om de ville ta henne inn hvis hun hadde ringt. Det er de som skal vurdere og ikke folk på KG. Og det viste seg jo at hun trengte å legges inn. 1
Safiye Skrevet 1. april 2022 #48 Skrevet 1. april 2022 Tråden er ryddet for brudd på rommets retningslinjer og brukerdebatt -safiye, mod
Sonit Skrevet 1. april 2022 #49 Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (På 31.3.2022 den 9.04): KG er ikke et ekkokammer! Du går ikke rundt å vurderer legevakten i flere dager! Ærlig talt, det er misbruk av legevakten. Når du går i dager å vurderer det, så får du ringe fastlegen din, på dagtid! Eller psykologen din, på dag tid, om du går til psykolog. Du går ikke i flere dager å vurderer å kontakte legevakten. Legevakten er ikke for slike henvendelser når du har en fastlege og du misbruker ikke akutt teamet på denne måten heller. Det er ikke akutt når du går rundt i flere døgn for noe så lite som du beskriver. For ja, det er lite. Du vet så inderlig godt selv at du ikke er psykotisk. Du må tåle å få høre svar fra begge sider av saken. Alle som er imot deg hører du ikke på, du vil bare høre én side av en sak, hver gang. Hiver ut hjerter til alle som dyrker din selvmedlidenhet og er på din side, men alle som sier imot blir rapportert som brukerdebatt. Anonymkode: 84a1f...71d Noen ganger bør man ha de sosiale antennene ute, og lese utifra innlegget til TS at hun ønsker råd i en sårbar krise, og ikke en debatt hvor folk kan med personlige meninger og diagnostisering. Det må hun ikke "tåle", hun dyrker ikke selvmedlidenhet, hun svarer tvertimot fornuftig med tanke på situasjonen hun befinner seg. Når man er i psykisk krise er det å ta valg ikke alltid det enkleste, hodet og kroppen har fullt opp med annet. Blir litt ufint å rope ut (med utropstegn) at KG ikke er et ekkokammer, og her kan du mene akkurat det du vil. En samtale, en dialog, alt behøver ikke alltid bli en krass debatt. Når det er sagt; riktig god bedring TS. Håper du får den behandlingen du behøver nå. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå