Anonymburker Skrevet 30. mars 2022 #21 Skrevet 30. mars 2022 Tvillingsjel skrev (1 minutt siden): Det er nettopp det som er vanskelig for meg også. Jeg ønsker ikke å være til bry og risikere å bli avvist og få det enda verre Jeg snakket bare for meg selv, og på ingen måte ment som et råd til andre. Bare for å ha det klart. Du må gjøre det som du føler er riktig for deg.
Miranda Bailey Skrevet 30. mars 2022 #22 Skrevet 30. mars 2022 Du har selvinnsikt enda, det er veldig bra. Det er sjeldent man går fra slik du beskriver til psykotisk over natten, så det er sannsynligvis ikke såpass akutt. Jeg tror ikke legevakten er riktig instans, du burde heller bestille hastetime til fastlegen eller be om time hos psykologen, så kan dere sammen vurdere hva dere skal gjøre, kanskje du bør begynne på/bytte/øke medisiner eller få ordnet en innleggelse. Jeg håper ting ordner seg for deg. Jeg har slitt med grensepsykose i flere år og det er virkelig ikke en god følelse å ikke helt klare å skille mellom virkelighet og hva som bare er i hodet.. 💛
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #23 Skrevet 30. mars 2022 Tvillingsjel skrev (43 minutter siden): Jeg har vurdert av og på de siste dagene å ringe legevakten. Jeg sliter med å ta vare på meg selv. Jeg føler meg paranoid, at noen er etter meg, gjemmer seg i huset mitt og spionerer på meg. Jeg er full av tvangstanker til alle døgnets tider, og kommer ikke ut døra engang uten å bli bombadert med tvang. Livredd for å komme til å skade noen uten å ville det. Jeg føler ikke jeg kan stole på egne tanker, og sliter med å skille virkelighet fra fantasi. Tanker flyter i hverandre, og det er kaos å være med folk, kaos å være alene. Jeg føler jeg ser ting som ikke er der. Sliter med å pusse tenner. Brekker meg. I dag holdt jeg på å kaste opp. Sover urolig og drømmer mye. Gråter tidvis mye og føler meg overveldet. Ikke suicidal i den forstand, men flyktige tanker om at det hadde vært godt å få slippe. Jeg er så utmattet at jeg nesten er svimmel. Det er vanskelig å samle tankene. Er redd jeg er på vei inn i en psykose.. Ville dere ringt legevakten? Kjære deg, det eneste riktige svaret her er at det bestemmer legen på legevakten! Så mange ganger ser jeg redde og fortvila folk her spørre om de kan ringe legevakten for det eller det, og ofte dukker det folk opp og rakker ned på ts, sier at dette er ikke noe å plage legevakta om, at legevakta er for sånn og sånn, dømmende og nedlatende svar. De som jobber på legevakta og tar telefonen, spør deg en rekke spørsmål, og de konfererer med vakthavende leger, så bestemmer DE hva som skal skje. Jeg synes du alltid skal ringe når du blir usikker. Klem til deg. ❤ Anonymkode: cc690...7bf 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #24 Skrevet 30. mars 2022 5 minutter siden, Anonymburker said: Ja, tenker det samme. Hadde tenkt at det går over enten på den ene eller den andre måten, uten at jeg må belemre andre med mine problemer. Det er nå slik vi menn er laget. Det er nok sant. Men tror vi menn burde bli flinkere til å ta vare på den psykiske helsen. Jeg gikk 15 år med selvmordstanker og hvor jeg hver natt drømte om selvmord helt til jeg skjønte at dette var noe jeg burde gå til psykolog med og at jeg burde gjort det for lenge siden. Man lever bare en gang, dumt å gå¨gjennom hele livet og ønske at man skal være død. For døden får man tid til uansett. Anonymkode: 9636e...8f0 2
Silva Pluvialis Skrevet 30. mars 2022 Forfatter #25 Skrevet 30. mars 2022 (endret) . Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #26 Skrevet 30. mars 2022 Tenker du burde ringe mental helse eller noe lignende bare for å få sortert litt tanker i kveld. Anonymkode: f0b17...394
BobbySocks Skrevet 30. mars 2022 #27 Skrevet 30. mars 2022 Du skal helt klart ringe legevakten. Du skal ikke høre på idioter på KG, men tenke på deg selv og din helse. Legevakten er der for folk som er syk, og du er syk. 1
Silva Pluvialis Skrevet 30. mars 2022 Forfatter #28 Skrevet 30. mars 2022 (endret) ❤️ Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #29 Skrevet 30. mars 2022 Tvillingsjel skrev (Akkurat nå): Takk for fint svar ❤️ Jeg skal klare meg til i morgen. Kanskje jeg kan ringe til fastlegen/legevakten sammen med behandlerne i morgen hvis jeg ikke er bedre. Kanskje det også hjelper med en samtale i morgen. Så skal jeg jobbe på fredag… jaja. At jeg i det hele tatt kommer meg på jobb i denne tilstanden er jo utrolig, men jeg er altfor samvittighetsfull til å utebli når noen venter på meg. Håper du ble bedre da du kom deg til psykolog ❤️ Det er ingen heltestatus i å gå på jobb på bekostning av deg selv slik du føler deg nå, du har plikt og ansvar til å ta deg av deg selv og deg selv seriøst, uansett om noen venter på deg. Ved å si fra i god tid kan kanskje andre stille opp for deg? Anonymkode: cc690...7bf 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #30 Skrevet 30. mars 2022 Tvillingsjel skrev (2 minutter siden): Det er bra å høre at du alltid blir tatt seriøst. Det er så viktig. ❤️ Takk for råd❤️ Jeg skjønte det. Takk ❤️ Det er betryggende å vite. Jeg er overveldet fordi det er mange saker i systemet nå. Jeg er i påvente av mulige politianmelder for overgrep i barndommen, og har nylig begynt å snakke om minnene. Det nytter ikke å utsette heller. Det blir like vondt og overveldende uansett. Så jeg må bare gjennom og ut på den andre siden. Det er bedre å bli ferdig med det nå enn å gå slikt i mange år. Jeg tror mye av problemet er at jeg ikke føler at jeg har noe kontroll på utfallet av saken. Jeg er overveldet og dypt, dypt forvirret. Og så blir forvirringen så alvorlig at jeg føler jeg skal tippe over. Og tvangen blir ekstra forsterket for å overleve, rett og slett. At jeg forsøker å skape meg en kontroll i det jeg ikke kan kontrollere. Og så går det til hodet på meg. Jeg skal forsøke å snakke med behandleren i morgen og spørre hva de mener jeg bør gjøre. Hun kjenner meg godt og vet nok hva som er hensiktsmessig. Jeg tror nesten bare det gjør vondt verre å ringe legevakten hvis jeg blir avvist. Jeg skrev et innlegg lenger opp her med råd om hastetime hos fastlege. Vil bare legge til at jeg føler veldig med deg. Det virker som at du har mye å forholde deg til nå, og det høres veldig tøft ut. Kanskje du kan få litt tettere oppfølging nå i denne perioden? Sender en klem og lykke til 🥰 Anonymkode: e06ca...747
Silva Pluvialis Skrevet 30. mars 2022 Forfatter #31 Skrevet 30. mars 2022 (endret) Takk❤️ Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #32 Skrevet 30. mars 2022 Ville ringt fastlege i morgen og bedt om sykemelding. Eventuelt tar du ut egenmelding❤ Du kan gå til fastlege kun for samtale også. Har du en diagnose som kan gi psykose? Schizofreni, bipolar etc? Bruker du medisiner? Husk at du kan ringe mental helse, Kirkens SOS etc om du behøver noen å prate med kveld/helg. Om du bor i en større by finnes muligens Ambulant psykisk helseteam? Det har vi her. Sjekk også ut kommunens lavterskeltilbud ift psykisk helse! Anonymkode: 416e4...251
Silva Pluvialis Skrevet 30. mars 2022 Forfatter #33 Skrevet 30. mars 2022 (endret) . Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel 1
Silva Pluvialis Skrevet 30. mars 2022 Forfatter #34 Skrevet 30. mars 2022 (endret) ❤️ Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #35 Skrevet 30. mars 2022 Kontakt akutt ambulant team. Tror de fleste kommuner har en slik ordning. Øyeblikkelig hjelp og kompetente folk Anonymkode: 6cc5b...20a 2
Silva Pluvialis Skrevet 30. mars 2022 Forfatter #36 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kontakt akutt ambulant team. Tror de fleste kommuner har en slik ordning. Øyeblikkelig hjelp og kompetente folk Anonymkode: 6cc5b...20a Kan man kontakte disse selv, eller må man gå via fastlegen? ❤️
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #37 Skrevet 30. mars 2022 Tvillingsjel skrev (Akkurat nå): Kan man kontakte disse selv, eller må man gå via fastlegen? ❤️ Du kan kontakte de direkte, de stiller opp døgnet rundt Anonymkode: cc690...7bf
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #38 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Kontakt akutt ambulant team. Tror de fleste kommuner har en slik ordning. Øyeblikkelig hjelp og kompetente folk Anonymkode: 6cc5b...20a Takk for tips! ❤️ Har selv lurt på hvem man kan kontakt i sånne situasjoner. Anonymkode: 6dd7f...e95
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #39 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Hadde ikke ringt for noe sånt. Du er langt ifra psykotisk og det å sitte å dyrke tankene på den måten du beskriver, gjør det ikke bedre. Hva mener du legevakten liksom skal gjøre da? Anonymkode: 84a1f...71d Skjerp deg! Blir kvalm av mennesker som deg. Anonymkode: 9a2b1...9b3 5
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #40 Skrevet 31. mars 2022 Jeg har fått inntrykk av at TS har et godt hjelpeapparat rundt seg, og da tenker jeg at hun kan bruke det i stedet med mindre det er fare for liv. Det er mange som ikke har den type oppfølging som heller kan få den plassen på legevakten. Anonymkode: a1e0b...fe6 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå