Silva Pluvialis Skrevet 30. mars 2022 #1 Skrevet 30. mars 2022 (endret) . Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #2 Skrevet 30. mars 2022 Ring og snakk med de du 🥰💗 Anonymkode: a8454...5cf 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #3 Skrevet 30. mars 2022 Du formulerer deg iallfall veldig lite psykotisk. Men det er vel bare å ringe? Om du lurer på om du er sjuk nok, så kan de vurdere? Anonymkode: 40e39...766 4
Silva Pluvialis Skrevet 30. mars 2022 Forfatter #4 Skrevet 30. mars 2022 (endret) . Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #5 Skrevet 30. mars 2022 Om du har gått i flere dager kunne du ringt faslegen i kontortid! Ikke vente til legekontoret er stengt for så å ringe legevakt. Legevakt er for akutte ting. Ikke ting man spekulerer på i dagesvis Anonymkode: dcfee...062 16 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #6 Skrevet 30. mars 2022 Det skal mye til for å få akutt psykisk hjelp på legevakten. Du er helt bevisst de tingene du sliter med, så jeg tror ikke de ville tatt deg inn. Men du kan be om en hastetime hos fastlegen din, som kan henvise deg videre Anonymkode: e06ca...747 3
Silva Pluvialis Skrevet 30. mars 2022 Forfatter #7 Skrevet 30. mars 2022 (endret) . Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel 4
Silva Pluvialis Skrevet 30. mars 2022 Forfatter #8 Skrevet 30. mars 2022 (endret) . Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #9 Skrevet 30. mars 2022 Terskelen min for å ringe legevakten pga psykisk måtte vel være hvis jeg satt der med kniven i hånden klar til å ta pulsåren. Da er det akutt. Hadde det vært en stadig forverring av psykisk sykdom hadde jeg kontaktet fastlegen og fått hen til å legge meg inn på psykiatrisk. Anonymkode: 72ed4...a8a 4
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #10 Skrevet 30. mars 2022 Når noe går over flere dager så tenker jeg det er naturlig å kontakt fastlegen. hvis du allerede er i psykiatrien er det vel best å kontakte behandlere der. Anonymkode: 6eedb...4c8 3
Forundret.. Skrevet 30. mars 2022 #11 Skrevet 30. mars 2022 Tvillingsjel skrev (14 minutter siden): Jeg har vurdert av og på de siste dagene å ringe legevakten. Jeg sliter med å ta vare på meg selv. Jeg føler meg paranoid, at noen er etter meg, gjemmer seg i huset mitt og spionerer på meg. Jeg er full av tvangstanker til alle døgnets tider, og kommer ikke ut døra engang uten å bli bombadert med tvang. Livredd for å komme til å skade noen uten å ville det. Jeg føler ikke jeg kan stole på egne tanker, og sliter med å skille virkelighet fra fantasi. Tanker flyter i hverandre, og det er kaos å være med folk, kaos å være alene. Jeg føler jeg ser ting som ikke er der. Sliter med å pusse tenner. Brekker meg. I dag holdt jeg på å kaste opp. Sover urolig og drømmer mye. Gråter tidvis mye og føler meg overveldet. Ikke suicidal i den forstand, men flyktige tanker om at det hadde vært godt å få slippe. Jeg er så utmattet at jeg nesten er svimmel. Det er vanskelig å samle tankene. Er redd jeg er på vei inn i en psykose.. Ville dere ringt legevakten? Ja, ring og prat med dem ♥️ 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #12 Skrevet 30. mars 2022 Det er viktig at du får ordentlig hjelp. Kommer du til å jobbe for å få ordentlig hjelp på dagen i morgen, eller er det slik at symptomene forverres på kvelden og at du på dagen kan miste motet til å skaffe deg hjelp? I så fall ville jeg ringt dem nå, eller virkelig bestemt med for at du MÅ SKAFFE deg hjelp i morgen. Sånn her skal du ikke ha det. Det er virkelig ille slik du beskriver det, ikke la andre si noe annet❤️ Anonymkode: 0dbd5...2c2 4
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #14 Skrevet 30. mars 2022 Hva tenker eller ønsker du at legevakten skal gjøre? For å være ærlig så tenker jeg at man ikke bør ringe legevakten, om det ikke er fare for liv eller helse. Altså akutt selvmordsfare. Men det er min mening. Tanker som du nevner kan ventes med, og kan taes med fastlege eller behandler på dagtid. Jeg har mulighet til å ringe inn hos psykologen på DPS, hvis jeg sliter eller trenger noen å prate med. Der er terskelen min lav. Jeg ringer ikke legevakta, pga tidligere dårlige erfaringer i somatikken. Om jeg er fysisk syk ringer jeg 113 eller fastlegen. Om jeg er psykisk ustabil er det DPS. Anonymkode: 8feff...63a 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #15 Skrevet 30. mars 2022 Jeg hadde det ganske likt som du beskriver for 5-6år siden, men det var alkoholutløst, og jeg var abstinent så det holdt fordi jeg hadde slutta å drikke cold turkey etter flere års misbruk. Til slutt klarte jeg ikke mer så ringte legevakta å fikk beskjed om å komme til sjekk. Etter en sjekk fikk jeg noen beroligende piller i en brun konvolutt, med beskjed om å dra rett til fastlegen når han åpnet neste morgen. Endte selvsagt med at jeg tok pillene og skyllte ned med alkohol å ga faen i legen dagen etter, men det er en annen historie. Anonymkode: 7593e...7e9
Silva Pluvialis Skrevet 30. mars 2022 Forfatter #16 Skrevet 30. mars 2022 (endret) . Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel 1
Anonymburker Skrevet 30. mars 2022 #17 Skrevet 30. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Terskelen min for å ringe legevakten pga psykisk måtte vel være hvis jeg satt der med kniven i hånden klar til å ta pulsåren. Da er det akutt. Anonymkode: 72ed4...a8a Ja, tenker det samme. Hadde tenkt at det går over enten på den ene eller den andre måten, uten at jeg må belemre andre med mine problemer. Det er nå slik vi menn er laget. Endret 30. mars 2022 av Anonymburker
Silva Pluvialis Skrevet 30. mars 2022 Forfatter #18 Skrevet 30. mars 2022 (endret) . Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel 1
Silva Pluvialis Skrevet 30. mars 2022 Forfatter #19 Skrevet 30. mars 2022 (endret) . Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel 1
Purple_Pixiedust Skrevet 30. mars 2022 #20 Skrevet 30. mars 2022 (endret) Jeg kontakter legevakten hvis jeg føler jeg ikke greier å vente til neste dag, og sånn kan det bli innimellom med meg. Jeg blir alltid tatt seriøst. Skal sies at det ofte er helg når jeg trenger hjelp da. Hvis du er skikkelig redd så synes jeg i motsetning til andre her at det er helt greit at du ringer de. De kan hjelpe til å vurdere om det er akutt. Endret 30. mars 2022 av Purple_Pixiedust 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå