AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #1 Skrevet 30. mars 2022 Hei! Jeg er helt blank på dette, håper noen kan svare meg. Kjæresten vil at jeg skal flytte inn, og har nevnt noe at han vil vi skal eie huset sammen… Jeg vil ikke det, da jeg ikke har råd til å kjøpe meg inn å syns han skal få ha sitt hus, uten å måtte kjøpe meg ut om det blir slutt. Hvordan fungerer dette, noen med erfaringer her? Hva som er lurt og ikke. Vi er ikke gift. Men han vil så gjerne «skrive meg inn» eller hva jeg skal kalle det, jeg spør her for å skjønne mere hva det betyr før jeg spør han. Dette ble rotete, men håper dere forstår 😂 Anonymkode: 3530b...3fd
Gjest Bullabu Skrevet 30. mars 2022 #2 Skrevet 30. mars 2022 Forholdet blir annet når dere flytter sammen, viktig å lære han å kjenne før du eier hus med han, gi det ett år....
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #3 Skrevet 30. mars 2022 Vi har vært sammen over 1 år, jeg leier en leilighet men er som regel hos han i huset hans, så vet hvordan det er å bo sammen. Nå sier han at han vil skrive meg inn for å vise hvor mye jeg betyr for han. Men skrive meg inn, hva vil det si egentlig ? Blir ikke det bare negativt for han og positivt for meg ? OM det skulle bli slutt liksom. 🤷🏻♀️ Anonymkode: 3530b...3fd
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #4 Skrevet 31. mars 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Vi har vært sammen over 1 år, jeg leier en leilighet men er som regel hos han i huset hans, så vet hvordan det er å bo sammen. Nå sier han at han vil skrive meg inn for å vise hvor mye jeg betyr for han. Men skrive meg inn, hva vil det si egentlig ? Blir ikke det bare negativt for han og positivt for meg ? OM det skulle bli slutt liksom. 🤷🏻♀️ Anonymkode: 3530b...3fd Hvis han med å skrive deg inn mener at du skal stå som eier uten å faktisk ha kjøpt noe, så ja, det kan bli veldig negativt for ham. I praksis vil det si at han gir deg en del av boligen. Anonymkode: 4b704...b3b
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #5 Skrevet 31. mars 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hvis han med å skrive deg inn mener at du skal stå som eier uten å faktisk ha kjøpt noe, så ja, det kan bli veldig negativt for ham. I praksis vil det si at han gir deg en del av boligen. Anonymkode: 4b704...b3b Eller han bare lar være å nevne foreløbig at hun må betale han penger for å "skrives inn" og få eierandel i huset... Det med pengene tar han opp senere, etter at hun har sagt ja, tipper jeg. Og så håper han at da er det for sent for henne å snu, for hun har alt sagt ja. Så får han halve husets verdi i kontanter på konto, håper han.... Anonymkode: 46765...a03
Nusket Skrevet 31. mars 2022 #6 Skrevet 31. mars 2022 16 hours ago, AnonymBruker said: Vi har vært sammen over 1 år, jeg leier en leilighet men er som regel hos han i huset hans, så vet hvordan det er å bo sammen. Nå sier han at han vil skrive meg inn for å vise hvor mye jeg betyr for han. Men skrive meg inn, hva vil det si egentlig ? Blir ikke det bare negativt for han og positivt for meg ? OM det skulle bli slutt liksom. 🤷🏻♀️ Anonymkode: 3530b...3fd Nei du vet ikke hvordan det er å bo sammen med han, du vet hvordan det er å være mye i huset hans. Det blir noe helt annet når hverdagen og ansvar som samboere kommer, og du ikke har en "fluktmulighet" til egen bolig. Jeg ville skrevet en samboerkontrakt, gjort avtale om hvor mye leie som skal betales, og heller kjøpt meg inn etter en stund. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #7 Skrevet 31. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Eller han bare lar være å nevne foreløbig at hun må betale han penger for å "skrives inn" og få eierandel i huset... Det med pengene tar han opp senere, etter at hun har sagt ja, tipper jeg. Og så håper han at da er det for sent for henne å snu, for hun har alt sagt ja. Så får han halve husets verdi i kontanter på konto, håper han.... Anonymkode: 46765...a03 «… kontanter på konto…»? Det er umulig. Hele scenarioet ditt er søkt, hvordan skal dette bidra til at han får ut noen penger? Man må ha EK for å få lån og dersom samboeren misligholder lånet kan hun kreve huset tvangssolgt. Anonymkode: 4b704...b3b
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #8 Skrevet 31. mars 2022 Nusket skrev (1 time siden): Nei du vet ikke hvordan det er å bo sammen med han, du vet hvordan det er å være mye i huset hans. Det blir noe helt annet når hverdagen og ansvar som samboere kommer, og du ikke har en "fluktmulighet" til egen bolig. Jeg ville skrevet en samboerkontrakt, gjort avtale om hvor mye leie som skal betales, og heller kjøpt meg inn etter en stund. Dette, man vet ikke hvordan det er å bo sammen før man faktisk bor sammen. Du har vært på besøk, TS. Det blir noe helt annet. Anonymkode: f4f42...8ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå