AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #1 Skrevet 30. mars 2022 Jeg skal kjøpe leilighet nå til sommeren. Har spart siden jeg var tenåring. (Er 29 nå!!!) Endelig har jeg råd til å kjøpe drømme leiligheten! Men jeg er usikker på hva jeg bør gå for. En del nye leiligheter under utbygging er ute for salg og det er så klart veldig fristende med tanke på at alt er nytt osv. Men har hørt en del skrekk historier om at utbygger firma er veldig useriøse, bruker billig materialet, sløvt arbeid i leilighetene og billig/dårlig løsninger. Hadde vært kjipt å brukt over 3 millioner på noe som ikke du er fornøyd med.. Så kan jeg jo så klart kjøpe en leilighet som er relativt ny, altså etter 2013 en gang. Men da kan jeg risikere at det er mye slitasjer og skjulte feil/mangler. Om det skulle vært skjulte mangler/feil i nybygg så har du vel 5 års garanti, noe som du ikke har hvis du kjøper en litt eldre leilighet. Er det noen som har noen innspill? Hva ville du gått for? Og er det noe fler fordeler/ulemper med nybygg/brukte leiligheter jeg bør være obs på? På forhånd takk😁 Anonymkode: 58ecc...ac5 1
Sola de Skrevet 30. mars 2022 #2 Skrevet 30. mars 2022 Om du kjøper en leilighet som skal bygges eller er under bygging, så kan du kanskje få komme med egne ønsker om gulv, kjøkken, farger på fliser osv. Ingen slitasje etter gamle beboere. Mange fordeler.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #3 Skrevet 30. mars 2022 2 minutter siden, Sola de said: Om du kjøper en leilighet som skal bygges eller er under bygging, så kan du kanskje få komme med egne ønsker om gulv, kjøkken, farger på fliser osv. Ingen slitasje etter gamle beboere. Mange fordeler. Jo, det er såklart et pluss. Men veldig kjedelig hvis byggeherre er vanskelig, ikke vil svare på feil og mangler. Eller om firma bruker jalla materialer og dårlig løsninger. Heller mer mot nybygg. Gjelder vel kanskje å sjekke ut andres erfaringer med byggherre/bygge firma. Anonymkode: 58ecc...ac5
Gjest Ghostface Skrevet 30. mars 2022 #4 Skrevet 30. mars 2022 Jeg kjøpte brukt leilighet, men min er mindre enn ti år gammelt og har hatt bare to eiere før meg. Likevel ser det veldig nybygget ut.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #5 Skrevet 30. mars 2022 7 minutter siden, Ghostface said: Jeg kjøpte brukt leilighet, men min er mindre enn ti år gammelt og har hatt bare to eiere før meg. Likevel ser det veldig nybygget ut. Er nok ikke dumt det heller. Jeg er veldig usikker hva jeg bør gå for.. Anonymkode: 58ecc...ac5
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #6 Skrevet 30. mars 2022 Jeg jobber med leiligheter og ville gått for en som er over de første barnesykdommene. 2-3 år gammel, tenker jeg Anonymkode: 2ab86...127
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #7 Skrevet 30. mars 2022 Nybygg er jo mye dyrere, og som andre nevner, barnesykdommer. Kjøper du brukt leilighet er ikke den nødvendigvis nedslitt og oppbrukt. Folk pusser opp som gale. Anonymkode: 3e384...6c4
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #8 Skrevet 30. mars 2022 Jeg har kjøpt nytt en gang. Det var dyrere enn tilsvarende leiligheter som var litt eldre. Vi kjøpte nytt fordi vi trodde at alt da skulle være helt i orden. Det ble så mange krangler med Selvåg (utbygger) pga ting som ikke var i orden. Vi endte opp med rettsak, som vi dessverre tapte. Blant annet så var tapeten så dårlig at den smuldret opp innen et år. Utbygger hevdet at det var som det skulle være fordi «alle uansett vil velge sin egen tapet». Billig armatur som lakk. Gulv som ikke var i vater. Omtrent ingen stikkontakter. Manglende uteboder. Etter det har vi bare kjøpt eldre leiligheter som vi har pusset opp. Mye billigere og bedre. Anonymkode: 3e0ad...97f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå