AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #1 Skrevet 30. mars 2022 Cannabis er jo et relativt "mildt rusmiddel" sammenlignet med alkohol. Hvis Norge for eksempel hadde "coffe shops" av samme type som det allerede finnes en drøss av i blant annet Nederland, så kan dette faktisk være positivt for økonomien. Det skaper jo enda flere arbeidsplasser, skatter og avgifter til myndighetene, og kan til og med bidra til å redusere svart økonomi Anonymkode: 6fc31...d36
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #2 Skrevet 30. mars 2022 Coffe shops skal jeg ikke uttale meg om, men har i årevis håpt at det skal bli muligheter for medisinsk cannabis. Og da uten å måtte mase på x antall leger, og uten å betale 5-8000kr/mnd. Det er utrolig mange som får smertelindring av cbd. Til og med cbd uten thc(det stoffet som gir rus) er forbudt i Norge. FYI Canada har innført gratis tannhelse tjenester for lavtlønnede. Norge går baklengs inn i fremtiden😏 Anonymkode: cb876...39e 4 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #3 Skrevet 30. mars 2022 Det er på tide ja. Har vært på tide i flere tiår. Straks stormer vel moralpolitiet inn her med sine moralsk vridde og uvitenskapelige argumenter.. Anonymkode: f7a4d...028 2 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #4 Skrevet 30. mars 2022 Jeg orker ikke gå i diskusjon, men vil likevel si at jeg håper aldri, aldri det blir lovlig å bruke som rusmiddel i Norge. Anonymkode: dd993...b2c 2 4
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #5 Skrevet 30. mars 2022 Dårlig ide. Blir bare enda flere som misbruker det da. Anonymkode: 698f9...7a0 2 3
Laycee Skrevet 30. mars 2022 #6 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dårlig ide. Blir bare enda flere som misbruker det da. Anonymkode: 698f9...7a0 Færre vil dø av overdose hvis salg av cannabis blir regulert. I min mening er det viktigere å redde liv enn å risikere at et rusmiddel jeg har negative meninger om, blir mer populært. Røyk og alkohol er for eksempel begge mye mer avhengighetsskapende enn cannabis. 5 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #7 Skrevet 30. mars 2022 Laycee skrev (1 minutt siden): Færre vil dø av overdose hvis salg av cannabis blir regulert. I min mening er det viktigere å redde liv enn å risikere at et rusmiddel jeg har negative meninger om, blir mer populært. Røyk og alkohol er for eksempel begge mye mer avhengighetsskapende enn cannabis. Går ikke an å dø av overdose cannabis. Anonymkode: f7a4d...028 5 3
Laycee Skrevet 30. mars 2022 #8 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Går ikke an å dø av overdose cannabis. Anonymkode: f7a4d...028 Ikke ren cannabis, nei, men ulovlig "black market"-salg av cannabis fører til at andre varianter som kan inneholde dødelige stoffer havner i sirkulasjon. 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #9 Skrevet 30. mars 2022 Den norske stat er ganske dobbeltmoralsk når de investerer millioner av kroner i cannabisbransjen i USA, mens de fremdeles tviholder på den utdaterte lovgivningen som føres mot et såpass mildt rusmiddel som cannabis. "Kampen mot hasj" er tapt. Når kommer lederne til å innse dette? Flere og flere land avkriminaliserer dette milde stoffet og det er bare et spørsmål om tid før det gjøres over hele kloden. Anonymkode: ca7e8...36a 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #10 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg orker ikke gå i diskusjon, men vil likevel si at jeg håper aldri, aldri det blir lovlig å bruke som rusmiddel i Norge. Anonymkode: dd993...b2c Det håper jeg. Da hadde sannsynligvis ikke nevøen min blitt avhengig av tyngre stoffer, fordi han ikke hadde blitt kjent med selgere av tyngre stoffer, men hadde fått kjøpt relativt ufarlige cannabis i trygge omgivelser. Anonymkode: f7a4d...028 5 1 2
Nysgjerrig_bris Skrevet 30. mars 2022 #11 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Cannabis er jo et relativt "mildt rusmiddel" sammenlignet med alkohol. Hvis Norge for eksempel hadde "coffe shops" av samme type som det allerede finnes en drøss av i blant annet Nederland, så kan dette faktisk være positivt for økonomien. Det skaper jo enda flere arbeidsplasser, skatter og avgifter til myndighetene, og kan til og med bidra til å redusere svart økonomi Anonymkode: 6fc31...d36 Moralistene i regjeringen sier NEI NEI NEI😂 Men alkohol d er d bare å gi bånn gass med! 3
Nysgjerrig_bris Skrevet 30. mars 2022 #12 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Den norske stat er ganske dobbeltmoralsk når de investerer millioner av kroner i cannabisbransjen i USA, mens de fremdeles tviholder på den utdaterte lovgivningen som føres mot et såpass mildt rusmiddel som cannabis. "Kampen mot hasj" er tapt. Når kommer lederne til å innse dette? Flere og flere land avkriminaliserer dette milde stoffet og det er bare et spørsmål om tid før det gjøres over hele kloden. Anonymkode: ca7e8...36a jeg har ikke fått med meg at de investerer i amerikansk cannabisbransje, hvor har du det fra? 1
Nysgjerrig_bris Skrevet 30. mars 2022 #13 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det håper jeg. Da hadde sannsynligvis ikke nevøen min blitt avhengig av tyngre stoffer, fordi han ikke hadde blitt kjent med selgere av tyngre stoffer, men hadde fått kjøpt relativt ufarlige cannabis i trygge omgivelser. Anonymkode: f7a4d...028 helt enig, hadde en bekjent som ble heroinist før vi ble ferdig på vgs
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #14 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Dårlig ide. Blir bare enda flere som misbruker det da. Anonymkode: 698f9...7a0 Studier viser at det blir marginelt flere som bruker det, noen svært få prosent. Dette er det eneste argumentet mot legalisering, og det er syltynt med tanke på alle de andre positive effektene det har. Anonymkode: f7a4d...028 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #15 Skrevet 30. mars 2022 Nysgjerrig_bris skrev (7 minutter siden): Moralistene i regjeringen sier NEI NEI NEI😂 Men alkohol d er d bare å gi bånn gass med! Det er da ingen (fornuftige) i regjeringen som sier bånn gass med alkohol.. Og det er så bakvendt å argumentere med et annet rusmiddel for å gjøre flere lovlige.. Anonymkode: 18203...7e7 3
GammelKaktus Skrevet 30. mars 2022 #16 Skrevet 30. mars 2022 Nja, jeg er for medisinsk cannabis men om man skal gjøre det til et lovlig rusmiddel er jeg usikker på. Hvis man her i Norge hadde brukt cannabis som man bruker alkohol så er jeg redd ting hadde gått til helvete relativt raskt... Kan iallfall starte med at folk som sliter med smerter og diverse får det på lovlig vis. 2
Gjest Jaconandersen Skrevet 30. mars 2022 #17 Skrevet 30. mars 2022 (endret) Utrolig spesielt å tenke på at folk er så voldsomt positive til cannabis, men tobakk er så fy, fy. Cannabiis lukter ekkelt, det er en forferdelig lukt av det der. Det kan skape psykose hos noen og det ødelegger frontallappen på ungdom og barn. Ikke minst er det trolig like kreftfremkallelig som tobakk. Endret 30. mars 2022 av Jaconandersen
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #18 Skrevet 30. mars 2022 Tråden din blir slettet snart for det er ikke lov å glorifisere brudd på norsk lov eller forherlige rusmidler her inne. Diskusjonen er et greit nok tema i mine øyne men de er strenge her.. Min mening om forslaget ditt er at det er en dårlig ide med lovlige utsalgssteder hvor rus er hensikten.Mange grunner til det men siden tråden uansett blir slettet snart gidder jeg ikke bruke tid på å ramse de opp. Jeg støtter lovlig bruk av medisinsk cannabis for leddsmerter og kreftdøende på siste stadie men ikke ellers. Anonymkode: 00194...3df 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #19 Skrevet 30. mars 2022 Nysgjerrig_bris skrev (18 minutter siden): jeg har ikke fått med meg at de investerer i amerikansk cannabisbransje, hvor har du det fra? De gjorde det et år og så trakk seg helt ut av prosjektet. Anonymkode: 00194...3df 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #20 Skrevet 30. mars 2022 Håper det ikke blir lovlig, er allerede dritt lei av å få soverommet og stuen min fylt opp av den kvalme ekle lukta. Anonymkode: f9276...a50 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå