Gå til innhold

Finne ut hvor man har betalingsanmerkninger

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har dessverre endel rot i økonomien, og har ikke kontroll. Sjekket defero.no for å se hvor jeg har gjeld. Fikk opp bare to stk (DnB 5000kr og Resurs Bank 2000kr). Jeg vet at jeg har flere andre kreditorer, så hvorfor kommer ikke de opp? Betyr det at det er «bare» de jeg har betalingsanmerkning for? 

Anonymkode: e9d3d...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjekk Gjeldsregisteret. Om du vet at du har inkassogjeld kan du også kontakte Lindorff, Kredinor mv. og spørre om de har krav mot deg.

Endret av Arcade
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Arcade skrev (4 minutter siden):

Sjekk Gjeldsregisteret. Om du vet at du har inkassogjeld kan du også kontakte Lindorff, Kredinor mv. og spørre om de har krav mot deg.

Tusen takk :) jeg sjekket der nå, og får opp det samme som på defero. Kan man ha inkasso-gjeld uten at det har blitt betalingsanmerkning? Jeg vet at jeg har gjeld på 40 000kr som ligger hos PRA group. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Tusen takk :) jeg sjekket der nå, og får opp det samme som på defero. Kan man ha inkasso-gjeld uten at det har blitt betalingsanmerkning? Jeg vet at jeg har gjeld på 40 000kr som ligger hos PRA group. 

Ja, du får ikke betalingsanmerkning før saken går til rettslig inkasso.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arcade skrev (18 minutter siden):

Bare en kommentar: Lindorff har skiftet navn til Intrum.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jaconandersen

Du finner sakene der det er utført en utleggsforretning av namsmann/særnamsmann (betalingsanmerkning) enten på bisnode.no eller minexperian.no. Når du har 1 betalingsanmerkning, så er du diskvalifisert for så og si all kreditt (også produkt på kreditt, slik som strøm, telefonabonnement osv.).

Endret av Jaconandersen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Jaconandersen skrev (5 minutter siden):

Du finner sakene der det er utført en utleggsforretning av namsmann/særnamsmann (betalingsanmerkning) enten på bisnode.no eller minexperian.no. Når du har 1 betalingsanmerkning, så er du diskvalifisert for så og si all kreditt (også produkt på kreditt, slik som strøm, telefonabonnement osv.).

Tusen takk for god informasjon :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er du registrert med noen "Intet til utlegg" på kredittsjekk? Da kommer ikke navn på kreditor opp på vanlig kredittsjekk.  Du kan hente ut en oversikt på minexperian.no eller ringe namsmannen i din kommune.

Anonymkode: de453...4ec

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er du registrert med noen "Intet til utlegg" på kredittsjekk? Da kommer ikke navn på kreditor opp på vanlig kredittsjekk.  Du kan hente ut en oversikt på minexperian.no eller ringe namsmannen i din kommune.

Anonymkode: de453...4ec

Nei, det er liksom bare de to sakene som står der. Synes det er veldig rart. Men kanskje jeg skal ta motet til meg og ringe namsmannen da, for å få oversikt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...