Gjest Gjest Skrevet 1. november 2005 #1 Skrevet 1. november 2005 Har lyst til å pusse opp badet i leiligheten, det ser ikke ut. Rosa baderomstapet og urgamle fliser uten membran. Samtidig ønsker vi etterhvert å flytte til noe større, men vi har jo ikke planlagt noe, så vi kan jo bli boende lenge for alt jeg vet. Problemet er at alt er så dyrt. Full opprustning vil komme på iallefall 100.000,- Dette er jo helt håreisende, synes jeg da. Så lurer vi i stedet på en liten minioppussing der vi bare tar belegg og tapet og fresher litt opp. Vil vel bli litt enklere å selge dersom badet ser ok ut, eller er belegg så ut at det ikke tillegges noe vekt? Har andre formening om dette? Og hva vil være lurt i vår situasjon?? Noen tanker her inne hvor det er så mange kloke meninger....
Gjest HB Skrevet 1. november 2005 #2 Skrevet 1. november 2005 Det finnes jo mange farger og mønster på belegg nå så det bør jo være mulig å finne noe fint. Tror heller ikke at vinyl er like ut som det har vært. Tror nok jeg ville valgt å kjøpe noe med et bad som ser ålreit ut fremfor et gammelt ett selv om jeg hadde hatt planer om å pusse opp. Det er jo alltids litt mer trivelig med et rent og pent bad! Hilsen Lille meg
Tusenfryd Skrevet 1. november 2005 #3 Skrevet 1. november 2005 Jeg ville absolutt freshet opp til en rimelig penge, Vegger kan males eller legges tapet på, og vinyl på gulvet er helt supert. det finnes mange farger og typer og det er enkelt, rimelig og lett å holde rent. Vi malte fliser vi der vi bodde før, og det holdt lenge. Inni dusjen måtte vi male på nytt etter ca to år. Og en malingsbøtte kan gjøre stor forskjell. Eller en tapetrull. Dersom du bor i blokk og det ikke er membran etc er de sikkert ikke så lnge til alt må gjøres i alle fall, og om du legger masse penger i det nå, så kanskje de må rive opp alt om noen får år i alle fall. Sjekk i hvert fall med styret når det må tas, før du begynner en stor oppussing. 100 høvdinger er ikke uvanlig, nei. Og soilrør må tas etter 50 år, så...
tommeline Skrevet 1. november 2005 #4 Skrevet 1. november 2005 Hvis ikke full oppussing er aktuelt, er jo vinyl et greit alternativ. Det vil jo uansett se bedre ut enn sånn det er nå (slik du beskriver det). En takstmann vil uansett påpeke våtromsstandart etc i et evt fremtidig prospekt. Men det ser jo finere ut for kjøperen.
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2005 #6 Skrevet 1. november 2005 Jeg ville flislagt ← Jeg også! Ville mye heller kjøpt et sted med flislagt bad enn med vinyl.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 1. november 2005 #7 Skrevet 1. november 2005 Ser noen ville ha flislagt. I utgangspunktet vil jo jeg også det, men det er jo dyrt. En annen ting er også at smaken er utrolig forskjellig. Jeg ser på rekkehus eneboliger som jeg lurer på å kjøpe. Boligen er helt ok, badet er nyoppusset, men med fliser ol som jeg synes er helteit eller som jeg bare ikke har sans for. Så tenker jeg; pokker heller, kjøpe denne boligen med helt nytt bad, og så ikke like badet... Kan jo liksom ikke bryte opp et helt nytt bad bare for at en ikke liker flisene, liksom. Så gidder jeg ikke gå på visning av den boligen engang. Er det bare meg som tenker sånn??
tommeline Skrevet 1. november 2005 #8 Skrevet 1. november 2005 Ser noen ville ha flislagt. I utgangspunktet vil jo jeg også det, men det er jo dyrt. En annen ting er også at smaken er utrolig forskjellig. Jeg ser på rekkehus eneboliger som jeg lurer på å kjøpe. Boligen er helt ok, badet er nyoppusset, men med fliser ol som jeg synes er helteit eller som jeg bare ikke har sans for. Så tenker jeg; pokker heller, kjøpe denne boligen med helt nytt bad, og så ikke like badet... Kan jo liksom ikke bryte opp et helt nytt bad bare for at en ikke liker flisene, liksom. Så gidder jeg ikke gå på visning av den boligen engang. Er det bare meg som tenker sånn?? ← Skjønner godt hva du mener. Var og så på hus i fjor, og det var noen hus der det virkelig var flotte bad. Da mener jeg at de var nyoppussede, med fliser og innmurt badekar og i det hele tatt. Men det hjelper lite når det er skrekkelige fliser med rosa strandmotiver ol. (jeg syns sånt er stygt, smaken er jo forskjellig..). Nå tenker vi må å pusse opp badet selv, og kommer til å være nøye på at det er litt nøytrale fliser. Vi vet at vi ikke kommer til å bo her til evig tid, så da er det greiest.
Tusenfryd Skrevet 1. november 2005 #9 Skrevet 1. november 2005 Jeg ville flislagt ← Hvis det er i blokk og det ikke er membran, les det jeg har skrevet lenger opp om akkurat det. Du brenner masse penger som du kanskje bare kaster ut av vinduet om få år. For ingen legger fliser uten å oppgradere standarden - ET er i hvert fall bortkastete penger. Å oppgradere et bad fra ingenting til dagens standard som er fliser og varmekabler og selvsagt membran koster også oppimot 100' selv om det er i et hus/rekkehus og man ikke deler soilrør med de over og under. Skal man bo der mange år selv, ja, selvsagt da er det en helt annen sak, da gjør man det for seg selv. Men å pusse opp på den måten for å selge, vil aldri lønne seg.
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2005 #10 Skrevet 1. november 2005 Det finnes mye fint i vinyl nå, så gå for den løsningen. Å legge fliser er en svær jobb, det må legges gipsplater og membran, eller litexplater (dyrt), før flisene kan legges. Vi har forresten lagt Aqua Tile Våtromsplater på bad i utleieleiligheten nettopp. Det er slike tynne plater som "ser ut som fliser". Har litt aversjon mot marmor og mønster, så vi la de som heter Hvit Tone, de ser ut som helt hvite kvadratiske fliser (helt sant, mange som tar feil ved første øyekast). Vi ble virkelig positivt overrasket over hvor bra det ser ut på veggen. Finn en byggevarebutikk som har de utstilt og se! Man kan ikke ha dusj rett på veggen med disse platene, så vi satte inn dusjkabinett.
Nabodama Skrevet 2. november 2005 #11 Skrevet 2. november 2005 Selv vil jeg helst ha vinylgulv på badet uansett! Mye tøft og fint å få tak i, og dessuten mye sikrere i forhold til vannskader. I tillegg mye lettere å holde rent, slipper å forholde seg til fuger som blir stygge etterhvert osv. Skjønner ikke helt hvorfor ALLE skal ha fliser.
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2005 #12 Skrevet 2. november 2005 Jeg vil ha fliser fordi jeg synes vinyl ser billig, harry og stygt ut
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2005 #13 Skrevet 2. november 2005 Jeg vil ha fliser fordi jeg synes vinyl ser billig, harry og stygt ut ← Ingenting er så stygt som dårlig flisarbeid. Og ordentlig flisarbeid koster mye penger, altfor mye penger til at man tjener på det ved salg. En godt lagt vinyl er da mye bedre.
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2005 #14 Skrevet 2. november 2005 Ingenting er så stygt som dårlig flisarbeid. Og ordentlig flisarbeid koster mye penger, altfor mye penger til at man tjener på det ved salg. En godt lagt vinyl er da mye bedre. ← Jeg har da ikke sagt at man skal få en tiåring til å legge den stygt? Man bruker da fagfolk dersom man ikke har peiling på slikt selv. De som vil ha hvite takplater og vinyl i hjemmet sitt står selvsagt fritt til å gjøre det, men jeg synes fortsatt at det er hel grusomt og jeg ville aldri kjøpt et hus/en leilighet som hadde dette. meg om det
Nabodama Skrevet 2. november 2005 #16 Skrevet 2. november 2005 Jeg synes det finnes utrolig mye stygge, smakløse flis, jeg da. Et vinylgulv virker mye renere også. Hva er stasen med å ha billige, smakløse fliser bare for å ha flis? Og hvis det er det at det ser dyrere ut, og at det er det alle har, ja så værsågod. MÅ man følge flokken?
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2005 #17 Skrevet 2. november 2005 Jeg synes det finnes utrolig mye stygge, smakløse flis, jeg da. Et vinylgulv virker mye renere også. Hva er stasen med å ha billige, smakløse fliser bare for å ha flis? Og hvis det er det at det ser dyrere ut, og at det er det alle har, ja så værsågod. MÅ man følge flokken? ← Jeg ville da ikke kjøpt billige og smakløse fliser. jeg ville funnet pene, tidløse fliser. Jeg liker ikke fliser fordi det nødvendigvis ser dyrere ut, men jeg synes vinyl ser veldig billig ut.
Nabodama Skrevet 2. november 2005 #18 Skrevet 2. november 2005 Det finnes da forskjeller der også, som det gjør med flis. I det siste er det kommet mye lekkert i vinyl for bad, tro det eller ei. Vi holder på å bygge hus nå, og det jeg virkelig legger vekt på er at det skal være enkelt og lett å holde rent. Derfor har vi valgt å gå for vinyl. Har flis på badet der vi bor nå, og det er IKKE enketl å holde pent og rent med disse fugene som misfarges osv. Det har i grunnen ført til at jeg har fått nok av flis, det skal jeg aldri ha mer. Men ja, mye lekkert i flis også. Så lenge jeg ikke må gjøre annet med det enn å se på det.
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2005 #19 Skrevet 3. november 2005 Dersom badet ikke tilfredsstiller våtromsnormen ville jeg ikke lagt mye penger i oppussing av badet (hvis man da ikke tok det skikkelig grundig og la membran osv). Som kjøper er jeg opptatt av at badet enten er tatt skikkelig slik at jeg slipper å gjøre noe med det (da ønsker jeg meg tidsriktige fliser og innredning + selvfølgelig at det tilfredsstiller våtromsnorm). Hvis ikke synes jeg det er bedre at det ikke er fliser - ingenting er så tungvindt som å skulle rive opp gamle fliser for å legge membran og så nye fliser. Et bad med vinylbelegg ville jeg personlig ønsket å pusse opp uansett.
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2005 #20 Skrevet 3. november 2005 Et bad med vinylbelegg ville jeg personlig ønsket å pusse opp uansett. ← Men du kunne antakelig bodd en stund med det dersom det så allright ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå