AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #1 Skrevet 30. mars 2022 ..og jeg får ALDRI nok tid til å utføre oppgavene skikkelig! Det er alltid noen som er syke, eller borte på kurs eller lignende, slik at jeg må steppe inn for å betjene kunder i stedet for å gjøre "kontorjobb". Det blir bare til at jeg får utført akkurat det som MÅ gjøres av obligatoriske månedlige kontroller og rapporter, mens resten av "ryddingen" blir utsatt og utsatt. Det hoper seg opp med oppgaver som har lavere hastegrad. Har jeg for eksempel en langhelg er det nærmest kaos når jeg kommer tilbake. I dag har jeg fri (jobber turnus), og sjefen sender meg melding om at en annen ansatt gjør en av mine oppgaver nå (som jeg ikke fikk tid til å fullføre i forrige uke eller på mandag eller i går..), og at denne ansatte er superflink og at jeg gjerne kan spørre henne om hjelp, som om det er det at jeg ikke klarer oppgavene som er problemet. Jeg jobber forøvrig aldri sammen med denne dama, hun er deltidsansatt og vi tilhører to forskjellige skift, så jeg ser ikke helt når jeg skal få bedt henne om å hjelpe meg heller. Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, bare ventilere litt..og høre om noen har lignende erfaringer, og kanskje tips til hvordan å takle stresset og mangelen på positive tilbakemeldinger? Jeg har akkurat nå mest lyst til å snakke med sjefen i morgen og gi beskjed om at jeg ikke gidder mer. Ledergruppa kan heller gi ansvaret videre til "hun flinke". Man får litt høyere lønn ved å ha dette ansvarsområdet, så det blir jo kjipt å miste den ekstra inntekten, særlig nå som renter og priser stiger og stiger, men hva skal man gjøre😐 Anonymkode: acf60...205
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #2 Skrevet 30. mars 2022 Prate med lederen din om problemet. De kan jo ikke vite hvor skoen trykker om du ikke forteller det. Prøv å være saklig og vis hvilje arbeidsoppgaver du ikke får tid til, pga de nevnte problemene over. Anonymkode: 27750...821
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #3 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Prate med lederen din om problemet. De kan jo ikke vite hvor skoen trykker om du ikke forteller det. Prøv å være saklig og vis hvilje arbeidsoppgaver du ikke får tid til, pga de nevnte problemene over. Anonymkode: 27750...821 Takk skal du ha. Problemet er nok primært at på "mitt" skift har vi i lengre tid hatt utfordringer knyttet til bemanning, og under pandemien slet bedriften økonomisk grunnet færre kunder, slik at budsjettet nå ikke tillater bruk av vikarer. Det er forsåvidt lite å gjøre med bemanningssituasjonen. Og hverken sjefen eller jeg kan påvirke de utenlandske eierne våre til å ansette flere (noe de helst burde gjort!). Det blir liksom forventet fra høyeste hold at man skal klare å gjennomføre alle oppgaver uansett om man er underbemannet eller ei😐 Min forgjenger (som sluttet fordi han fikk en bedre stilling) jobbet også på et annet skift enn meg, men jeg har fått høre at han sjelden var "ute" med kundene, men derimot satt med kontoroppgaver nesten hele tiden. Mellomlederen der klarte tydeligvis å prioritere bedre, eventuelt er de ansatte på det teamet mer effektive og rutinerte (eller mindre syke og mindre gravide!) enn på mitt skift. Min mellomleder avbryter meg stadig fordi jeg må hjelpe til andre steder. Vil forresten nevne at jeg selv aldri har fravær fra jobb. Anonymkode: acf60...205
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #4 Skrevet 30. mars 2022 Vil egentlig råde deg til å finne en annen jobb. Erfaringsmessig tar det lang tid å få ordnet stort fravær på en underbemannet avdeling. Anonymkode: 2255c...32e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå