Gå til innhold

Hunden vår har begynt å jokke på meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vår hund er 9 mnd og har startet å jokke på meg. Dette skjer når jeg skal legge meg og skal til å trekke beina opp i sengen. Eller hvis jeg sitter i sofa med bena i kors. Han virker ikke noe stresset i forkant. Kun meg her hjemme han gjør dette på. Jeg trekker så klart bena vekk fra han, men er det nok for å stoppe denne atferden framover? Han har gjort dette noen uker nå. 

Anonymkode: 5cd87...ca3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Din kropp, så er lov å bli sint, ikke voldelig eller aggressiv selvfølgelig - men bli nå så sint at den faktisk forstår at din kropp ikke er et sexleketøy for hormonelle hunder. 

Anonymkode: b7565...888

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Din kropp, så er lov å bli sint, ikke voldelig eller aggressiv selvfølgelig - men bli nå så sint at den faktisk forstår at din kropp ikke er et sexleketøy for hormonelle hunder. 

Anonymkode: b7565...888

Kjefte på han gjør han kanskje mer stresset… ? Har lest at de gjør dette ved stress. Jeg synes vel og merke at han ikke virker stresset når han gjør dette. Særlig om kvelden når jeg skal legge meg. Mer som det er blitt en vane han legger seg til, som vi må få slutt på.

AnonymBruker
Skrevet

Han er ung og hormonell. Det beste er å ta han forsiktig vekk og overse det så vil det forhåpentligvis avta. Dersom du kjefter og smeller kan det ha motsatt effekt.

Anonymkode: c405f...a8c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Vår hund er 9 mnd og har startet å jokke på meg. Dette skjer når jeg skal legge meg og skal til å trekke beina opp i sengen. Eller hvis jeg sitter i sofa med bena i kors. Han virker ikke noe stresset i forkant. Kun meg her hjemme han gjør dette på. Jeg trekker så klart bena vekk fra han, men er det nok for å stoppe denne atferden framover? Han har gjort dette noen uker nå. 

Han holder på å bli kjønnsmoden, vær tålmodig. Når han begynner med å jokke kan du bare reise deg rolig opp å gå vekk til ett annet rom. Jokking er ofte ett tegn på stress eller frustrasjon. Hvorfor han kan være stresset er vanskeligere å si, men igjen så kan det være hormonellt. Å kjefte, "sette han på plass" osv, løser ingen ting. 

Min hund kan en sjelden gang begynne å jokke når hun er hyper, ofte etter lek, da går jeg bare vekk til hun har roet seg ned.  

Anonymkode: b6c44...882

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du må finne en annen hun han kan Jokke på. Mye seksuell frustrasjon på hunden din

Anonymkode: b8394...465

AnonymBruker
Skrevet

Ja, du må kjøpe en oppblåsbar hund til han

Anonymkode: e3b41...4ab

AnonymBruker
Skrevet

Si nei. Be han gå og legge seg. Uansett hva som utløser jokkingen, er det ikke tillatt. 

Anonymkode: 6fc07...674

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kastrer hunden din. 

Anonymkode: 92263...b0c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...