Gå til innhold

Finklær til en tjukkas, størrelse 50 -52 :)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Håper noen har noen gode tips for nå står konfirmasjoner, bryllup og 17. mai i kø og jeg som er mer "friluftslivtypen" når det kommer til klær og sko kjenner desperasjonen øker dag for dag... :P Lange kjoler passer jeg ikke for jeg er for kort så det ser ut som en sekk, hæler på sko går ikke for da klarer jeg ikke å gå og beina hovner opp... Tror det må bli en kjole som går rett ved knærne, over eller under tror jeg funker... Men så er fasongen min litt "blubbete", magen hovner ofte og og når jeg i tillegg er feit så ser jeg tidvis ut som om jeg er høygravid igjen..

Ja, høres så negativ ut nå men akkurat slike formelle settinger er ikke min ting og det er slikt at jeg går rundt og ønsker med korona igjen for å slippe. Setter pris på all hjelp:smilyblomst: 

Anonymkode: 93511...9eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Zizzi har jo mye fint (men dyrt)....

Du kan jo kikke på Ellos og BonPrix også. Vet at BP hvertfall har klær i store størrelser.

Skrevet

Fant denne på BonPrix, går opp til str 52/54. Fin og vårlig....

Screenshot_2022-03-30-13-29-35-582.jpg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor bor du? Vet om en butikk i Vikersund som har veldig mye fint i store størrelser. (opp til 56)

Anonymkode: 0c007...a8f

AnonymBruker
Skrevet

Er det (nesten) de samme menneskene du skal være sammen med ved disse anledningene? Hvis ikke har du jo en god anledning til å kjøpe én kjole som kan brukes til alle anledningene, og da kan den koste litt. Er det mange av de samme menneskene, så kan du evt kjøpe en kjole i et rolig mønster /ensfarget, og heller variere med tilbehør som skjerf og smykker, så blir det ikke helt likt. God søm og god kvalitet på stoff er ennå viktigere for oss som er store, enn for de slanke. Men det koster som regel en god del mer.

Ta på deg skikkelig undertøy som passer og pene strømper, og gå til en butikk der du får god hjelp og som har din størrelse. Hvis du både skal i flere konfirmasjoner / bryllup / fester / 17. mai, så kan du legge noen tusenlapper i den. Hils lommeboken don fra meg, og si du fortjener det. 

Anonymkode: 3e68c...0fb

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for nedsettende innhold og svar til dette.

Perelandra, mod. 

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

Når man er såpas i størrelse skjønner jo folk at man er tjukk og ikke høygravid.

Og da tenker jeg man like godt kan droppe å skulle gjemme alt og «telte» 🤷‍♀️

Hadde gått for ett av eksemplene Roci viste til eller tilsvarende - og hatt en strømpebukse under. Finn noen litt penere sko som er behagelige - for eksempel ballerina eller nøytral sort sko som ikke er for praktisk i utseende. 

Hår og sminke har og mye å si. Om du har halvlangt/langt hår kan du med fordel kjøpe ei krølltang, og legg enkel sminke.

Lett BBkrem eller CCkrem, litt lett concealer og settingpudder. Nøytral blush, og mascara. Litt farge på leppene med farget leppepomade.

Og så et par pene øredobber du liker. 

Ellers hadde jeg investert i en kåpe eller kort jakke som fungerer til kjoler og kan brukes til daglig. 

Et sånn snitt som hun her bruker passer alle synes jeg - enten med eller uten kjolebelte:

990B2751-E4E4-451D-A682-86B799E01788.jpeg

Endret av Fløff
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken fasong har du? Det er jo sterkt medvirkende til hvilket snitt som kler deg.
Det er ikke umulig å finne fine kjoler, heller ikke lange. Få hjelp til å legge opp til rett lengde for deg. 

Stikkord er snitt og gode stoffkvaliteter. Det er mulig det koster litt (i min verden er Zizzi et billigmerke, ikke dyrt som noen over mener), men så kan en variere med ulikt tilbehør. 

Anonymkode: 3f5e9...e5f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...