Gå til innhold

Vurderer tatovering, hva kan jeg forvente?

Nysgjerrig_bris

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge hatt lyst på tatovering, og nå skal jeg gå for det. Starter på underarmen. Hva kan jeg forvente meg?

Hvor vondt er det? Og hvordan føles det etterpå? Er det noen bivirkninger e.l? Hvor lang tid tar det før den ser normal ut igjen?

Ble dere fornøyd med resultatet?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor vondt det er, avhenger ofte av hvor på kroppen det er og hvor høy smerteterskel du har. Jeg har på overarm, underarm og legg. Og leggen var definitivt verst. Overarmen kjente jeg knapt. Pass på nok mat og drikke før og under prosessen. Jeg gikk på en smell der med den ene og det sendte meg «i bakken». Hjalp å få opp blodsukkeret.

første bud når du skal ta en tatovering, er å sjekke ut ulike studioer og artister. Finn en du liker ut fra tidligere verk de har bilder av, og sjekk med ryktet de har. Jeg tok min første på stedet «alle» tok, og er ikke fornøyd! Hadde jeg gjort bedre undersøkelser, hadde jeg aldri tatt den der. Ikke kan jeg skylde på at jeg var ung og dum heller 😛 vent heller noen måneder på venteliste hos en god en, enn å ta sjansen på en dårlig en!

det er sårt og ømt de første dagene etterpå, og det danner seg skorpe på hele tatoveringen. Denne vil gradvis løsne litt og litt, men ikke pill på den og riv den av, da kan tatoveringen bli stygg. Du må vaske den jevnlig og dekke den til de første dagene. Men alt av rutiner vil du få et skriv om, eller beskjed om når du tar den. Følger du opp alt dette, så er sjansene for problemer minimale! Slurver du, eller går til et dårlig sted, er det en sjanse for infeksjon. Det er tross alt et åpent sår, og må behandles deretter. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Nysgjerrig_bris skrev (52 minutter siden):

Jeg har lenge hatt lyst på tatovering, og nå skal jeg gå for det. Starter på underarmen. Hva kan jeg forvente meg?

Hvor vondt er det? Og hvordan føles det etterpå? Er det noen bivirkninger e.l? Hvor lang tid tar det før den ser normal ut igjen?

Smerteterskel varierer fra person til person,men under arm (nedre)er et av de vondeste stedene fordi det er så tynn hud der. Selv har jeg på legger,skulder,korsrygg,hofte,bikinilinje,ankel og nedre underarm og underarm var den som var vondest. Både og ta under groprossesen. 

Anonymkode: ff2a6...7e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Smerteterskel varierer fra person til person,men under arm (nedre)er et av de vondeste stedene fordi det er så tynn hud der. Selv har jeg på legger,skulder,korsrygg,hofte,bikinilinje,ankel og nedre underarm og underarm var den som var vondest. Både og ta under groprossesen. 

Nedre underarm?? Hvor mange underarmer har du??

Anonymkode: 1aca7...bc7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Underarmen har veldig tynn hud. Det kommer til å gjøre vondt og du kommer til å gråte. 

Anonymkode: 4b7fc...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke ta tatovering, det ser så harry og billig ut, bruk heller pengene på noe nyttig. 

Anonymkode: 60a81...986

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jadzia skrev (1 time siden):

Hvor vondt det er, avhenger ofte av hvor på kroppen det er og hvor høy smerteterskel du har. Jeg har på overarm, underarm og legg. Og leggen var definitivt verst. Overarmen kjente jeg knapt. Pass på nok mat og drikke før og under prosessen. Jeg gikk på en smell der med den ene og det sendte meg «i bakken». Hjalp å få opp blodsukkeret.

første bud når du skal ta en tatovering, er å sjekke ut ulike studioer og artister. Finn en du liker ut fra tidligere verk de har bilder av, og sjekk med ryktet de har. Jeg tok min første på stedet «alle» tok, og er ikke fornøyd! Hadde jeg gjort bedre undersøkelser, hadde jeg aldri tatt den der. Ikke kan jeg skylde på at jeg var ung og dum heller 😛 vent heller noen måneder på venteliste hos en god en, enn å ta sjansen på en dårlig en!

det er sårt og ømt de første dagene etterpå, og det danner seg skorpe på hele tatoveringen. Denne vil gradvis løsne litt og litt, men ikke pill på den og riv den av, da kan tatoveringen bli stygg. Du må vaske den jevnlig og dekke den til de første dagene. Men alt av rutiner vil du få et skriv om, eller beskjed om når du tar den. Følger du opp alt dette, så er sjansene for problemer minimale! Slurver du, eller går til et dårlig sted, er det en sjanse for infeksjon. Det er tross alt et åpent sår, og må behandles deretter. 

d var veldig nyttig tusen takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ikke ta tatovering, det ser så harry og billig ut, bruk heller pengene på noe nyttig. 

Anonymkode: 60a81...986

jeg er en kunstner og jeg driter i hva andre synes. Beslutningen er tatt. når det er sagt; jeg sysselsetter jo tatovøren;P

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

jeg har en mellom beina og to fra skulderene (høhøhøh)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en liten en du skal begynne med? Jeg har selv en stor (hele overarm), og 4-5 små rundt om. Den vondeste var uten tvil den på fotplata, men altså, smerte er individuelt. Etter 5 timer i stolen begynte den på overarmen og å gjøre ganske vondt liksom 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Nysgjerrig_bris skrev (1 time siden):

Går nok veldig bra. Jeg var kjempenervøs før første, men det var ikke så vondt som jeg trodde.

Gå til en bra tatovør på et bra studio og ta godt vare på den etterpå

Anonymkode: 0db92...008

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamajune11 skrev (4 minutter siden):

Er det en liten en du skal begynne med? Jeg har selv en stor (hele overarm), og 4-5 små rundt om. Den vondeste var uten tvil den på fotplata, men altså, smerte er individuelt. Etter 5 timer i stolen begynte den på overarmen og å gjøre ganske vondt liksom 😅

shit så lenge ja! jeg må nok begynne med en liten:P jeg vet ikke hva smerteterskelen min er, sittet på sofaen 2 år pga covid😆 all annen smerte har vært uhell i fylla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

så gøy at du vil tatovere deg. syns det er fint og ser på det som kroppskunst. Har selv flere og ønsker nå en 3D-tatoo på hele hånda.

Men er det ikke sånn nå at flere farger er blitt forbudt så nå er det bare svart og hvit som er på markedet??

Noen som vet? Stemmer det eller er alle farger lovlig nå?

Det er litt vondt men ikke noe å bry seg om. Overse det bare så går det bra.

Anonymkode: d6613...c22

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

så gøy at du vil tatovere deg. syns det er fint og ser på det som kroppskunst. Har selv flere og ønsker nå en 3D-tatoo på hele hånda.

Men er det ikke sånn nå at flere farger er blitt forbudt så nå er det bare svart og hvit som er på markedet??

Noen som vet? Stemmer det eller er alle farger lovlig nå?

Det er litt vondt men ikke noe å bry seg om. Overse det bare så går det bra.

Anonymkode: d6613...c22

farger er kult! Miami Inc den tv-serien back in the day hadde mye fine fargerike. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har lav smerteterskel og pysete, men tatovering var ingen problem å ta. Det er smertefult, men på en måte en annen type smerte. Ikke noe problem å holde ut i noen timer:) 

Anonymkode: 314ed...bea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Nysgjerrig_bris skrev (57 minutter siden):

jeg er en kunstner og jeg driter i hva andre synes. Beslutningen er tatt. når det er sagt; jeg sysselsetter jo tatovøren;P

Tror du tatoveringer ser bedre ut på kunstnere? ;)

Anonymkode: a0e1e...f8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Tror du tatoveringer ser bedre ut på kunstnere? ;)

Anonymkode: a0e1e...f8f

Tror du jeg har tenkt å ta en tribal tættis på den lokale gatasjappa eller? Kjøre en litt sånn Hangover 3. Jeg lever fint med at andre syns d er er harry. Poenget mitt var at jeg gir f i hva andre folk synes og jeg liker det visuelle med det

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har to på undersiden av armen, begge de var veldig vonde. Har en på leggen som også var veldig vond og en på skulder som ikke var særlig vond.

Anonymkode: 356ac...872

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ser jeg utrykte meg dårlig,mente helt nede ved håndleddet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har veldig ulik smerteterskel, men steder med tynn hud er stort sett der det kjennest mest. Ta Paracet før dere starter, pass på å ha med mat og drikke så blir opplevelsen bedre. Tatovering er som et solid skrubbsår og det svir første døgnet - men er ikke smertefullt. Kjøp inn bepenthan salve i forkant så er du klar til etterbehandling. 

Anonymkode: 8b90f...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...