Gå til innhold

Fortell noe skikkelig uinteressant!

^littletoomuch

Anbefalte innlegg

Blå knapp skrev (6 minutter siden):

Alle Hus i alle land

Ligger nå og sover:romeo:

Unntatt i det ene huset, nedi gata hos Titania da

Den var bra 😁

Soves ikke her heller da - jeg finnes ikke trøtt, etter enda en natt med alt for lite søvn 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Adobyen
Titania skrev (17 minutter siden):

Den var bra 😁

Soves ikke her heller da - jeg finnes ikke trøtt, etter enda en natt med alt for lite søvn 😅

Dårlig med søvn her også, og veldig mye katastrofer og triste ting på nett og tv i dag, nå tar jeg et par timer med FBI på tv2play og en øl og noe fint å se på..

A7046281-0A38-4207-ADB6-6A7F3840CF28.jpeg

Endret av Adobyen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, lurven said:

Kan vel være farlig hvis man spiser extreme mengder av det

Hva er ekstreme mengder?  <_<  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Adobyen hørtes ut som en god plan 😊 

Jeg spiser litt nudler, og skriver på en Mail jeg ikke vil skrive, mens spotifylisten «life sucks» surrer i bakgrunnen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titania skrev (23 minutter siden):

Den var bra 😁

Takk😁

Uff:troest: Håper du får et besøk av Jon Blund (:romeo:), så det blir mer søvn på deg i natt🌟

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peanut skrev (10 minutter siden):

Det lurte jeg også på😬

:arwen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lacuna skrev (35 minutter siden):

Tusen takk ❤️ 

er så mange år siden sist. Hadde glemt hvor vondt det er. Hadde virkelig ikke tid til dette nå..

:klem:❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blå knapp skrev (22 minutter siden):

Takk😁

Uff:troest: Håper du får et besøk av Jon Blund (:romeo:), så det blir mer søvn på deg i natt🌟

Føles som det tar en stund til, gett. 

Kan ha noe med mailen jeg har skrevet, som river i både hjerte og sjel, men det må konfereres med litt "støtteapparat" før jeg kan sende den. Om jeg ikke var våken før jeg skrev den, så er jeg i hvertfall lys våken nå. Merkelig, etter 4-5 timer søvn i natt

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lacuna skrev (1 time siden):

Har greid å forstue foten i kveld. Klarer såvidt å trø på den. Lurer på hvordan i all verden jeg skal komme meg til jobb på mandag. Pendler vanligvis 4 mil en vei med kollektivt 🥹 Er i tillegg helt ny i jobben så egenmelding kan jeg ikke bruke enda. Har allerede hatt en sykemelding, og føler meg skikkelig dust som eventuelt må be om enda en melding fra legen for å få tak i reisetillegg… 

God bedring :hug: 

Peanut skrev (1 time siden):

Sånt som ender opp med deltakelse i slankekrigen :P er helt sykt hvor mye folk i den amerikanske versjonen kan veie, det var en fyr som veide 250kg mens en annen dame veide nesten 220kg. Hvordan er man i live da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (22 minutter siden):

God bedring :hug: 

Sånt som ender opp med deltakelse i slankekrigen :P er helt sykt hvor mye folk i den amerikanske versjonen kan veie, det var en fyr som veide 250kg mens en annen dame veide nesten 220kg. Hvordan er man i live da?

Det finnes jo folk som veier mye mer enn det 😅

Ikke at 1/4 tonn ikke er mye - men man dør jo ikke automatisk fordi man er tung heller 😊 Og det mange nok ikke tenker på, er at hos sykelige overvektige mennesker, som ikke er sengeliggende da, vel og merke, så er det ofte en god del av vekten som faktisk er muskler for å holde kroppen oppe også, ikle bare fett 😅

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titania skrev (57 minutter siden):

Føles som det tar en stund til, gett. 

Kan ha noe med mailen jeg har skrevet, som river i både hjerte og sjel, men det må konfereres med litt "støtteapparat" før jeg kan sende den. Om jeg ikke var våken før jeg skrev den, så er jeg i hvertfall lys våken nå. Merkelig, etter 4-5 timer søvn i natt

❤️
Ja, sånne følelser kan jo gjøre at man føler seg veldig våken igjen.. :klem:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titania skrev (1 minutt siden):

Det finnes jo folk som veier mye mer enn det 😅

Ikke at 1/4 tonn ikke er mye - men man dør jo ikke automatisk fordi man er tung heller 😊 Og det mange nok ikke tenker på, er at hos sykelige overvektige mennesker, som ikke er sengeliggende da, vel og merke, så er det ofte en god del av vekten som faktisk er muskler for å holde kroppen oppe også, ikle bare fett 😅

Når man er over 200kg så er det svært sykelig overvektig, man får ofte diverse sykdommer også 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (2 minutter siden):

Når man er over 200kg så er det svært sykelig overvektig, man får ofte diverse sykdommer også 

Men ikke nødvendigvis - noen er heldige - selv om det selvsagt ikke er bra 😊

Det høyeste jeg vet jeg har veid er 183, og alle prøver har alltid vært fine, ikke noen utslag på «mulige sykdommer» heller. Men igjen - det er jo selvsagt ikke bra, men det er nok fler enn meg som har sånn flaks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men ikke nødvendigvis - noen er heldige - selv om det selvsagt ikke er bra 😊

Det høyeste jeg vet jeg har veid er 183, og alle prøver har alltid vært fine, ikke noen utslag på «mulige sykdommer» heller. Men igjen - det er jo selvsagt ikke bra, men det er nok fler enn meg som har sånn flaks. 

Jeg hadde ikke følt meg trygg hvis jeg veide 250kg i hvert fall, da hadde jeg fryktet slag blant annet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde ikke følt meg trygg hvis jeg veide 250kg i hvert fall, da hadde jeg fryktet slag blant annet 

Og det er forståelig 😊 Men alle tenker ikke sånn. Jeg har selv gitt faen, og føles på en måte som at jeg gjør det enda - jeg VIL ha bedre helse, og det er jo derfor jeg gjør noe med den. Men jeg går heller ikke og tenker at «fortsetter jeg sånn, så kan … skje». Det har jeg aldri gjort heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er forståelig 😊 Men alle tenker ikke sånn. Jeg har selv gitt faen, og føles på en måte som at jeg gjør det enda - jeg VIL ha bedre helse, og det er jo derfor jeg gjør noe med den. Men jeg går heller ikke og tenker at «fortsetter jeg sånn, så kan … skje». Det har jeg aldri gjort heller

Hvis man ikke minner seg selv på hva konsekvensen av å være sykelig overvektig er så er det enkelt å bare drite i å gjøre noe med det, jeg er selv overvektig og vet at det er farlig om jeg ikke klarer å bli sunn og gå ned i vekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest lurven
Lacuna skrev (2 timer siden):

Har greid å forstue foten i kveld. Klarer såvidt å trø på den. Lurer på hvordan i all verden jeg skal komme meg til jobb på mandag. Pendler vanligvis 4 mil en vei med kollektivt 🥹 Er i tillegg helt ny i jobben så egenmelding kan jeg ikke bruke enda. Har allerede hatt en sykemelding, og føler meg skikkelig dust som eventuelt må be om enda en melding fra legen for å få tak i reisetillegg…  

Kan jo bli sånn tålig greit innen mandag hvis du ikke belaster det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (2 minutter siden):

Hvis man ikke minner seg selv på hva konsekvensen av å være sykelig overvektig er så er det enkelt å bare drite i å gjøre noe med det, jeg er selv overvektig og vet at det er farlig om jeg ikke klarer å bli sunn og gå ned i vekt

Men er det egentlig nødvendig å minne seg på det? 

Nå tenker jeg bare høyt basert på samtaler med folk som er overvektige da, så mulig vi to bare tenker helt forskjellig - men alle som er overvektige, vet hva som er rett og galt. Man trenger jo ikke fortelle en voksen person at «nei, du det å spise potetgull til middag hver dag, det er vel ikke så lurt?». 

Det er vel heller det å være bevisst på valgene man tar i hverdagen som gjelder, og kanskje er mer motiverende, enn å måtte minne seg selv på at «fortsetter jeg med denne sjokoladen, så får jeg kanskje diabetes». Og heller bevisstgjøre seg på å både spise mest mulig rett mat, i rett mengder? Og heller kjøpe gulrøtter og dip om man vil ha noe snacks, i steden for sjokolade og potetgull HVER gang. Selv om man bør leve sunt, så kan man jo kose seg, men alt med måte 😊

(Og her tenker jeg å stoppe mitt bidrag til diskusjonen 😅)

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...