Rumle Skrevet 24. mai 2020 #113361 Del Skrevet 24. mai 2020 8 minutter siden, Nuttery skrev: Ja! To av de er kompakte minibusker, så de får blomster tidlig! Birdie Rouge og Aztec. De skal vel bli 25-30cm høye, så vi nærmer oss nå Den siste heter Hundreds & Thousands og er en ampeltomat. Den har også begynt å få fart på seg i det siste, så det blir spennende å se hvordan den ender opp! Jeg er litt bekymret for hvordan jeg skal få plass til den i full størrelse på min lille balkong, men jeg velger å ikke ta sorgene på forskudd! Har du plass til å henge noe opp? Jeg har prøvd å plante oppned I bøtte noen ganger, det er litt styr, men ganske artig og tar relativt lite plass 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 24. mai 2020 #113362 Del Skrevet 24. mai 2020 1 minutt siden, Nuttery skrev: Problemet er ikke ampelen, men balkongen Jeg gleder meg allerede til første vending er klare - da skal jeg forsøke å lage soltørkede tomater og legge på glass Ok Men jeg tenker at selv på en liten balkong kan den vel bare henge et sted, enten fra veggen, taket, eller ned mot naboen? 😅 Nå fikk jeg lyst til å kjøpe meg tomatplante Men jeg får ofte for lite sol til de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 24. mai 2020 #113363 Del Skrevet 24. mai 2020 Tror det ekornet er en unge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet 24. mai 2020 #113364 Del Skrevet 24. mai 2020 Akkurat nå, Rumle skrev: Har du plass til å henge noe opp? Jeg har prøvd å plante oppned I bøtte noen ganger, det er litt styr, men ganske artig og tar relativt lite plass Så utrolig kult det der var! Skulle ønske jeg hadde mer uteplass Jeg har en balkong på rundt 1,3kvm, men som er ganske smal. Dessverre ingen muligheter for oppheng. Planen er å sette potta på en stødig taburett, slik at den får hengt ned på i allefall 3/4 sider 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet 24. mai 2020 #113365 Del Skrevet 24. mai 2020 2 minutter siden, Frøkensina skrev: Ok Men jeg tenker at selv på en liten balkong kan den vel bare henge et sted, enten fra veggen, taket, eller ned mot naboen? 😅 Nå fikk jeg lyst til å kjøpe meg tomatplante Men jeg får ofte for lite sol til de. Vi har ikke lov å skru i veggen, og "taket" er det ganske høyt opp til til naboen over, til det punktet hvor jeg ikke hadde rukket opp med gardintrapp engang. Så den blir å stå på en stødig taburett når tiden er inne, så får den henge ut på hver sin side, og litt utenfor rekkverket! Jeg har også litt problemer med solforholdene - i allefall tidlig på våren og når det nærmer seg høst. Plantelys er alfa omega for å få drevet dem frem hos meg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 24. mai 2020 #113366 Del Skrevet 24. mai 2020 Akkurat nå, Nuttery skrev: Så utrolig kult det der var! Skulle ønske jeg hadde mer uteplass Jeg har en balkong på rundt 1,3kvm, men som er ganske smal. Dessverre ingen muligheter for oppheng. Planen er å sette potta på en stødig taburett, slik at den får hengt ned på i allefall 3/4 sider Oi, nei det var så ikke mye å plante på! Høres ut som en god plan 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daryl Dixon Skrevet 24. mai 2020 #113367 Del Skrevet 24. mai 2020 Jeg har sovna i halvveis sittende stilling, sov i en time før jeg bråvåknet... føler meg helt sånn.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet 24. mai 2020 #113368 Del Skrevet 24. mai 2020 1 minutt siden, Rumle skrev: Oi, nei det var så ikke mye å plante på! Høres ut som en god plan Nei dessverre Men man tager det man haver! Jeg har en slik pallekarm stående i en park i nærheten, i regi av bydelen. Dessverre har jeg dårlig erfaring med å ha tomatene der nede, da de naturlig nok ble plukket og spist av forbipasserende Derfor har jeg valgt å sette litt mer uinteressante vekster der i år - i allefall mindre "plukkbare" i forbifarten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 24. mai 2020 #113369 Del Skrevet 24. mai 2020 1 minutt siden, Nuttery skrev: Vi har ikke lov å skru i veggen, og "taket" er det ganske høyt opp til til naboen over, til det punktet hvor jeg ikke hadde rukket opp med gardintrapp engang. Så den blir å stå på en stødig taburett når tiden er inne, så får den henge ut på hver sin side, og litt utenfor rekkverket! Jeg har også litt problemer med solforholdene - i allefall tidlig på våren og når det nærmer seg høst. Plantelys er alfa omega for å få drevet dem frem hos meg. Skjønner. Har en større veranda/balkong, men er veldig glad for at vaktmesteren hjalp meg med å borre og sette inn kroker i taket mens vi enda hadde vaktmester her. Hva slags plantelys har du? Burde skaffe meg det. Blir sikkert fint om den kan henge litt utenfor rekkverket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia83 Skrevet 24. mai 2020 #113370 Del Skrevet 24. mai 2020 @FruN hvilke farger skal du ha på genseren? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet 24. mai 2020 #113371 Del Skrevet 24. mai 2020 6 minutter siden, Frøkensina skrev: Skjønner. Har en større veranda/balkong, men er veldig glad for at vaktmesteren hjalp meg med å borre og sette inn kroker i taket mens vi enda hadde vaktmester her. Hva slags plantelys har du? Burde skaffe meg det. Blir sikkert fint om den kan henge litt utenfor rekkverket Det skulle jeg ønske vi hadde også! Jeg har et avlangt et kjøpt på IKEA for noen år siden. De har gått ut av produksjon dessverre - jeg skulle gjerne hatt meg et nytt til. Så jeg driver og undersøker for å eventuelt få kjøpt et annet et! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruN Skrevet 24. mai 2020 #113372 Del Skrevet 24. mai 2020 (endret) 38 minutter siden, Frøkensina skrev: Ja prøv en Piccini Rosé Toscana! Man kan se det her feks. https://eliteplanter.no/om-e-planter/klimasonekart/ Synes den siden var litt bedre enn denne https://www.hageselskapet.no/klimasonekart/ Takk! Ser ut som jeg bor i H7! 8 minutter siden, mia83 skrev: @FruN hvilke farger skal du ha på genseren? Den er ensfarget, og fikk en pose med garn for lenge siden som passer med strikkefasthet, så den (første?) blir skogs-/mosegrønn. Sånn omtrent 😅 Endret 24. mai 2020 av FruN 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 24. mai 2020 #113373 Del Skrevet 24. mai 2020 14 minutter siden, Nuttery skrev: Nei dessverre Men man tager det man haver! Jeg har en slik pallekarm stående i en park i nærheten, i regi av bydelen. Dessverre har jeg dårlig erfaring med å ha tomatene der nede, da de naturlig nok ble plukket og spist av forbipasserende Derfor har jeg valgt å sette litt mer uinteressante vekster der i år - i allefall mindre "plukkbare" i forbifarten. Så artig, er det som et slags alternativ til parsellhager, at man kan få tildelt en pallekarm? Kjipt at folk bare forsyner seg, men det er vel ikke så mye å få gjort med. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet 24. mai 2020 #113374 Del Skrevet 24. mai 2020 Akkurat nå, Rumle skrev: Så artig, er det som et slags alternativ til parsellhager, at man kan få tildelt en pallekarm? Kjipt at folk bare forsyner seg, men det er vel ikke så mye å få gjort med. Det er et initiativ fra bydelen for å gjøre bydelen grønnere Så vi er ganske mange som har egne dyrkningskasser rundt om her bydelen vår i Oslo! Veldig spennende, og ikke minst hyggelig. Nei, det er det ikke! Men på sett og vis er det jo hyggelig at det settes pris på også 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 24. mai 2020 #113375 Del Skrevet 24. mai 2020 Akkurat nå, Nuttery skrev: Det er et initiativ fra bydelen for å gjøre bydelen grønnere Så vi er ganske mange som har egne dyrkningskasser rundt om her bydelen vår i Oslo! Veldig spennende, og ikke minst hyggelig. Nei, det er det ikke! Men på sett og vis er det jo hyggelig at det settes pris på også Artig, elsker sånne tiltak! Er blitt plantet ut en del frukt og bær her i Bergen også har jeg sett, og mer kommer det 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet 24. mai 2020 #113376 Del Skrevet 24. mai 2020 1 minutt siden, Rumle skrev: Artig, elsker sånne tiltak! Er blitt plantet ut en del frukt og bær her i Bergen også har jeg sett, og mer kommer det 😊 Så fantastisk! Trenden med urbant landbruk håper jeg bare vokser - det gjør meg glad at arealene kan brukes til noe nyttig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 24. mai 2020 #113377 Del Skrevet 24. mai 2020 1 minutt siden, Nuttery skrev: Så fantastisk! Trenden med urbant landbruk håper jeg bare vokser - det gjør meg glad at arealene kan brukes til noe nyttig. Enig! Og så håper jeg inderlig at terapihager ifb med sykehus/psykiatri kommer tilbake. Jeg har utrolig tro på det! ❤ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 24. mai 2020 #113378 Del Skrevet 24. mai 2020 Jeg har kvittet meg med hybelkaniner som hadde gjemt seg bak, sofa, skap og kommode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cordelia Skrevet 24. mai 2020 #113379 Del Skrevet 24. mai 2020 Jeg prøvde å lage hjemmlaget soft is, med salt og isbiter i pose og riste. Gikk ikke helt som planlagt, så nå har jeg lagt det i frysen og følger med til det blir passe mjukt. Inne "masserer" litt på posen iblant. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 24. mai 2020 #113380 Del Skrevet 24. mai 2020 18 minutter siden, FruN skrev: Takk! Ser ut som jeg bor i H7! Den er ensfarget, og fikk en pose med garn for lenge siden som passer med strikkefasthet, så den (første?) blir skogs-/mosegrønn. Sånn omtrent 😅 Da er det lurt å google på hager/planter i H7 for inspirasjon! Og så kan du lettere se hva som vil trives hos deg. Lokale forhold som sol og hvor mye le det er i hagen har også mye å si. Du kan ha de nydelige blå valmuesøstrene f.eks. 😍 Jeg har ikke fått de til, sikkert for varmt og tørt. Men de stortrives i Tromsø f.eks. https://hageglede.no/hardfore-planter-for-de-kaldeste-og-mest-vaerharde-strok/ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå