Gå til innhold

Fortell noe skikkelig uinteressant!

^littletoomuch

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

6 timer siden, FruN skrev:

image.jpeg.d61f400bbca0463e977910b2812d496f.jpeg

Er det flere som har smakt denne? Den er litt farlig 🙈

Denne må prøves! :jepp:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, NymeriaRhoynar skrev:

Jeg ante ikke at A Shropshire lad var en rose. Jeg har diktsamlinga og bruker å lese i den hver vår.

Rosene på bildet ser flotte ut, vet noen hvilke områder de kan dyrkes i? Jeg finner ingenting om det når jeg søker.

Kanskje jeg kan sitte og lese A Shropshire Lad neste år ved siden av A Shropshire Lad.

Rosen er sikkert oppkalt etter diktsamlingen :jepp: Jeg har en Lady of Shalott rose fra Austen 😊 Det ser ut som den er herdig til sone 4-5 i Norge. 

- Kikket på siden og der står det: 

ORIGINS OF THE NAME

The name is taken from A. E. Housman’s cycle of poems about Shropshire, published in 1896, where our rose gardens and nursery are situated. A. E. Housman’s ashes are buried near St. Laurence's Church in Ludlow, Shropshire. David C. H. Austin, born in Shropshire, is himself a Shropshire lad.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daryl Dixon

Jeg fikk besøk av en jeg ikke har sett på 3mnd! Om jeg hadde hatt hale hadde jeg logret like mye som en overentusiastisk hundevalp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lært at på 60-tallet var det noen glupe forskere som fant ut at for å studere barns adferd var det ikke ideelt å bruke rotter slik de tidligere hadde gjort siden barn og rotter ikke er det samme. Er vi ikke glad de fant ut det? 

Endret av The Kitten
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, Frøkensina skrev:

Rosen er sikkert oppkalt etter diktsamlingen :jepp: Jeg har en Lady of Shalott rose fra Austen 😊 Det ser ut som den er herdig til sone 4-5 i Norge. 

- Kikket på siden og der står det: 

ORIGINS OF THE NAME

The name is taken from A. E. Housman’s cycle of poems about Shropshire, published in 1896, where our rose gardens and nursery are situated. A. E. Housman’s ashes are buried near St. Laurence's Church in Ludlow, Shropshire. David C. H. Austin, born in Shropshire, is himself a Shropshire lad.

Er det A Shropshire Lad eller Lady of Shalott som er herdig til sone 4-5?

Kommunen jeg bor i er klassifisert som H4 så det burde være muligheter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, NymeriaRhoynar skrev:

De fleste Austin roser ligger rundt sone 4-5 :jepp:

Men, det har også litt å si hvor du planter den, helst et sted mye sol, god jord og ikke for værutsatt, helst litt i le. Plant den dypt og vær raus med kukompost. Veldig fint å plante flere sammen også :jepp:

Endret av Rumle
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Daryl Dixon

Jeg hadde en Austin Rose som het Golden Celebration, den var gul og luktet kjempe godt. Den døde....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Daryl Dixon skrev:

Jeg hadde en Austin Rose som het Golden Celebration, den var gul og luktet kjempe godt. Den døde....

Den har jeg også hatt, nydelig var den :jepp:

Det er jo alltid en sjanse å ta med å plante noe, noen ganger vil de bare ikke :vetikke:

Jeg prøver denne for første gang I år, Ambridge 

ambridge_rose_1_1.jpg

😍

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, NymeriaRhoynar skrev:

Sorry, jeg mente A Shropshire Lad 😅 Men det gjelder Lady of Shalott også.

27 minutter siden, Rumle skrev:

De fleste Austin roser ligger rundt sone 4-5 :jepp:

Men, det har også litt å si hvor du planter den, helst et sted mye sol, god jord og ikke for værutsatt, helst litt i le. Plant den dypt og vær raus med kukompost. Veldig fint å plante flere sammen også :jepp:

Jupp! :jepp: Gode råd :blomst:

16 minutter siden, Daryl Dixon skrev:

Åh den har jeg luktet på på gartneriet, nydelig ja :daane:Synd den døde :troest: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rumle skrev:

Den har jeg også hatt, nydelig var den :jepp:

Det er jo alltid en sjanse å ta med å plante noe, noen ganger vil de bare ikke :vetikke:

Jeg prøver denne for første gang I år, Ambridge 

ambridge_rose_1_1.jpg

😍

:rodmer:  Har du Boscobel? Den har jeg lyst på! Og klatrerosen Lady of the Lake 😍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...