Gå til innhold

Fortell noe skikkelig uinteressant!

Anbefalte innlegg

Joo, det kan jeg! Men det er litt på slump altså:)

Ca 4dl vann (fingervarmt)

En pakke fersk gjær som jeg løser opp i vannet

Litt salt og ei ss olivenolje

Sammalt hvete fin, sammalt hvete grov og litt hvetemel til deigen er fast og fin.

Setter den til heving til den er blitt større.

Fyll:

Steker en pakke karbonadedeig, en løk som er kuttet opp i biter, et fedd hvitløk, og div krydder (salt, pepper, basilikum).

Litt tomatpurre, litt ketsjup og vann til fyllet blir ok i konstistensen.

La det putre i ca 5min.

Kna deigen sammen og del den i to, kjevle til to sirkler, og del hver leiv inn i 8 "pizzastykker". Ta fyll på der stykket er bredest, litt revet ost og litt oregano. Rull ovenfra og ned til spissen til et horn.

Sett hornene på stekeplata (husk bakepapir!), legg en kjøkkenhåndduk oppå og etterhev i ca 15min.

Stek midt i ovnen på 200g til hornene er gyldne og ferdige (ca 15-20min).

En annen god og enkel fyll er å smøre bunnen med pesto, strø over skinke og ost, og litt oregano:)

Puh! Det ble langt!

• Liker 1

Fortsetter under...

Tusen takk! :klem: Sånne litt lange, utfyllende svar liker jeg veldig godt. Lever meg liksom litt inn i dem og har nå halvveis laget det selv i fantasien. :jepp: En god start på fredagen er det.

:tommelopp:

Nå har jeg printet oppskriften din ut og den skal inn i min notatbok som en av de tingene som skal prøves ut før måneden er omme.
Takk til Pomperipossa som gleder sine medmennesker på en tidlig fredagsmorgen! :dagens-rose:

• Liker 1

Annonse

Annonse

Annonse

Hvorfor pakke dem bort? De henger vel fint der de henger?

ikke sant! mye bedre å bare ha de hengende der så jeg kan plukke med meg det jeg vil på vei inn til badet på morgenen :5:

(men jeg mistenker at de 7 sommerkjolene som henger der ikke kommer til å bli brukt mer i år, så jeg bør nok finne giddheten til å henge dem på plass)

Jeg skal forsøke å bli uinteressant igjen, men syns at vi brukerne har funnet en god tone her inne....og den syns jeg vi skal gjøre vårt for å beholde. :jepp:

enig :kose:

Endret av NozMonster

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...