Severus Skrevet 28. mars 2017 #55081 Del Skrevet 28. mars 2017 Quit Stalin, go to bed dude 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 28. mars 2017 #55082 Del Skrevet 28. mars 2017 7 minutter siden, Severus skrev: Har dere ever prøvd å legge farge på sort/hvit bilder i Photoshop? . Jeg har, å jeg suger. Første gang for alt, nå kan jo dere prøve. Hva gjør man ikke når man lider av insomnia. Her er iallefall før Jeg kan ikke sånt. Men det ser da bra ut. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 28. mars 2017 #55083 Del Skrevet 28. mars 2017 1 minutt siden, Severus skrev: Quit Stalin, go to bed dude DEN tok jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 28. mars 2017 #55084 Del Skrevet 28. mars 2017 Akkurat nå, Jerry Lee skrev: DEN tok jeg. Do you like my Engels 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 28. mars 2017 #55085 Del Skrevet 28. mars 2017 Akkurat nå, Severus skrev: Do you like my Engels Not so much, no... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 28. mars 2017 #55086 Del Skrevet 28. mars 2017 2 minutter siden, Jerry Lee skrev: Not so much, no... It war Marx(imum) effort 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 28. mars 2017 #55087 Del Skrevet 28. mars 2017 Akkurat nå, Severus skrev: It war Marx(imum) effort Really... Er dette helten din? ---> 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tummy Skrevet 28. mars 2017 #55088 Del Skrevet 28. mars 2017 Slenger inn et lite bilde fra høyre. Uten fotoshop. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 28. mars 2017 #55089 Del Skrevet 28. mars 2017 2 minutter siden, Jerry Lee skrev: Really... Er dette helten din? ---> Helten min er ost Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 28. mars 2017 #55090 Del Skrevet 28. mars 2017 Akkurat nå, Severus skrev: Helten min er ost Osten Lenin har jeg aldri hørt om... 😉 Goudamir Jarlsbergitsj Ostjanov...? Men nu... "velte seg i bosoa og sova som en gris". (W. Aanerud) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 28. mars 2017 #55091 Del Skrevet 28. mars 2017 34 minutter siden, Jerry Lee skrev: Osten Lenin har jeg aldri hørt om... 😉 Goudamir Jarlsbergitsj Ostjanov...? Men nu... "velte seg i bosoa og sova som en gris". (W. Aanerud) Hva om Stalin er helten min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 28. mars 2017 #55092 Del Skrevet 28. mars 2017 Det aller første VM i fotball ble arrangert i Uruguay i 1930. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 28. mars 2017 #55093 Del Skrevet 28. mars 2017 Tirsdag er Tyrs dag. Tyr var Odins sønn og han var en krigsgud. Tirsdager var en god dag å starte en krig på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 28. mars 2017 #55094 Del Skrevet 28. mars 2017 Senere I år er det 100 år siden Mata Hari ble henrettet for spionasje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 28. mars 2017 #55095 Del Skrevet 28. mars 2017 Man lider ikke av insomnia på norsk...men lider av søvnløshet. Evt. så lider en av manglende rutiner som gir en tretthet nok til å få god søvn om nettene. Ikke dagene...med mindre man har fast nattevaktarbeid noe sted. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 28. mars 2017 #55096 Del Skrevet 28. mars 2017 Rosekrigene er et navn på den periodevise borgerkrigstilstanden i England mellom 1455 og 1487. Kampen sto om Englands trone, og hovedmotstanderne var huset York og huset Lancaster. Begge slekter stammet fra huset Plantagenet, idet de kunne spore sine aner til Edvard III. Navnet rosekrigene ble ikke brukt i samtiden. Det har sitt opphav i symbolene som ble brukt av partene, en hvit rose for York og en rød for Lancaster. Krigene ble utkjempet av riddere og deres føydalhærer. Lancaster hadde det meste av sin støtte i nord og vest, mens York var sterke i sør og øst. På grunn av de store tapstallene blant adelen, var krigene en sentral faktor i svekkelsen av den føydale makten, noe som førte til at man under huset Tudor fikk et sterkt, sentralisert monarki. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 28. mars 2017 #55097 Del Skrevet 28. mars 2017 Var godt med burger og sånn hos NaboDama i går. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 28. mars 2017 #55098 Del Skrevet 28. mars 2017 Er'u kjæreste med nabodama? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #55099 Del Skrevet 28. mars 2017 HAKUNA MATATA! Anonymkode: a8966...88d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 28. mars 2017 #55100 Del Skrevet 28. mars 2017 Mary 1 var dronning av England fra 1553-1558 og datter av Henrik 8 og hans første kone Katarina av Aragon. Mary tok morens parti da Henrik prøvde å få ekteskapet annullert og da han lyktes ble Mary erklært uektefødt av parlamentet. I 1544 fikk hun igjen arverett etter broren Edvard 6. Da han straks før sin død gjorde testamente til fordel for den protestantiske Jane Grey samlet Mary sine støttespillere og da det ble klart at hun var langt overlegen Lady Jane i militær styrke trakk Janes viktigste støttespillere seg. I august 1553 ankom Mary London i triumf og ble tatt til dronning. Mary var katolikk og gikk inn for å gjenopprette den katolske kirke i England. Mot manges råd giftet hun seg med Filip 2 av Spania 1554. Det vakte stor motstand, og utløste et opprør der blant andre Jane Greys far, hertugen av Suffolk, gikk med. Opprøret ble slått ned, og lady Jane ble henrettet sammen med faren. Mary satte i gang kjetterforfølgelser som skaffet henne tilnavnet. På fem år ble minst 300 mennesker brent som kjettere, deriblant erkebiskop Thomas Cranmer, som hadde ledet den engelske reformasjonen under Henrik 8 og Edvard 6. Utenrikspolitisk ble England avhengig av Spania, selv om Parlamentet nektet å gjøre Filip til konge i England. Mary gikk med i Filips krig mot Frankrike og tapte Calais. I 1556 foreslo regjeringen å oppheve den engelske diplomatiske representasjon og la landet representere ved Filips ambassadører. Dette skapte stor uvilje mot Spania og mot Mary, og det var allmenn lettelse i England da hun døde. Mary ble etterfulgt av søsteren Elizabeth. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå