Gå til innhold

Fortell noe skikkelig uinteressant!

^littletoomuch

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

for en uke som har vært..det begynte for lenge siden..hjørnet på bankortet mitt ble brukket av..konsekvensene var at minibanker spyttet det ut igjen og jeg ble uten kontaanter..jeg bestilte nytt kort som ble sendt til min mor langt utenfor bergen.. 

jeg skulle til henne for å hente det nye kortet men utsatte det gang på gang, jeg var midt oppe på fjellet i Hol kommune.. det jeg ikke visste var at 45 dager etter bestilt nytt kort så slettes det gamle..tirsdag morgen ble det et faktum ..uten kontanter og uten kort, midt oppe på fjellet.. da er man i en krise og en må tenke fort..jeg fikkk tak i vaakttlf til nav, der saksbehandlerne sitter på Gol ..langt unna…jeg fikk kontakt med ei jente der som , på en halv time , mailet meg en togrekvisisjon til bergen..noe jeg berømmer henne for, evig takknemlig.. Jeg kom til bergen kl 2330 tirsdag kveld..et hårreisende drittvær møtte meg..

jeg tråkket meg opp til nesstun , der jeg kjenner til en guffen jordete plass å ligge i beskyttelse for været..onsdagen var det meldt lyn og torden og 2x 30 mm med regn, ala Hans..jeg ble liggende i venteposisjon til torsdag morgen, da var jeg tom for vann og visste jeg måtte gå.. det regnet hele formiddagen og jeg ble fort gjennomvåt..mat hadde jeg ikke smakt siden tre rundstykker til frokost mandagen..jeg var i utgangspunktet utmattet.. nå skulle jeg gå til fots hele veien til vest i havet på øya utenfor bergen.. da jeg endelig kom frem så var jeg så utslitt at jeg knapt klarte å gå opp bakkene til huset..

dagen etter var det å åpne det nye kortet , sikre meg med konanter og bestille et kort fra bank nr 2 , som jeg nå venter på..for å gjøre meg selv mindre sårbar..sitter å planlegger å kjøpe en flaske cognac av min mor her.. 

så blir det vel tilbake til fjellet når kort nr 2 kommer..selv om det blir jo en kort visit..når snøen kommer så er det ingenting for meg å gjøre der mer før neste vår..turløpene blir til preparerte skispor og kan ikke brukes til å tråkke rundt i ….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier som regel ikke bry meg når jeg spiller spill på padde, men jeg gjorde det i dag. En spiller som var 6 år, på et spill med 13 års grense og som brukte ord man ikke ville tro en 6-åring brukte. Brøt ToS så det holdt, så rapporterte inn :sjenert:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peanut skrev (1 minutt siden):

Jeg pleier som regel ikke bry meg når jeg spiller spill på padde, men jeg gjorde det i dag. En spiller som var 6 år, på et spill med 13 års grense og som brukte ord man ikke ville tro en 6-åring brukte. Brøt ToS så det holdt, så rapporterte inn :sjenert:

Hvordan vet du at han var 6 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peanut skrev (37 minutter siden):

:klem3::klem3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (46 minutter siden):

Hvordan vet du at han var 6 år?

Han sa det, da jeg spurte om alder. Det er liksom noe rart når det er flertall av unger under 13, når det står eksplisitt på ToS at man MÅ være over 13. Men de vet vel ikke hva ToS er da 🫢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Titania skrev (2 minutter siden):

Har fått fyr i grillen 

JEG KOMMER STRAKS MED KOTELETTER OG RØDVIN  :spise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CAPS LOCK skrev (3 minutter siden):

:spise::spise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CAPS LOCK skrev (15 minutter siden):

Herlig 😁 Jeg har spareribs og pølser også 😁

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

når man MÅ nå et mål, uansett omstendigheter…så henter man de kreftene som trengs…det nytter ikke å si..jeg satser på…etc..det betyr bare , flott hvis det lykkes , betyr ikke noe hvis det ikke lykkes…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titania skrev (23 minutter siden):

Herlig 😁 Jeg har spareribs og pølser også 😁

:spise::spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velge bort smerte….velge målet..uansett helvete… samtidig porsjonere seg..det nytter ikke å tenke , jaja, satser på det , eller gjør mitt beste…Robusthet..prioritere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Baktus2024 skrev (6 minutter siden):

baktus2025 :) 

Har sett noen av bildene dine på Instagram, du er en dyktig fotograf og tar utrolig flotte bilder 👍🏻😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (4 minutter siden):

Har sett noen av bildene dine på Instagram, du er en dyktig fotograf og tar utrolig flotte bilder 👍🏻😊

mnja…viktigste er hva du legger i dem -.det er ikke jeg som er fokuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...