Gå til innhold

Fortell noe skikkelig uinteressant!


^littletoomuch

Anbefalte innlegg

SVK skrev (20 minutter siden):

Har du sånn du klarer deg?

Jada 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spiller last of us 2, og har det ene stuevinduet åpent. 
Nedenfor vinduet er en snarvei noen bruker. 
 

Akkurat idet en person gikk rett under vinduet, dukket det opp en «stalker»i spillet som skrek. Jeg tror personen utenfor tisset litt på seg 🙈🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titania skrev (5 minutter siden):

Jeg spiller last of us 2, og har det ene stuevinduet åpent. 
Nedenfor vinduet er en snarvei noen bruker. 
 

Akkurat idet en person gikk rett under vinduet, dukket det opp en «stalker»i spillet som skrek. Jeg tror personen utenfor tisset litt på seg 🙈🤣

Hos deg eller spillet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (3 minutter siden):

Hos deg eller spillet?

Personen gikk utenfor stuevinduet mitt mens jeg spilte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titania skrev (Akkurat nå):

Personen gikk utenfor stuevinduet mitt mens jeg spilte

Forklarte du han hva det var?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cid skrev (2 minutter siden):

Forklarte du han hva det var?

Nope, personen gikk bare videre etter å ha bråstoppet og kommet med en liten dose banneord 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titania skrev (7 minutter siden):

Nope, personen gikk bare videre etter å ha bråstoppet og kommet med en liten dose banneord 😅

Ble du bekymret da?:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (Akkurat nå):

Ble du bekymret da?:p

Nope 😝 Hører når det går folk utenfor her, så

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titania skrev (5 minutter siden):

Nope 😝 Hører når det går folk utenfor her, så

Så glad jeg bor i øverste etasje 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (Akkurat nå):

Så glad jeg bor i øverste etasje 😄

Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (4 minutter siden):

Første der?

Høy førsteetasje blir det vel på en måte. Selv om det er i enebolig. Men ligger ikke helt på bakkeplan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Titania skrev (12 minutter siden):

Høy førsteetasje blir det vel på en måte. Selv om det er i enebolig. Men ligger ikke helt på bakkeplan

Så ingen kan klatre inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (Akkurat nå):

Så ingen kan klatre inn?

De må ha stige på ene siden.

Terrassen til huseier har nedgang til bakken, mens min del må man hoppe høyt for å klare å klatre opp på. Men de henger sammen, da. Så kan gå opp på hennes og klatre over på min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cassidy Tvillingene ønsker dere alle sammen en Godsøndagsmorgen.👨‍🦰👩‍🦰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

SVK skrev (7 timer siden):

Så det er forskjell på IQ-testen til psykologer og den til Mensa? Hvorfor brukes ikke den samme IQ-testen?

Mye å si her.. får prøve littz Mensa tror jeg dekker færre domener, mener den har mest fokus på det visuelle. Figurer osv. Og den gjør man vel selv på papir. Den administreres ikke av noen.
WAIS er instruert/administrert av pedagog eller psykolog. Ingen andre fordi resultater skal kun vurderes av egnet faggruppe. Som kan tolke de riktig. Sprik, standardavvik osv.

Wais er jo utviklet av fagfolk og testet på store grupper og man sammenlignes med folk på egen alder osv. Normer osv som er brukt tid på å utvikle. Den tester også ulike domener av IQ. Og man har sjekket og vurdert mye hvilke evner akkurat den og den oppgaven ser på. Resultat derfra er også svært god prediktor for å greie arbeidsliv. Den er også i bruk etter f eks hjerneskade for å se på tap av evner. 

Jeg kjenner ikke mensa og vet ikke hvordan den er utviklet. Men det er nok ikke helt slik. Men de har vel også ulikt formål. 
Men WAIS kan jo avdekke lærevansker, mulig psykisk utviklingshemming osv. Det er også streng copyright på den.og kofferten med utstyret koster 20 000.  Så den er ikke noe alle får tak i. 
Vi har for øvrig andre tester også, en barneversjon, Samt en man ikke må snakke på slik at man også kan måle dette hos barn med store språkvansker f eks 👍

Det er viktig at disse er godt utviklet. Eksempel; Barneversjonen WISC 3 var ikke god nok, folk fikk for svak score. Barna ble vurdert som svakere enn de var og kom feilaktig ned på grensen for utviklingshemming. Heldigvis kom da versjon 4 kjapt og det kom på rett kjøl igjen. (Skal sies at mye mer gjøres for å diagnostisere psykisk utviklingshemming altså, det der er bare en bit.)

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd å ta noen kostgrep, fordi jeg har vært sulten så mye og det er så tøft. Tror det fungerer litt og er veldig glad for det:yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Frøkenfryden said:

Mye å si her.. får prøve littz Mensa tror jeg dekker færre domener, mener den har mest fokus på det visuelle. Figurer osv. Og den gjør man vel selv på papir. Den administreres ikke av noen.
WAIS er instruert/administrert av pedagog eller psykolog. Ingen andre fordi resultater skal kun vurderes av egnet faggruppe. Som kan tolke de riktig. Sprik, standardavvik osv.

Wais er jo utviklet av fagfolk og testet på store grupper og man sammenlignes med folk på egen alder osv. Normer osv som er brukt tid på å utvikle. Den tester også ulike domener av IQ. Og man har sjekket og vurdert mye hvilke evner akkurat den og den oppgaven ser på. Resultat derfra er også svært god prediktor for å greie arbeidsliv. Den er også i bruk etter f eks hjerneskade for å se på tap av evner. 

Jeg kjenner ikke mensa og vet ikke hvordan den er utviklet. Men det er nok ikke helt slik. Men de har vel også ulikt formål. 
Men WAIS kan jo avdekke lærevansker, mulig psykisk utviklingshemming osv. Det er også streng copyright på den.og kofferten med utstyret koster 20 000.  Så den er ikke noe alle får tak i. 
Vi har for øvrig andre tester også, en barneversjon, Samt en man ikke må snakke på slik at man også kan måle dette hos barn med store språkvansker f eks 👍

Det er viktig at disse er godt utviklet. Eksempel; Barneversjonen WISC 3 var ikke god nok, folk fikk for svak score. Barna ble vurdert som svakere enn de var og kom feilaktig ned på grensen for utviklingshemming. Heldigvis kom da versjon 4 kjapt og det kom på rett kjøl igjen. (Skal sies at mye mer gjøres for å diagnostisere psykisk utviklingshemming altså, det der er bare en bit.)

Tusen takk for utfyllende svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (52 minutter siden):

Tusen takk for utfyllende svar!

Bare hyggelig @SVK. Du er alltid lydhør, ydmyk og positiv og da er det bare fint å fortelle☺️:hjerte:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...