Gå til innhold

Fortell noe skikkelig uinteressant!

^littletoomuch

Anbefalte innlegg

34 minutter siden, Severus skrev:

Å så gikk han i militæruniform for å virke enda mer autoritær, Lenin gjorde aldri det.

I ungdommen, ung voksen alder, ikledde han seg kvinneklær flere ganger for å kunne unnslippe Tsarens politi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Jerry Lee skrev:

I ungdommen, ung voksen alder, ikledde han seg kvinneklær flere ganger for å kunne unnslippe Tsarens politi.

Det skulle jeg likt å sett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daryl Dixon

Eksen troppet opp på døra mi I dag. Ble slutt for over 7 år siden, sett henne I ettertid noen ganger. Den gangen sa Hun var hun aldri kom over meg og har angret. Det er 7 år siden!  Hvorfor nå og ikke før. Gikk igjennom hele spekteret av følelser og sitter igjen nå som et spørsmålstegn og nærmest svimmel av forvirring. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte en venninne om hun ville treffes en ettermiddag / kveld. Sa jeg kunne alle dager bortsett fra torsdager i uke x og fredager i uke y. Hun "skal vi ta det fredag i uke y da?"

Nei, da har jeg jo nettopp sagt til deg at jeg ikke kan. :roll:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lenin døde etter å ha vært 50 minutter i status epilepticus. Idag skal man sette stesolid etter 5 min, for å prøve å stoppe anfallet. Det er bra medisinen går framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aragorn II Elessar

På denne dag i 1603 døde den siste Tudor monarken, Elisabeth I. Så da den engelske trone til den skotske Kong James VI og huset Stuart ble det nye dynastiet. 

James var Konge av Skottland fra 1567 til 1625 og Konge av England fra 1603 til 1625. James var sønn av Mary, Queen of Scots. James fikk den engelske tronen siden han var direkte etterkommer av Henrik VII ( 1457-1509 " Regjerte fra 1485 til 1590" Var den første Tudor monark ) igjennom hans datter Margaret Tudor.  Og fordi ingen av de direkte etterkommere av Henrik VIII ( Edvard VI, Mary I eller Elisabeth I ) hade skaffet egne arvinger. Så dermed gikk den engelske trone fra et Walisisk dynasti ( Tudor ) til det skotske dynasti Stuart.

Endret av Balian de Ibelin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stalin sendte flere leiemordere for å ta sin navnebror Josip (Broz "Tito", kommunisthøvdingen av Jugoslavia) av dage, fordi sistnevnte var den eneste som våget å tale Stalin i mot. Tito ble tilslutt drittlei, og skrev til Stalin : " Nå har du sendt menn for å ta meg. Husk da bare, Tavaritsj Stalin, at JEG også kan sende menn....."

Tito fikk være i fred med sin variant av kommunisme, og ble en gammel mann som overlevde Stalin med mange år.

Og jeg husker godt hvor jeg var natten Tito døde. 

(Uinteressant info)

Endret av Jerry Lee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Reformasjonen i England var en religiøs omveltning som sammenfaller i tid med reformasjonen i andre deler av Europa, men som allikevel er svært forskjellig i sin karakter og sitt opphav.

Den var først og fremst en politisk hendelse. Teologiske argumenter stod i utgangspunktet ikke i høysetet. Den ytre foranledningen var at kong Henrik VIII insisterte på at paven skulle sørge for at hans ekteskap ble erklært ugyldig. Bruddet med Roma kom motvillig, etter at andre midler for å få kongens vilje gjennom var prøvet. Først da Edvard VI kom på tronen ble det gjennomført et omfattende teologisk brudd med den katolske tro. Etter en tilbakevenden til katolisismen under Maria I ble reformasjonen gjenopptatt og styrket under Elizabeth I.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aragorn II Elessar
15 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Stalin sendte flere leiemordere for å ta sin navnebror Josip (Broz "Tito", kommunisthøvdingen av Jugoslavia) av dage, fordi sistnevnte var den eneste som våget å tale Stalin i mot. Tito ble tilslutt drittlei, og skrev til Stalin : " Nå har du sendt menn for å ta meg. Husk da bare, Tavaritsj Stalin, at JEG også kan sende menn....."

Tito fikk være i fred med sin variant av kommunisme, og ble en gammel mann som overlevde Stalin med mange år.

Og jeg husker godt hvor jeg var natten Tito døde. 

(Uinteressant info)

Stop sending people to kill me. We've already captured five of them, one of them with a bomb and another with a rifle. (...) If you don't stop sending killers, I'll send one to Moscow, and I won't have to send a second.

— Josip Broz Tito

Jeg husker ikke hvor jeg var når Tito døde. Siden han døde litt over 3 år før jeg ble født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Balian de Ibelin skrev:

Stop sending people to kill me. We've already captured five of them, one of them with a bomb and another with a rifle. (...) If you don't stop sending killers, I'll send one to Moscow, and I won't have to send a second.

— Josip Broz Tito

Jeg husker ikke hvor jeg var når Tito døde. Siden han døde litt over 3 år før jeg ble født.

Du husket sitatet mer nøyaktig enn meg, men poenget er det samme. 

Men det kommer jo også an på hvem man har lest.  :)

Tito døde i Ljubljana 4. mai 1980.  Jeg var da nesten 16 år.

Endret av Jerry Lee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, fiole skrev:

Lurer på om finværet kommer jeg....:ninuskapus:

Det kan se slik ut, :sexy: !  :jepp:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hørte jeg faktisk noen på bussen si at gifte kvinner ikke er utro.

:fnise: Det må være dagens beste "livsløgn" (går det ann å kalle det det?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag hørte jeg faktisk noen på bussen si at gifte kvinner ikke er utro.

Hvem er det som er utro da? De single har jo ingen å være utro mot... :klo:  Innviklet syns jeg.

45 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Tito døde i Ljubljana 4. mai 1980.  Jeg var da nesten 16 år.

(hmm...frem med kuleramma si nå... :lur:  )

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hoppetaujenta skrev:

(hmm...frem med kuleramma si nå... :lur:  )

Tullebukk. Du vet inderlig godt hvor gammal Jærri er...   :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...