Gå til innhold

Dere som ikke tenker å bruke skattepenger til sparing

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva vil dere bruke pengene på? Dere som sier at det er dumt å få igjen penger, betale for mye skatt.  Omtaler oss som trekker mer skatt for å spare for å være dumme som ikke sparer de i en rentekonto. Spar dere.. 

Meg selv, kommer ikke til å klare dette, derfor har jeg ekstra skattetrekk hver måned nettopp fordi å få tilbake penger på dette tidspunktet og nettopp for å unne meg noe etter alle regninger er betalt.. 

Her går de til ett par sko, som er vel trengt. Og litt til underholding og kos.

Anonymkode: a8e03...8c5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tenker de går til et par møbler vi mangler, eller en hotellnatt og middag for bryllupsdagen.

Anonymkode: 7e323...af9

Skrevet

jeg måtte bruke mine hos tannlegen

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er fornøyd med å ha "spart" på denne måten da jeg skal begynne å studere til høsten og mest sannsynlig må bruke en del penger på bøker og annet diverse utstyr til skolestart.

Anonymkode: f8d2e...9df

• Liker 2
Skrevet

Jeg får tilbake 3000 kr, hadde håpet å bruke dem på tannlegen, men med strømprisene de siste månedene så blir det nok dit de går. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker det er bedre å ha automatisk trekk til en sparekonto som du ikke kan ta ut av. Så tjener du renter OG kan vise til banken at man sparer, så man får kjøpt bolig

Ellers kan man fortsette å leve mnd til mnd resten av livet 🤷🏼‍♀️ Du kommer ingen vei, men om du liker leve sånn, så må du jo bare det.

Anonymkode: 67588...3be

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det lille beløpet skal jeg bruke på godtesnop. 

Anonymkode: ab58f...6b1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg nedbetaler på huslånet, men det er på mange måter sparing 

Anonymkode: 9cd13...d41

• Nyttig 1
Skrevet
KrXs skrev (8 minutter siden):

jeg måtte bruke mine hos tannlegen

hadde jeg ikke måtte bruke de der, hadde de gått til tannrens av bikkja og resten på sparekonto. det gjør jeg hver år.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenker det er bedre å ha automatisk trekk til en sparekonto som du ikke kan ta ut av. Så tjener du renter OG kan vise til banken at man sparer, så man får kjøpt bolig

Ellers kan man fortsette å leve mnd til mnd resten av livet 🤷🏼‍♀️ Du kommer ingen vei, men om du liker leve sånn, så må du jo bare det.

Akkurat. Det er ikke noe galt i å spare gjennom skattetrekk, men en spesielt gunstig spareform er det ikke.

Anonymkode: fc2bc...a6b

AnonymBruker
Skrevet

Får igjen 4000kr blir redd hva jeg leser i media om øking i priser, brød opptil 100kr så jeg skal spare

Anonymkode: 4e093...daa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men må også si, man tjener på å eie. Når man har nedbetalt bolig. Og det er en trygghet, så man kan flette lån inn i bolig lånet om man havner i en krise av noe slag. 

Tenk så mye penger du kunne brukt på underholdning, sko og kos i fremtiden om du hadde hatt en nedbetalt bolig. 

men om du velger å gjøre det sånn som du gjør, og syntes det er bedre enn å ha mer penger i fremtiden, er helt opp til deg

• Liker 2
Skrevet

De går til ferie 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Statens innkrevingssentral tar de 

Anonymkode: cbca7...b03

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

De går til ferie. Å betale mer skatt, er min sparekonto til sommerferien.

Anonymkode: 39746...188

• Liker 2
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Går til å jobbe jobbe mindre. Dvs. ubetalt fri. 

Anonymkode: ffe1d...e3f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal kjøpe meg et stort legosett, så jeg har noe å gjøre i sommer dersom det blir dårlig vær.

Anonymkode: 50714...65d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ny veske, ny sekk og nye jeans.

Håper å kunne sette av en liten bit til sparing også, men tingene jeg nevner er ting jeg har tenkt på en stund. Går også noe til garn, men det skal jeg strikke produkter jeg skal skrive oppskrifter på som jeg selger. 

Anonymkode: 1aee3...b71

• Liker 1
Skrevet (endret)

Forbruk 😄 leva livet, og litt klær, men får bare noen få tusen. 

Endret av norw
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sverigetur i sommerferien, og resten på buffer

Anonymkode: ace4e...880

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...