Gå til innhold

Er det noen dyretolker her inne eller klarsynte som ser hvor katten vår er hen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vår kjære pusekatt forsvant sist fredag etter at hun hadde blitt sluppet ut. Det var sterk vind og regn så det er rart at hun løp avgårde da. Hun bor på en bondegård sammen med sin kattunge på 9 mnd. Hun var kastrert i november da hun var 2 år og 4 mnd.

Hun bruker å være borte på jakt/tur en time eller tre hver dag nesten, men kommer alltid hjem om ettermiddagen og står utenfor og mjauer og gir beskjed om at maten må stå klar.

Det har blitt lett høyt og lavt og naboer har blitt varslet så de kan sjekke kjellere/uthus.

Da hun var ukastrert var hun aldri lenge borte, derfor er det så merkelig at hun forsvinner nå.

Hun kan ha blitt tatt av rev, grevling eller ørn selvfølgelig, men tror ikke det er så sannsynlig.

Kan noen "se" noe?

Anonymkode: b9f54...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hellokitty

Håper kattungen er kastrert så den ikke ender opp med kattunger også eller ved å parre seg med en hunnkatt. Ikke bidra til flere hjemløse kattunger. Det er et kjempestort problem.

Men det er desverre slik at katter kan ha hormoner hvis de kastreres for sent. Nå er det vår og det merker katter lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Facebookgruppa De Åndelige Veilederne driver visst på med sånt gratis. 

Anonymkode: a226b...dc8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ser at hun er stengt inne i en rød-brun eller brun garasje/slitent uthus evt gammelt hus/hytte. Det bor ingen mennesker der så det er en form for uthus. Har dere det eller evt på nabotomten? Gå utenfor stedet langs veggene og rop så vil hun svare deg med mjauing så du finner henne. (Jeg er ikke ekspert, men har ofte rett, og dette skader hvertfall ikke å sjekke ut for dere). 

Anonymkode: 2a5e3...b29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
hellokitty skrev (29 minutter siden):

Håper kattungen er kastrert så den ikke ender opp med kattunger også eller ved å parre seg med en hunnkatt. Ikke bidra til flere hjemløse kattunger. Det er et kjempestort problem.

Men det er desverre slik at katter kan ha hormoner hvis de kastreres for sent. Nå er det vår og det merker katter lett.

Kattungen er kastrert!

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg ser at hun er stengt inne i en rød-brun eller brun garasje/slitent uthus evt gammelt hus/hytte. Det bor ingen mennesker der så det er en form for uthus. Har dere det eller evt på nabotomten? Gå utenfor stedet langs veggene og rop så vil hun svare deg med mjauing så du finner henne. (Jeg er ikke ekspert, men har ofte rett, og dette skader hvertfall ikke å sjekke ut for dere). 

Alle gårder omkring oss har rødbrun farge på bygningene.

Har spurt naboene om de vil sjekke og det har de sagt ja til, men vet ikke om de gjør det.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
hellokitty skrev (33 minutter siden):

Hva har mitt spørsmål med ditt svar om hjemløse kattunger?

Katten vår kom til oss under pandemien og siden dyrlegeklinikken var koronastengt i månedsvis for kastrering og lignende inngrep, fikk vi utskrevet p-piller mens vi ventet på mer normale tider. Dyrlegeklinikken er enkeltmannsforetak og når dyrlegen var langtidssyk av korona, så ble det som det ble.

Vi så på at katten spiste pillen som ble løst opp i vann, men den har nok blitt kastet opp i forbindelse med hårball, og vips så ble hun gravid. 

Hun fikk 3 kattunger som vi solgte til naboer, og beholdt en som ble kastrert samtidig med moren da ungen var 5 måneder og moren drøyt 2 år.

ts

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Alle gårder omkring oss har rødbrun farge på bygningene.

Har spurt naboene om de vil sjekke og det har de sagt ja til, men vet ikke om de gjør det.

Ts

Det er ikke på selve gårdstunet til noen av gårdene, evt litt i utkanten eller om det kan være en slags hytte eller falleferdig uthus? Noen har vært innom der for å se til/hente noe og da gikk hun inn. Det er ikke langt unna deg, men det er ikke på din eiendom. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror hun kommer tilbake til deg uansett, fordi hun kommer til å bli sluppet løs igjen til helgen. Men hun vil gjerne bli funnet tidligere. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke på selve gårdstunet til noen av gårdene, evt litt i utkanten eller om det kan være en slags hytte eller falleferdig uthus? Noen har vært innom der for å se til/hente noe og da gikk hun inn. Det er ikke langt unna deg, men det er ikke på din eiendom. 

Det er besteforeldrene mine som bor der men jeg er vokst opp der, men bor 80 mil unna og studerer nå, men det er våre felles katter da.

Skal prøve å tenke ut hva for et fjøs/låve/redskapshus det kan være.

Takk😇

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er besteforeldrene mine som bor der men jeg er vokst opp der, men bor 80 mil unna og studerer nå, men det er våre felles katter da.

Takk😇

ts

Prøv å få de til å gå en kveldstur og rop på katten rundt husene. Men de må være nærme nok så de hører når hun svarer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk😇

ts

Det er ikke låve eller fjøs. Det er mindre hus. Muligens hønsehus/redskapsbod/hytte/fraflyttet hus/garasje. Men jeg ser det mer som en hytte eller noe fraflyttet bygning som står igjen litt for seg selv men som hører til en større eiendom der det bor folk, men de bor ikke i det huset der katten er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Kan du se hvordan hun ser? Fargene hennes altså?

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan du se hvordan hun ser? Fargene hennes altså?

ts

Tror hun er grå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Tror hun er grå?

Hun er tricolor dvs blanding av  svart og litt oransje på kroppen, svart hode og en loddrett stripe av oransje over nesen og over øynene og hvite "sokker". 

Kanskje det er en annen pus du "ser"?

ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror hun er grå?

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Hun er tricolor dvs blanding av  svart og litt oransje på kroppen, svart hode og en loddrett stripe av oransje over nesen og over øynene og hvite "sokker". 

ts

😂

Hun "SER" ingenting. Dette er klassisk cold reading (men dårlig sådan)! 

Anonymkode: e9b17...2dc

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

ts

Jeg ser hun via deg på en måte, så ser mer hvor katten er/hva katten ser på en måte, så ser ikke katten i 3.person perspektiv. Men det skader jo uansett ikke å gå en tur å sjekke de nærmeste husene☺️

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

😂

Som sagt i mitt første innlegg, sitat meg selv: 

«(Jeg er ikke ekspert, men har ofte rett, og dette skader hvertfall ikke å sjekke ut for dere).»

Og det står jeg for, jeg har ofte rett så det skader hvertfall ikke å sjekke de fornemmelsene jeg får. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

😂

Men hvis du mener du kan det bedre så kan du fortelle hvor katten er?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...