Gå til innhold

Hvor engasjert forventer du at andre skal være til DITT bryllup?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

- Feks hjelpe med pynting, foreslå pynt, om brudekjolen din, tilby baking etc. Forventer du at andre engasjerer seg og spør mye om bryllupet ditt? Gjelder dette både venner og familie?

Anonymkode: 9f5a3...6d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nå skal ikke jeg gifte meg, men jeg hadde ikke forventet stort fra venner. Nå vet jeg at mine foreldre stilte opp med mye når mitt søsken giftet seg, så der har jeg nok noen forventninger.

Men generelt forventer jeg ikke at andre skal gidde å bry seg om hvordan man styrer med forberedelser til et bryllup. 

Anonymkode: a7c2a...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forventer absolutt ingenting. Min mor har innspill på ting hun liker personlig, men maser aldri og gir de innspillene kun om jeg spør. Har ei venninne som har tilbydd seg å lage kake, og som jeg er super takknemlig for. Ellers tar jeg(eller vel, vi siden det er to av oss som skal gifte oss) tar planlegging og alt annet selv. Blir vi tilbydd hjelp så sier vi mest sannsynlig ja. Kommer litt an på hvem som tilbyr😂

Anonymkode: fb047...9ee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fant all inspirasjon selv på Pinterest, Facebook grupper, Instagram, osv ++ til pynt.  Bestilte pynt på nett, selvsagt med min utkårede❣ Spurte pent om noen kunne bake og det skulle de. All fest ble avlyst pga Covid, men vi giftet oss som normalt.

Hadde ingen forventninger om at folk skulle stå på tå hev for å hjelpe, for egentlig er det jo brudeparet som skal fikse en fin dag med fest med sine nærmeste, ikke motsatt? Men har inntrykk av at det er delte meninger om dette. 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tja, det kommer helt ann på hvilken betydning de har for meg. Forventer at mamma og pappa bryr jeg litt og så forventer jeg jo at forloveren min ordner litt på kjolen og slikt selve dagen. Ellers forventer jeg at man stiller opp med godt humør og klarer holde seg unna den verste fylla. Skal bare ha bryllupskake, men skulle vi hatt mer så hadde jeg også kanskje hatt litt forventninger om at noen stilte opp med. For min del har jeg ikke noe behov for at andre venner og familie skal sitte og diskutere bryllup og pynt i forkant med meg. Synes det egentlig blir litt kjedelig og repetativt. 

Anonymkode: 1502d...dfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg hadde ingen forventinger, men etterhvert som mange viste seg å være veldig mye mer engasjert enn jeg hadde ventet, så begynte jeg mot slutten å delegere litt mer ting, som å bake kake eller hjelpe til med å pynte 😊

Anonymkode: 32af4...30b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt minst mulig. Husker selv hvor lei jeg har vært av andres babysnakk og husgreier opp gjennom årene, når jeg selv ikke har hatt det minste kjennskap eller interesse. Jeg har ikke tenkt å ha noen forlover i bryllupet engang, vil ikke at noen skal føle på noe press. Dessuten liker jeg å styre med dette alene (med mannen da), vi vet jo hva vi liker og hvordan vi vil ha det. Andres meninger kan like gjerne være til hinder som til hjelp. Utdrikningslag har jeg vært tydelig på at jeg ikke blir med på. Kan hende jeg spør et par stykker om de vil bake noe når det nærmer seg.

Prøver så godt jeg kan å ikke snakke så mye om det, når jeg ikke blir direkte spurt. Men mange spør da, hyggelig det. Har et par kollegaer som også planlegger bryllup, så jeg får stort sett dekket hele behovet for bryllupssnakk på jobben. Godt å få ventilert litt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ordnet alt selv til mitt bryllup, det måtte jeg jo siden vielsen foregikk på en ambassade i utlandet. Det var bare meg og mannen tilstede, i tillegg til ambassadens ansatte som vitner osv.

Men jeg tok meg av alt til bryllupsfesten etterpå, når vi var kommet hjem igjen, også. Leide lokale, pyntet det osv. Forresten....Jeg tror jeg fikk hjelp av en venninne til å vaske og feie lokalet dagen etter bryllupsfesten, før lokalets nøkler skulle tilbakeleveres. Maten til bryllupsfesten var det faren min som betalte, og det ble levert av et cateringbyrå. Slapp matlaging, med andre ord. Jeg kan bare ikke huske hvor kakene kom fra. Kan svigermor ha laget noen?

Anonymkode: f7eea...42b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Absolutt ikke :)

Her spurte foreldre og svigers om de skulle bake, dom jeg takket ja til. Ellers ordnet jeg og mannen alt selv :)

Anonymkode: e1369...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

"Forventer" er et ord jeg misliker sterkt! Man kan spørre om man trenger hjelp, ikke kaste bort tid med å forvente. Jeg hadde spurt både venner og familie om å bidra og vet at det hadde de gjort med glede. 

Anonymkode: a246d...adb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg forventer ingenting, men jeg kommer til å spørre noen om feks hjelp til baking og pynting av lokale og lignende, og blir takknemlig om de sier ja. 

Anonymkode: 51e8a...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forventer ingenting. Men håper at familie og venner vil hjelpe til med pynting og slikt.

Anonymkode: 2df0e...e3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Like mye som jeg er engasjert i andres bryllup, - svært lite. 

Jeg tilbyr meg å bake til familie og nære venner.

Men orker ikke engasjere meg mer enn det, selv om noen tar helt av og tror det er like viktig for alle andre som for dem. 
Paradokset er at de verste er dem som bryr seg lite om å hjelpe/være tilstede for andre til vanlig, men forventer at alle skal ha fokus på deres bryllup..

Anonymkode: 57c95...9ab

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Like mye som jeg er engasjert i andres bryllup, - svært lite. 

Jeg tilbyr meg å bake til familie og nære venner.

Men orker ikke engasjere meg mer enn det, selv om noen tar helt av og tror det er like viktig for alle andre som for dem. 
Paradokset er at de verste er dem som bryr seg lite om å hjelpe/være tilstede for andre til vanlig, men forventer at alle skal ha fokus på deres bryllup..

Anonymkode: 57c95...9ab

Helt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes folk var mer interessert i skilsmissen enn bryllupet, er min erfaring :) 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forventa ikke at andre skulle være engasjerte i mitt bryllup utover han jeg gifta meg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forventet ingenting mer enn at de er glade på mine vegne. Jeg snakket egentlig bare om bryllupet med mannen og forloveren min, forventa ingen tilbakemeldinger eller innspill fra andre. 

Anonymkode: 1ae44...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ganske engasjert fra nærmeste venner og familie, men ikke blande seg i valg og meninger med mindre jeg spør. De kan spørre om jeg har funnet lokale og foreslå et om jeg sier nei, de kan spørre om det blir kake eller lytte til at jeg forteller om heste transport og kalkun, spørre tre uker etterpå om jeg har hørt fra lokalutleier enda som jeg ventet på svar fra sist vi snakket om det osv. Men trenger virkelig ikke bare snakke om bryllupet eller hver gang vi ses! 

Anonymkode: 8bec4...bdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Net vet du ha, har absolutt ingen forventninger

Anonymkode: 0a0cb...8ed

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...