AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #1 Del Skrevet 30. mars 2022 Vi bygger hus og kan velge mellom å ha små soverom (7,5 kvadrat hver) i direkte tilknytning til en tv-stue på 20 kvadrat, eller å få større barnerom (11-ish kvadrat hver) men ingen tv-stue og heller et ekstra gjesterom/kontor istedenfor. Hva ville dere gjort? Anonymkode: 04b4f...218 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #2 Del Skrevet 30. mars 2022 De små soverommene er barnerommene, altså. Anonymkode: 04b4f...218 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #3 Del Skrevet 30. mars 2022 Vi valgte større soverom, ca 12 m2 og et ekstra kontor. Barna har små soverom nå, og jeg blir gal av 7 m2. Det er for lite til å gjøre noe annet enn å sove der. Trangt å leke på og ha besøk. Anonymkode: 0abed...838 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #4 Del Skrevet 30. mars 2022 Hvor mange barn har dere? Har dere planer om flere barn? Jeg ville heller hatt gjesterom enn tv stue, iallfall om ungene kan ha tv på soverommet etterhvert uansett. Anonymkode: adb5e...4ba 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #5 Del Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvor mange barn har dere? Har dere planer om flere barn? Jeg ville heller hatt gjesterom enn tv stue, iallfall om ungene kan ha tv på soverommet etterhvert uansett. Anonymkode: adb5e...4ba Vi har to barn, og skal ikke ha flere (vi har sterilisert oss). Anonymkode: 04b4f...218 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #6 Del Skrevet 30. mars 2022 Jeg ville hatt større barnerom og gjesterom. De kommer ikke til å ville dele tvstuen når de blir eldre, da er det beste å ha mulighet til å ta med venner inn på rommet. Anonymkode: 48b8a...c20 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #7 Del Skrevet 30. mars 2022 Tv-stue uten tvil! Barn klarer seg fint med små soverom, og det å ha en tv-stue er gull verdt👌🏻 Når barna blir eldre er det bedre å ha en tv-stue dere kan nytte til ulike ting fremfor store soverom. Anonymkode: e70ca...f0b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snupps66 Skrevet 30. mars 2022 #8 Del Skrevet 30. mars 2022 Større barnerom, uten tvil. Jeg har ett stort og to små, og får fnatt av de små. Det er så upraktisk at jeg erger meg grønn. Nå er ungdommen stort sett bare på rommet også, og her har den ene plass til alt på eget. Mens de to andre må oppbevare litt rundt omkring.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurrepurre Skrevet 30. mars 2022 #9 Del Skrevet 30. mars 2022 Tv-stue!! Som jeg hadde gjort om til lekerom mens de enda er små. Antar dere har en ekstra stue til med plass til tv ettersom alternativet er ingen-tv stue. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #10 Del Skrevet 30. mars 2022 Store soverom. De små soverommene er bare til irritasjon, det er ikke plass til noe som helst der. Anonymkode: 16444...548 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #11 Del Skrevet 30. mars 2022 jeg er også en av de som ikke liker små soverom. Soverommene jeg har til barna nå, er på 6 og 7 kvm, og vi kommer til å flytte, slik størrelse er ikke til å leve med, når barna blir litt større enn 5-7 år. men, hva som er bedre for din familie? Trenger du ekstra gjesterom/kontor/hobbyrom? Er barna gode venner, og er av samme kjønn og er nærme i alderen, slik at du ser for deg at de kan leve med å dele tv-stue i lang tid fremover? Er du en sånn person som absolutt ikke ønsker å ta en tv i stua, så dette er eneste tvstue dere skal ha? Er jo veldig mange faktore her, jeg ser for meg at her er meningene veldig delt. Anonymkode: 9ab27...da3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #12 Del Skrevet 30. mars 2022 Jeg ville valgt tv-stue. Kan ikke stua gjøres litt mindre enn 20m2 så får dere soverom på 10m2 og stue på 15m2? Alternativt kan dere jo innrede gjesterom/kontor med sovesofa og tv? Vi har tv-stue på ca 11m2, det er åpent mot gangen så rommet virker større. Vi kan enkelt sette opp en vegg der senere og gjøre det om til soverom. Anonymkode: 55e8d...505 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #13 Del Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): jeg er også en av de som ikke liker små soverom. Soverommene jeg har til barna nå, er på 6 og 7 kvm, og vi kommer til å flytte, slik størrelse er ikke til å leve med, når barna blir litt større enn 5-7 år. men, hva som er bedre for din familie? Trenger du ekstra gjesterom/kontor/hobbyrom? Er barna gode venner, og er av samme kjønn og er nærme i alderen, slik at du ser for deg at de kan leve med å dele tv-stue i lang tid fremover? Er du en sånn person som absolutt ikke ønsker å ta en tv i stua, så dette er eneste tvstue dere skal ha? Er jo veldig mange faktore her, jeg ser for meg at her er meningene veldig delt. Anonymkode: 9ab27...da3 Trenger egentlig ikke gjesterom eller kontor, vi har allerede mulighet for kontorplass, og vi får så og si aldri overnattingsbesøk. Så det ville blitt et rom som stod ubrukt store deler av tiden. Barna er gode venner og bare 1,5 års aldersforskjell, men forskjellig kjønn. Ideen var at de kunne dele stua, den har også tilknyttet bad og utgang til hagen. Vi kommer til å ha en liten tv i oppholdsrommet også, men siden jeg oftere vil lese en bok og slappe av, og barna og mannen oftere vil se film tenkte vi å dele opp i to stuer. Vi er bare veldig usikker på hva vi trenger – for jeg ser jo helt klart at 7,5 er smått, særlig når de blir tenåringer med tiden. Anonymkode: 04b4f...218 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #14 Del Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg ville valgt tv-stue. Kan ikke stua gjøres litt mindre enn 20m2 så får dere soverom på 10m2 og stue på 15m2? Alternativt kan dere jo innrede gjesterom/kontor med sovesofa og tv? Vi har tv-stue på ca 11m2, det er åpent mot gangen så rommet virker større. Vi kan enkelt sette opp en vegg der senere og gjøre det om til soverom. Anonymkode: 55e8d...505 Det er vanskelig å gjøre stua bare litt mindre på grunn av inngang fra gangen. Det går an å lage tre tilnærmet store rom dersom man bytter litt på romløsningen. Men skal se litt nærmere på det. Tror du tv-stue på 15 holder? Vi har tenkt at hvis det skal være en tv-stue bør den ha litt størrelse, men det er kanskje ikke nødvendig. Anonymkode: 04b4f...218 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #15 Del Skrevet 30. mars 2022 Tv-stue. For oss er det soverom og bad som blir nedprioritert når det gjelder fordeling av kvm. Det mest irriterende for meg er boliger hvor badet er 10kvm+. Det er sløsing med plass. Samme med soverom. Så lenge det er plass til et stort garderobeskap og en 150-180cm seng, så er det nok. Jeg ønsker mye heller et ekstra oppholdsrom enn å ha plass til en stol e.l. på soverommet. Anonymkode: a188a...0d5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #16 Del Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg ville valgt tv-stue. Kan ikke stua gjøres litt mindre enn 20m2 så får dere soverom på 10m2 og stue på 15m2? Alternativt kan dere jo innrede gjesterom/kontor med sovesofa og tv? Vi har tv-stue på ca 11m2, det er åpent mot gangen så rommet virker større. Vi kan enkelt sette opp en vegg der senere og gjøre det om til soverom. Anonymkode: 55e8d...505 Dette. Jeg ville uansett heller hatt tv-stue og små soverom. Anonymkode: cfdf1...bff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #17 Del Skrevet 30. mars 2022 Droppet tv stua Anonymkode: c01e5...985 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #18 Del Skrevet 30. mars 2022 20 minutter siden, AnonymBruker said: Trenger egentlig ikke gjesterom eller kontor, vi har allerede mulighet for kontorplass, og vi får så og si aldri overnattingsbesøk. Så det ville blitt et rom som stod ubrukt store deler av tiden. Barna er gode venner og bare 1,5 års aldersforskjell, men forskjellig kjønn. Ideen var at de kunne dele stua, den har også tilknyttet bad og utgang til hagen. Vi kommer til å ha en liten tv i oppholdsrommet også, men siden jeg oftere vil lese en bok og slappe av, og barna og mannen oftere vil se film tenkte vi å dele opp i to stuer. Vi er bare veldig usikker på hva vi trenger – for jeg ser jo helt klart at 7,5 er smått, særlig når de blir tenåringer med tiden. Anonymkode: 04b4f...218 utifra det du skriver her, vil jeg også si at tv-stue er best for dere. Du kan få bedre plass på barnerommene om du finner plass til barnas klær en annen plass enn soverommene. Som i en bod/skap i nærheten av bad, vaskerom, f.eks. Anonymkode: 9ab27...da3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 30. mars 2022 #19 Del Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Det er vanskelig å gjøre stua bare litt mindre på grunn av inngang fra gangen. Det går an å lage tre tilnærmet store rom dersom man bytter litt på romløsningen. Men skal se litt nærmere på det. Tror du tv-stue på 15 holder? Vi har tenkt at hvis det skal være en tv-stue bør den ha litt størrelse, men det er kanskje ikke nødvendig. Anonymkode: 04b4f...218 Vi har TV-stue på 12m2, ser egentlig ikke behovet for noe større enn det. Ned mot 10m2 hadde fungert helt topp. Det er ca. 3,2x3,2 meter om den er kvadratisk, man får plass til en rimelig stor sofa på 3,2m bredde og en avstand til TV på 3m fra hodeposisjon er ganske passende for en TV på 65" eller der omkring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #20 Del Skrevet 31. mars 2022 TV-stue. Den er veldig populær å samle venner i og vi slipper mas om å få bruke TV i stua. Barna våre har litt aldersforskjell men det går bra å dele. Anonymkode: c5f38...129 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå