AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #1 Skrevet 30. mars 2022 Er ringevikar og nå er jeg sykemeldt. Får jeg noe fra nav? Anonymkode: 1c29e...f1d
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #2 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Er ringevikar og nå er jeg sykemeldt. Får jeg noe fra nav? Anonymkode: 1c29e...f1d Hvis du har arbeidet noe de siste 4 ukene og har oppsatte vakter fremover så dekker vel arbeidsgiver vakter i arbeidsgiverperioden på 16 dager sen nav. Men er vel ikke sannsynlig at du er satt opp på vakter lengre tid fremover når du er ringevikar. Anonymkode: b8d24...7ed
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #3 Skrevet 30. mars 2022 Var ikke satt opp og hadde ikke noe vakter før! Vet noen åssen det blir om jeg får noe fra nav? 16 dager er gått! Anonymkode: 1c29e...f1d
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #4 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Var ikke satt opp og hadde ikke noe vakter før! Vet noen åssen det blir om jeg får noe fra nav? 16 dager er gått! Anonymkode: 1c29e...f1d Hva mener du at du skal få da? Sykepenger dekker tapt inntekt men er du ikke satt opp på vakter hadde du ingen inntekt å tape så nei, du får nok ikke noe fra nav. Anonymkode: b8d24...7ed
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #5 Skrevet 31. mars 2022 Hvordan skjer det da? Vil en fortsatt få sykemelding via nav? Ikke noe penger fra noen? Anonymkode: 1c29e...f1d
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #6 Skrevet 31. mars 2022 Så du ble sykemeldt samtidig som du begynte å jobbe? Har du jobbet andre steder før det? Hvis du har jobbet andre steder før det så kan NAV beregne et snitt av tidligere lønn og da er det det du får utbetalt. Fra arbeidsgiver får du ingenting for 16 første dager siden du ikke var satt opp på vakter. Dersom du ikke oppfyller noen av kravene så er vel sosialstønad det eneste du evt kan ha krav på dersom du ikke eier noen midler. Du kan være sykemeldt i det uendelige i teorien, men dersom du ikke oppfyller krav for økonomisk støtte så kan ikke Nav utbetale noe du ikke har krav på. Anonymkode: 3be32...055
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå