AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #1 Skrevet 30. mars 2022 Kommer lengre enn til intervju, hvis engang det😔 Anonymkode: dddff...e98
anonymbruker2312 Skrevet 30. mars 2022 #2 Skrevet 30. mars 2022 Ikke gi opp, fortsett med å søke og ha tålmodighet. Jeg var i akkurat samme posisjon som deg, hvor jeg søkte og søkte, kom på et intervju og et annet, helt til jeg til slutt fikk meg en jobb. Dette problemet har maange, og det er mye konkurranse. Bruk finn.no, NAV, indeed, kanskje gjennom venner eller nettverk. Du kommer til å få flere avslag enn innkalling, og slik er det alltid med jobbsøking.
Delfin82 Skrevet 30. mars 2022 #3 Skrevet 30. mars 2022 Sliter med det samme. Men min feil. Jeg valgte ikke få meg en utdannelse. Nå må man jo ha bachelor for å gjøre det mest simple ting som man før i tiden fikk uten utdannelse. Du er ikke alene. Er arbeidstakers marked der ute nå
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #4 Skrevet 30. mars 2022 Livet er hardt. Gjennomsnittlig søker man på 77 jobber før man får napp og mange søker på 100-200 også. Ikke gi opp Anonymkode: ba28e...ddb
Gjest theTitanic Skrevet 30. mars 2022 #5 Skrevet 30. mars 2022 Se det sånn; noen ganger har du sikkert spillt lotto eller kjøpt lodd. Du håper å vinne og bruker gladelig noen kroner på det. Sjansen for å få jobb er mye bedre enn i lotto, så hvorfor slutte å søke? Kanskje du får det bedre av å ikke håpe for mye. Søk og gjør ditt beste på intervju. Forvent ingenting. Så slipper du de følelsesmessige opp og nedturene. Og kan juble den dag du får napp, for en gang vil det skje. Om du søker realistiske stillinger. Gjør du? Burde du søkt på en lavere "ventejobb" i påvente av den rette? Søker du for snevert?
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #6 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Livet er hardt. Gjennomsnittlig søker man på 77 jobber før man får napp og mange søker på 100-200 også. Ikke gi opp Anonymkode: ba28e...ddb Dette! Hvis folk visste hvor vanlig det er å søke opp mott 200 stillinger før man får en jobb, så ville ikke folk blitt så lei seg fordi de får nei de første 20-30 gangene de søker. Anonymkode: 768ae...edb 3
mariie Skrevet 30. mars 2022 #7 Skrevet 30. mars 2022 Skriv ny søknad, begynn litt på nytt. Se om det kan funke
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #8 Skrevet 30. mars 2022 Litt rart dette når media skriver at det er mange ledige stillinger og mangel på folk. Media glemmer å opplyse om at det er mange spesialstillinger som krever en spesiell kompetanse. Det er ikke sånn at alle folk er så late at de ikke gidder å ta jobb Anonymkode: 5ebdc...7c2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #9 Skrevet 30. mars 2022 Bare søk og søk. Er ikke deg det er noe feil med. Når det er 600 søkere på 2 stillinger er sjansen veldig liten. Sånn er det bare. Anonymkode: f6824...577
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #10 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Bare søk og søk. Er ikke deg det er noe feil med. Når det er 600 søkere på 2 stillinger er sjansen veldig liten. Sånn er det bare. Anonymkode: f6824...577 Hvordan skal man skrive en fantastisk søknadstekst for å bli lagt merke til blant 600stk? Anonymkode: 1f110...50e
Devilheart Skrevet 30. mars 2022 #11 Skrevet 30. mars 2022 Det er sykt depressivt å få den telefonsamtalen, bli kalt inn til intervju som man føler gikk helt super og likevel få avslag pga man mangler ditten og datten. For par dager føler man seg skikkelig nede og vil bare gi opp, og det er lov det, men bør fortsette å søke hvis man vil ha en sjanse. Og er ikke slik at man skriver søknader hver dag, avhengig av søknadsfrister, kan man også være fornøyd hvis man klarer 2-3 stk i uken. Ab-50e spør "million dollar question". Gjennom 9 måneder og 50+ søknader har jeg lært nå "fake it till you make it". Tror ikke det finnes mange som ikke pynter på litt her og der, men selvsagt i en seriøs søknad skal man vise at man har lest annonsen, at man er kvalifisert og hva man personlig kan tilføye bedriften. Selge seg selv uten at det blir overdreven selvskryt. På intervjuet kan det også være lurt å holde tilbake info som kan redusere sjansene. Til eksempel kan nevne at i siste intervju klarte jeg å forsnakke meg og nevnte diagnosen og tidligere erfaring med åpent landskap. På intervjuet hadde de forståelse for det, men i tilbakemelding etterpå var det et problem likevel. De forventer ikke at som nyansatt skal man kunne alt uansett, så i tilfelle jobbtilbudet kommer, har man tid til å forberede seg fram til oppstart. På snart ett år nå har jeg glemt en del faglige ting og avhengig av jobbtype må likevel oppfriske på de forskjellige temaene. Så oppsummert: send søknader etter beste evne, det er lov å være deppa etter avslag, sett et mål om antall i uka og ikke minst hold motet oppe.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #12 Skrevet 30. mars 2022 Og hva er forslaget ditt, ts? Hva skal du leve av hvis du slutter å søke? Anonymkode: cf827...b37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå