Gå til innhold

Arbeidsplassen min går konkurs ,og jeg er gravid!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått oppsigelse fra jobben min 2 mnd siden.  Jobben min går konkurs i slutten av april.  Jeg er så bekymret for fremtiden og hvordan hverdagen blir uten jobb og 3 barn. Er det noen som kan hjelpe meg og gi meg noen gode råd på hva jeg bør gjøre i denne vanskelige situasjonen. Jeg har kun 1 mnd før jeg står uten jobb. Jeg sover ikke fordi dette holder meg oppe hele natten og jeg har en vond klump i magen. 

Anonymkode: 2e9bd...588

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du søkt om dagpenger?

Anonymkode: 01f04...0f4

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har du søkt om dagpenger?

Anonymkode: 01f04...0f4

Nei. Jeg har ikke søkt om dagpenger, jeg har ikke orket å tenke på det før nå. Jeg jobber som daglig leder i 50% stilling og har fokusert på alle andres problemer og alt som må tas tak i før arbeidsplassen går konkurs. Jeg har nok gjort det for å ikke fokusere på mine egne problemer. Nå sitter jeg her våken, kvalm , frustrert og oppgitt over meg selv! Jeg har nå sittet våken og har sett på hvor mye jeg kan få utbetalt fra nav, og det er kun 60% av min lønn. Jeg sitter da med nesten ingenting. 

AnonymBruker
Skrevet

Du bør kanskje spørre om sykmelding fra legen.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Nei. Jeg har ikke søkt om dagpenger, jeg har ikke orket å tenke på det før nå. Jeg jobber som daglig leder i 50% stilling og har fokusert på alle andres problemer og alt som må tas tak i før arbeidsplassen går konkurs. Jeg har nok gjort det for å ikke fokusere på mine egne problemer. Nå sitter jeg her våken, kvalm , frustrert og oppgitt over meg selv! Jeg har nå sittet våken og har sett på hvor mye jeg kan få utbetalt fra nav, og det er kun 60% av min lønn. Jeg sitter da med nesten ingenting. 

Du fikk oppsigelse for 2 mnd siden og du har ikke engang tenkt på å søke om dagpenger? Er det mulig…😳

Anonymkode: 1cc02...8b6

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor har du bare 50% jobb? Hvordan har du klart deg på det? 

60% av en 50% lønn blir nok ikke særlig mye nei. 

Hvor langt på vei er du? 

Anonymkode: 86acd...711

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Er jo litt vesentlig hvor langt du er på vei? Rekker du å få foreldrepenger? Da har du i det minste hele permisjonen å søke ny jobb på.... 

Anonymkode: c77f1...22f

• Liker 1
Gjest wify90
Skrevet (endret)

🤭

Endret av wify90
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ut i mammaperm 20 juli. Jeg gikk fra 100% til 50 % pga permittering. Jeg bor sammen med samboer som har dekker de store utgiftene. Men økonomien er ganske så trang fra før av. I april er jeg 7 mnd på vei…

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg skal ut i mammaperm 20 juli. Jeg gikk fra 100% til 50 % pga permittering. Jeg bor sammen med samboer som har dekker de store utgiftene. Men økonomien er ganske så trang fra før av. I april er jeg 7 mnd på vei…

Nav regner vel snittlønnen av de siste 6? Månedene. Problemet ditt er jo 50 prosent  stillingen mest av alt. Du bør søke ny jobb asap. Men det burde du egentlig gjort for en stund siden.  Men hvorfor betaler bare nav ut 60 prosent av lønnen din?  Du står jo bare 1 mnd uten lønn før permisjon? 

Anonymkode: 96f12...f8f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Nei! Blir helt oppgitt over hvor mange som tyr til sykemelding for ingenting. Ts, må ta tak i situasjonen sin å søke om dagpenger fra nav. Det burde hun gjort for to måneder siden. 

Anonymkode: d4ebd...eeb

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor det? Hvor står det at TS er syk???

Anonymkode: 1cf24...864

• Liker 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Når du gikk fra 100% til 50%.. fikk du ikke dagpenger da? Jeg tror du kan søke nå for de 50% du mistet og de 50% du har nå. Ring nav og spør. 
Alternativ er å bli sykemeldt, søke jobb, leve på partneren din.  

Anonymkode: 97dde...692

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Når du gikk fra 100% til 50%.. fikk du ikke dagpenger da? Jeg tror du kan søke nå for de 50% du mistet og de 50% du har nå. Ring nav og spør. 
Alternativ er å bli sykemeldt, søke jobb, leve på partneren din.  

Anonymkode: 97dde...692

Alternativet er da ikke å bli sykmeldt når TS ikke er syk?? Det er jo svindel, skal hun lyve til legen om div sykdommer da mener du?

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvis du er 50 % permittert, har du vel 50% dagpenger også? Man får jo dagpenger når man er permittert. Forutsatt at man har søkt, selvsagt.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Alternativet er da ikke å bli sykmeldt når TS ikke er syk?? Det er jo svindel, skal hun lyve til legen om div sykdommer da mener du?

Nav kommer til å skjønne greia sånn som jobbsituasjonen er nå.

• Liker 2
Skrevet (endret)
Hedda-78 skrev (14 minutter siden):

Hvis du er 50 % permittert, har du vel 50% dagpenger også? Man får jo dagpenger når man er permittert. Forutsatt at man har søkt, selvsagt.

Da må en vel levere meldekort og får vel fradrag og jobber en så mye som 50% blir det vel ingen utbtaling?

Får en i det heletatt dagpenger om en søker når en jobber så lite som 50%?

Trådstarter må snarest ta kontakt  med NAV og finne ut hvordan hun skal agere.

Svangerskapspenger er også noe å undersøke.

Endret av Flintis
AnonymBruker
Skrevet
wify90 skrev (2 timer siden):

😶

Jeg tjener 214.000 i året. Har jeg ikke krav på dagpenger? 

Slik som jeg har det nå psykisk er vel en grunnlag for sykmelding. Kan jeg ikke forklare min dette til legen min.  Jeg sover ikke og tenker mye på det her. Hadde jeg ønsket å svindle hadde jeg gjort det flere mnd tilbake. Jeg er en person som gjør mye for jobben og mine kollegaer. Jeg håndterer mine egne problemer svært dårlig og det har jeg gjort siden barndommen. Det har vært psykisk tungt på jobb den siste tiden men ekstremt mye oppgaver og jeg har stått i det. 

AnonymBruker
Skrevet

Blir du permittert 50 % skulle du faktisk søkt om dagpenger med en gang. Når du fikk oppsigelsen skulle du søkt om dagpenger og kommet deg inn i nav systemet. Dette faller på egen dumhet 🤦‍♀️

Anonymkode: 48153...8e1

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Hedda-78 skrev (39 minutter siden):

Stillingen var en 100% stilling da jeg startet, men varte kun i 1 mnd. Fikk ny kontrakt fast med 50% stilling pga kunder og økonomi. Ser jeg formulerte meg litt dårlig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...