Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er gravid i uke 28 og har hatt halsbrann i mange uker. Men nå i natt så går den ikke bort! 
jeg har tatt totalt 4 Gavicon. Pleier å hjelpe med maks 2. usikker på hvor mange jeg eventuelt kan ta? Har også spist noen mandler da jeg har hørt at det kan hjelpe. 
nå har jeg lagt meg i stresslessen sånn at jeg sitter mer enn jeg ligger, men halsbrannen forsvinner ikke. Hva kan jeg gjøre? 

Anonymkode: 005b1...273

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Velkommen til den kjipeste delen av graviditeten 😩 Jeg hadde det sånn fra rundt uke 25-27 i begge svangerskap, og det ga seg ikke før barna var født. For å få sove hadde jeg min pute under ei diger hotellpute sånn at jeg kom opp, og så la jeg meg på venstre side og støttet meg opp på bb hug me. Da kunne jeg sove på 2-3 gaviscon. Halsbrann er dritt! 

Anonymkode: 56386...4ed

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Velkommen til den kjipeste delen av graviditeten 😩 Jeg hadde det sånn fra rundt uke 25-27 i begge svangerskap, og det ga seg ikke før barna var født. For å få sove hadde jeg min pute under ei diger hotellpute sånn at jeg kom opp, og så la jeg meg på venstre side og støttet meg opp på bb hug me. Da kunne jeg sove på 2-3 gaviscon. Halsbrann er dritt! 

Anonymkode: 56386...4ed

😭

AnonymBruker
Skrevet

Prøv en1 ts natron i et glass lunkent vann. Det er det absolutt beste rådet jeg har fått mot halsbrann..

Anonymkode: 9128f...ed3

Skrevet

Drikk varmt vann med ingefær (liten klump) , spis lovehearts, isbiter.. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Er gravid i uke 28 og har hatt halsbrann i mange uker. Men nå i natt så går den ikke bort! 
jeg har tatt totalt 4 Gavicon. Pleier å hjelpe med maks 2. usikker på hvor mange jeg eventuelt kan ta? Har også spist noen mandler da jeg har hørt at det kan hjelpe. 
nå har jeg lagt meg i stresslessen sånn at jeg sitter mer enn jeg ligger, men halsbrannen forsvinner ikke. Hva kan jeg gjøre? 

Jeg pleide å da 4-6 9m gangen, samt supplerte med mikstur😅

Til slutt innså legen at problemet var såpass stort at jeg fikk resept på medisin. De heter Omeprazol og er kapsle jeg tok daglig hver morgen før frokost og som var godkjent av Relis og ‘trygg mammamedisin’. Halsbrannen komma.dro tilbake med disse og jeg kunne kaste Gavisconen☺️

Hør med legen din🌸 Det er faktisk kke alle leger somvet at Omeprazol er trygge å ta svangeskapet. Legen min skrev selv til Relis for å forsikre seg om at det var trygt☺️ Du kan si at du har ei venninne som fikk resept på dette i svangerskapet av legen sin😉)

Du kommer til å få en my hverdag etter å ha fått resept av legen☺️

Anonymkode: 06c1a...a15

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

dessverre i noen svangerskap så har du den til den på magisk vis forsvinner ved fødselen. 

Hos meg hjalp å ta en slurk sjokomelk, holde den i munnen og svelge sakte (liker ikke vanlig melk)

Tygge love hearts (uff så mange love hearts)

ligge på høyre side når jeg sov

Lykke til.

Anonymkode: dadf2...16e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Til slutt innså legen at problemet var såpass stort at jeg fikk resept på medisin. De heter Omeprazol og er kapsle jeg tok daglig hver morgen før frokost og som var godkjent av Relis og ‘trygg mammamedisin’. Halsbrannen komma.dro tilbake med disse og jeg kunne kaste Gavisconen☺️

Hør med legen din🌸 Det er faktisk kke alle leger somvet at Omeprazol er trygge å ta svangeskapet. Legen min skrev selv til Relis for å forsikre seg om at det var trygt☺️ Du kan si at du har ei venninne som fikk resept på dette i svangerskapet av legen sin😉)

*halsbrannen kom aldri tilbake* skulle det stå🙈

AnonymBruker
Skrevet

dessverre i noen svangerskap så har du den til den på magisk vis forsvinner ved fødselen. 

Hos meg hjalp å ta en slurk sjokomelk, holde den i munnen og svelge sakte (liker ikke vanlig melk)

Lykke til.

Grunnen til at ‘love hearts’ virker for mange er at de inneholder samme stoffet som virker syrenøytraliserende i Gaviscon. Tror faktisk det er snakk om natron☺️

AnonymBruker
Skrevet

Grunnen til at ‘love hearts’ virker for mange er at de inneholder samme stoffet som virker syrenøytraliserende i Gaviscon. Tror faktisk det er snakk om natron☺️

hehe er det derfor 😂
ja den hjalp her men jeg hadde evig en love hearts i munnen, hadde flere pakken under madrassa sånn det skulle være nok. Det var nok ikke bra for tennene sikkert.

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Tusen takk, dette skal jeg definitivt sjekke ut! Våkner av halsbrannen hver eneste natt, er utrolig plagsomt.

Hadde jo vært fint å få en hel natts søvn før de små kommer også, blir jo lenge til neste gang😅

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

hehe er det derfor 😂
ja den hjalp her men jeg hadde evig en love hearts i munnen, hadde flere pakken under madrassa sånn det skulle være nok. Det var nok ikke bra for tennene sikkert.

Har testet lovehearts også, men det hjelper bare et par sekunder🙈 gaviscon er mye mer effektivt på meg hvertfall. 

nå fikk jeg heldigvis sove igjen igår, etter yttligere 3 gaviscon og jeg har sovet i stolen med «helling» hele natta😴

ts

AnonymBruker
Skrevet

Som en liten trøst så forsvant det hos meg da barnets hodet festet seg, da lå baby så langt ned at det forsvant:)

Anonymkode: 962e8...47e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde det sånn som deg, men har ikke hatt antydning til halsbrann siden dagen jeg fødte. Helt sinnsykt deilig etter å ha slitt i mange mange uker😅

Jeg spiste også gaviscon, også drakk jeg melk som jeg synes fungerte en smule. Yoghurt synes jeg også hjalp litt. Håper du finner noe som fungerer for deg! Ellers kan du trøste deg med at det går heldigvis over når du ikke lenger har et menneske som klemmer på magesekken din😂

Anonymkode: 451c2...87b

AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Lykke til.

Det hjelper ikke å ligge på høyre side, slik anatomien er så presses magesekken sammen og mageinnholdet velter opp i spiserøret. Ligger man på venstre side så strekkes magesekken ut og mageinnholdet holder seg nederst i magesekken. 

Anonymkode: 8c100...92c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...