AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #101 Skrevet 7. april 2022 Carrot skrev (9 timer siden): Jeg tenker i grunnen at det i del aller fleste tilfeller er bedre å gi hunden videre til noen som kan ta vare på den når man innser at man selv ikke er i stand til det uansett grunn, en dårlig grunn er god nok om det går ut over dyret hvis det ikke omplasseres. Å skaffe seg et dyr innebærer at man skal gi dyret et best mulig liv. Noen ganger er den riktige løsningen da å gi dyret videre til noen som klarer det, om man ikke kan det selv. Anonymkode: 89aaf...8f1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #102 Skrevet 7. april 2022 ti10 skrev (1 time siden): Hvor har du det tallet fra? Står 14 634 000 i salgsinntekter på proff (2020). Galt nok, og du har sikkert rett i mye av det du skriver, men sånne overdrivelser virker litt useriøst og skader "saken". Dette er altså med forbehold om at navnet som nevnes av en annen er riktig. 90 millioner de siste 10 år, står det i artikkelen. Sorry at jeg var upresis. Artikkelen er fra 2020, så omsetningen har sikkert økt nå. Jeg har sett, og deltatt i flere tråder om Drøbak Hundehotell på KG, alle blir fjernet etter kort tid. De saksøkte også en facebookgruppe for kunder som hadde hunder med alvorlig allergi. De fikk beholde gruppen, men får ikke bruke navnet Drøbak Hundehotell. Folka er gode på markedsføring, gode på sensurering, men ikke så gode på avl... Anonymkode: 9f9be...ea7 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #103 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Dessverre melder FOD og andre omplasseringsorganisasjoner om en stor økning. Mye på grunn av problemadferd hos hundene, men også på grunn av helt urealistisk promotering. De selges inn som den ultimate familiehunden, ofte til førstegangskjøpere og barnefamilier. Reklamen sier at hundene er avlet for å elske mennesker, særlig barn. Men kortsiktig avl og lite genmateriale gjør at man ikke har grunnlag for å forvente dette. INGEN hunder kan garanteres å elske barn. Jeg synes faktisk litt synd på de som kjøper disse hundene, og så finner ut at det ikke bare er en helt ordinær hund, men kanskje også ekstra utfordrende med tanke på gemytt, helse, pelsstell osv. Og spør man oppdretter om hjelp, får man bare tilbud om ny hund, og det er jo helt uaktuelt for mange. Det er jo familiemedlemmer, dessuten har eier ofte mistet troen på seg selv som hundeeier. Hvis man ikke takler den "perfekte" hunden, så er man ganske mislykket som hundeeier, eller...? Jeg legger mye av skylden på oppdretter i disse tilfellene, ikke bare kjøper, for det er jammen ikke lett å danne seg et objektivt inntrykk av hva man kan forvente seg. I tillegg til massiv reklamering, godt hjulpet av kronprinsfamilien, så kveles all kritikk. DB et autosøk på nettet som gjør at de får varsel hver gang noen skriver noe negativt. Bare skriv et innlegg med hele navnet her på KG, og se hvor lang tid det tar før det blir slettet... (derfor forkorter jeg det med DB) Bak betalingsmur, men absolutt verdt 29 kroner, for de som er interessert: https://www.dagbladet.no/magasinet/valpefabrikken/73088805 Anonymkode: 9f9be...ea7 Ja, jeg har sett flere doodler ute til omplassering. Ser ut som ressursforsvar og separasjonsangst er utfordringer som går igjen blant annet. Og noen liker ikke barn. Enig i at de blir solgt inn med urealistiske løfter om den ultimate familiehund… Anonymkode: bf079...fa7 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #104 Skrevet 7. april 2022 Jeg snakket nettopp med en bekjent som sa at han og dama skulle skaffe seg labrador, for dama er allergisk mot hund, og de ville ha en hund med kort pels som ikke røyter så mye. Og sånn havner hunder til omplassering… Anonymkode: ebc22...eda 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #105 Skrevet 9. april 2022 AnonymBruker skrev (På 5.4.2022 den 16.26): Jeg og min samboer er en av de som omplasserer en voksen hannhund. Vi har tre hunder av samme rase og en av en annen rase og har god erfaring med hund, og driver oppdrett. Denne hunden vi omplasserer passer faktisk ikke inn hos oss da han krever så enormt mye mer enn det vi kan gi han og han vil få det bedre hos noen som kan gi han den oppmerksomheten og tiden han krever og fortjener. Hvorfor er vi idioter fordi vi faktisk innser det? Det er vel verre med de som ikke innser det og lar hundene leve hele sitt liv som en miserabel understimulert problemhund. Jeg har forresten omplassert to til hunder som jeg ikke skulle bruke i oppdrett. Det betyr ikke at jeg ikke har et hjerte. Det betyr bare at jeg vet hva jeg vil og at jeg vil det beste for mine hunder. Jeg lurer heller på hva slike idiotmennesker som stiller slike spørsmål. Du vet ingenting om vedkommende sin livssituasjon. Kanskje h*n skaffet seg hund, så fikk h*n en alvorlig sykdom? Kanskje vedkommende havnet i et samlivsbrudd som h*n ikke forutså? Dødsfall i familien? Det er uendelig mange grunner til å omplassere en hund. Hundens vel og ve kommer først. Anonymkode: e6fd8...93a Hvorfor skal dere omplassere en hund som tydeligvis ikke faller innenfor kriteriene deres for hvordan en hund skal være, men fortsetter å fø opp masse valper i stedet? Hva gjør at du synes det er greit? Anonymkode: 0585e...7bd 4
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #106 Skrevet 9. april 2022 Bedre at dyrene lider enn å omplassere til et bedre sted. Dyr blir knyttet, men når de kommer til et bedre sted med folk som er mye bedre for dyret blir de knyttet til de og. Alt for mange bedrevitere som ts - klager og klager på SoMe men gjør ikke en dritt for å hjelpe i virkeligheten. Er du et fosterhjem for dyr ts? Hmm??? Anonymkode: b2e96...6cd
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #107 Skrevet 9. april 2022 AnonymBruker skrev (På 8.4.2022 den 1.58): Jeg snakket nettopp med en bekjent som sa at han og dama skulle skaffe seg labrador, for dama er allergisk mot hund, og de ville ha en hund med kort pels som ikke røyter så mye. Og sånn havner hunder til omplassering… Anonymkode: ebc22...eda Også labrador da, uansett hvor mye rn vasker er hårene over alt Anonymkode: d325b...33f
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #108 Skrevet 11. april 2022 On 4/9/2022 at 5:53 PM, AnonymBruker said: Også labrador da, uansett hvor mye rn vasker er hårene over alt Anonymkode: d325b...33f Nettopp! Jeg har labrador selv og nærmest ropte at det var det dummeste de kunne gjøre. Livet mitt blir aldri fritt for labradorhår igjen. Anonymkode: ebc22...eda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå