AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #1 Skrevet 29. mars 2022 Samboer har opplevd en graviditet og fødsel før. Så han vet mye om hva som skjer osv. Pga dette føler jeg meg så alene da alt dette er nytt for meg. Jeg gråter om natten og klarer ikke å finne de positive tankene. Både jeg og samboer er lykkelige over graviditeten. Stebarnet gleder seg også til å bli storebror. Men som skrevet over her, føler jeg meg alene og så uvitende om fremtiden. Noen andre som har opplevd de samme? Regner med hormonene også spiller en rolle her. Men, allikevel er det så sårt. Anonymkode: 1a493...d90 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #2 Skrevet 29. mars 2022 Jeg ttror ærlig taky det er hornonene dine so snakker. Du er ekstra følsom nå. Selv om han har opplevd dette før så er alle svangerskap/ blivende mødre forskjellig, så han kan ikke sammenligne med tidligere erfaringer. Anonymkode: 069ba...ee6
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #3 Skrevet 29. mars 2022 Ja, jeg følte det litt sårt at han hadde vært gjennom dette før, og at det ikke var like spennende for ham. Men, så var han så god og trygg når babyen kom. Han hadde mer roen enn meg, som var litt hysterisk førstegangsmamma. Gull verdt å ha litt erfaring du kan lene deg litt på når den tid kommer. Nå venter vi nummer to, og han er enda mer "fraværende" Men, vet han blir en fantastisk pappa, når ungen først kommer ut. Anonymkode: fd55b...76e 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #4 Skrevet 31. mars 2022 Jeg føler veldig med deg, og har det på samme måte. Har en sorg over å ikke få oppleve at det felles prosjektet er like spesielt og en like stor livshendelse for oss begge… Føler heller ikke at jeg tør å åpne meg helt for samboer rundt alt jeg gleder meg til og er spent på, for føler han kommer til å oppfatte meg som en «nybegynner» eller at han bare ser meg utenfra og tenker at jeg er overivrig og uerfaren. Føler jeg må ta meg sammen og late som at dette er like normalt for meg, og at jeg ikke blir revet med av følelsene… Skjønner hvis de som ikke har opplevd denne situasjonen synes dette høres dumt ut, men det er vanskelig å finne riktig måte å beskrive følelsen på… Men ihvertfall en trist følelse over å ikke dele opplevelsen over hvor stort dette er, at vi ikke stiller likeverdige. I tilfelle det er noe trøst, så kan jeg dele en måte å tenke på som jeg synes hjelper for meg😊 Dette blir mitt første barn, og siden jeg aldri har vært gravid før så er dette veldig spesielt for meg. Men - han har heller aldri vært gravid før, haha🤪 Anonymkode: 6716a...e7f
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #5 Skrevet 31. mars 2022 Får håpe eksen ikke var mye bedre på å føde 😅 Har hørt en mann klage over det, konen hadde laget altfor mye støy, eksen var mye flinkere til å håndtere fødsel 🤦♀️ Anonymkode: fcdc0...293
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #6 Skrevet 31. mars 2022 Ikke ta på deg offerrollen, TS. Mange kvinner føler seg alene uansett fordi mannen er fjern og forstår ikke hva man tar på seg og hvordan den gravide har det. Dette visste du da du ble gravid. Anonymkode: 40b9c...2fa 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå