AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #1 Skrevet 29. mars 2022 Hei Barnet er snart 12 mnd gammel. Og vi har nettopp sluttet med amming pga min helse og pga at jeg måtte tilbake på jobb. Hun har siden fødselen blitt fullammet. Da hun ble 6 mnd gammel begynte hun med litt fast føde. Ammet fortsatt frem til nå. Problemet er at hun ikke vil drikke vanlig kumelk. Begynte å gi henne smaksprøver da hun fylte 10 mnd. Prøvde å gi henne et par slurk sammen med brødskive men hun likte kanskje ikke smaken. Hun får ikke i seg noen andre melkeprodukter heller. Når hun spiser skive da er det alltid uten pålegg. Hun har fått smakt på all slags pålegg men vil helst ha uten noen ting på . Yoghurt spiser hun litt av...sånn en liten beger. Ellers ingen ost eller smør. Spiser heller ikke grøt ellers kunne jeg ha blandet melk oppi den. Helsestasjon mener at hun bør drikke et glass melk daglig. Men hvordan? Hun har aldri tatt flaske eller smokk. Anonymkode: ebe4a...3a8
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #2 Skrevet 29. mars 2022 Mitt barn likte ikke kald melk, så vi varmet den litt i mikroen. Har du prøvd ulike typer ost, og å gi den som biter? Her har ostebit vært veldig populært i perioder, og så når også når ost på brødskive ikke blir spist. Lapper og grove vafler inneholder melk, har du prøvd det? Anonymkode: 260c2...c65 1 6
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #3 Skrevet 29. mars 2022 Barna drikker ikke melk og aldri gjort det. De får litt vitaminer, men som regel får de i seg nok gjennom andre matvarer. Anonymkode: 4d514...97c
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #4 Skrevet 29. mars 2022 Hvorfor skal du absolutt ha ungen til å drikke kumelk? Kalver drikker kumelk. Anonymkode: 651fa...6cb 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #5 Skrevet 29. mars 2022 Min begynte å drikke melk når hun var 2 år. Ser ikke noe behov for at hun gjør det, men får når hun ber om det. Anonymkode: cbf5a...247
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #6 Skrevet 29. mars 2022 Prøv heller vitaminberikede alternativer da vel. Havremelk er mest populært her i huset, samme med alpro yoghurt. Her sier de eldre barna at melkeprodukter smaker surt (jeg kjenner det ikke) og det er null stress at de spiser det i stedet for melkeprodukter. Anonymkode: 08758...e7a 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #7 Skrevet 31. mars 2022 Gi litt mer youghurt og gi osteskiver/ biter er mitt tips, funket her. Smøreost er også populært. Anonymkode: 32bf5...8b8 5
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #8 Skrevet 31. mars 2022 (endret) Ingen melk i barnehagen her.. mine 2 barn har aldri drukket melk. Får dog i seg melk gjennom yoghurt og annen mat. Helt sykt å skulle tvinge et barn til å drikke melk. Vann er det beste å drikke. Anonymkode: 66ebf...778 Endret 31. mars 2022 av Rhodiola for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, mod. 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #9 Skrevet 31. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 29.3.2022 den 23.18): Hei Barnet er snart 12 mnd gammel. Og vi har nettopp sluttet med amming pga min helse og pga at jeg måtte tilbake på jobb. Hun har siden fødselen blitt fullammet. Da hun ble 6 mnd gammel begynte hun med litt fast føde. Ammet fortsatt frem til nå. Problemet er at hun ikke vil drikke vanlig kumelk. Begynte å gi henne smaksprøver da hun fylte 10 mnd. Prøvde å gi henne et par slurk sammen med brødskive men hun likte kanskje ikke smaken. Hun får ikke i seg noen andre melkeprodukter heller. Når hun spiser skive da er det alltid uten pålegg. Hun har fått smakt på all slags pålegg men vil helst ha uten noen ting på . Yoghurt spiser hun litt av...sånn en liten beger. Ellers ingen ost eller smør. Spiser heller ikke grøt ellers kunne jeg ha blandet melk oppi den. Helsestasjon mener at hun bør drikke et glass melk daglig. Men hvordan? Hun har aldri tatt flaske eller smokk. Anonymkode: ebe4a...3a8 Gi henne Mme? Havremelk? Anonymkode: b3a96...38e
Rhodiola Skrevet 31. mars 2022 #10 Skrevet 31. mars 2022 Tråden er ryddet for avsporing og siteringer av slettede innlegg. - Rhodiola, mod.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #11 Skrevet 31. mars 2022 Enig om å heller gi det via joghurt, prim, ost osv. De trenger ikke absolutt å drikke et glass melk. Ungen min hadde melkeallergi til hun var 3, hun likte da ikke kumelk før et halvt år senere. Vi blandet veldig tynn oboy hjemme, men i barnehagen begynte hun plutselig å drikke melk fordi de andre gjorde det, og hun elsker det nå. Anonymkode: 20488...0c0 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #12 Skrevet 31. mars 2022 Ikke tving barnet. Jeg var melkehater i mange år, og fant til slutt ut at jeg ikke tålte det. Var nok fordi jeg ble uvel, at jeg ikke likte det. Finn på andre ting i stedet. Finn andre næringskilder, les deg opp, og legg litt mer innsats på kjøkkenet. Anonymkode: f225f...8e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå